Gå til innhold

Prøver Crytek å hjelpe Microsoft med salget av Vista?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Når det har seg sånn at vi får bedre ytelse(ihvertfall jeg) å kjøre "DX10" effektene i DX9, og som egentlig ikke skulle vært mulig i det hele tatt, er det noe galt her..kan begynne å lure på om DX10 er bare lureri

DX10 er nok ikke lureri, men at DX10 i Crysis Demoen er lureri er jeg overbevist om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Poenger er jo ikke om DX10 er noe lureri verken i demoen eller ellers. DX10 er meget ekte og er hovedsaklig en annen API som er mer effektiv og som også er enklere å kode for. Noe vi helt garantert vil se resultater av i fremtiden. Ergo, kan utviklerne lage nye shadere og effekter som kjører bedre i forhold til DX9 og maskinvaren på markedet per dags dato. Det som har skjedd i denne demoen er jo at Crytek har gjort en gigablemme med å ikke blokkere ut effektene som egentlig kun skal gå an å få til i DX10 som Crytek og Microsoft sagt kun er mulig under DX10, noe demoen motbeviser.

Dersom fullversjonen har en sperre for dette kan så være. Det forandret uansett ikke det faktum at disse shaderne og effektene også er mulig under DX9.

Edit: Ikke samme shaderne da disse er fullstendig forskjellige, men resultatet er nogenlunde det samme. :)

Endret av Kenny Bones
Skrevet
Poenger er jo ikke om DX10 er noe lureri verken i demoen eller ellers. DX10 er meget ekte og er hovedsaklig en annen API som er mer effektiv og som også er enklere å kode for. Noe vi helt garantert vil se resultater av i fremtiden. Ergo, kan utviklerne lage nye shadere og effekter som kjører bedre i forhold til DX9 og maskinvaren på markedet per dags dato. Det som har skjedd i denne demoen er jo at Crytek har gjort en gigablemme med å ikke blokkere ut effektene som egentlig kun skal gå an å få til i DX10 som Crytek og Microsoft sagt kun er mulig under DX10, noe demoen motbeviser.

Dersom fullversjonen har en sperre for dette kan så være. Det forandret uansett ikke det faktum at disse shaderne og effektene også er mulig under DX9.

Edit: Ikke samme shaderne da disse er fullstendig forskjellige, men resultatet er nogenlunde det samme. :)

Ja om de sier at det ikke er mulig er det ikke bra, men det kan liksågodt være at det finnes andre effekter (som sol ståler) i full versjonen som er anderledes i dx10. Vente å se før vi deler ut "death and judgement".

Skrevet
Jeg bryr meg, og sikkert alle som har postet i denne tråden.

Jasså? Da tenker dere ikke rett. Har jo ikke noe med Microsoft å gjøre i det heletatt. Er jo Crytek som har utviklet spillet, og EA som markedfører. MS har ikke gått ut og sakt at Crysis utnytter DX10 til det max osv, det er de andre.

Så dere bør heller spør om ikke de driver markedsførings lureri. For salg av Vista driter jo dem i, de vil jo selge spillet.

Skrevet (endret)
Nå tar jeg på meg aluminiumsfolie hatten her, men det er et par ting som virker veldig snålt med Crysis.

Jeg vil si at både Nvidia og Microsoft har spyttet store mengder penger inn i dette spillet. Det er bare å titte over diverse forums med tråder om "anbefaling av ny PC for crysis" for å se at dette er et beist av et oppgraderingsprosjekt-spill. Ikke noe environmental destruction i DX9 multiplayer? Kjøp deg DX10 og en PC med Vista som takler det for å ha det morro.

Jeg har ingen dårlig maskin, jeg kan kjøre Bioshock i 1280x1024 med alt av snadder på, og omtrent alt av nyeste spill går helt fint. Når jeg ber Crysis finne optimale settings derimot, blir alt satt på low og i en ussel 800x600 oppløsning. Det ser grusomt ut, men noe særlig høyere går dårlig uten FPS drop.

Det virker nesten som om ytelsen i Crysis på low-medium end maskiner er gjort dårlig med vilje for å håpe at folk kjøper nytt hardware for å spille det. Og med nytt hardware og DX10 øker salget av Vista.

Jeg har nesten samme greia. Når jeg trykker optimale settings blir alt på low. Men jeg har satt alt til high og vanneffekt og skygge effekt til medium uten at det lagger. Så kan være at den er litt ute og kjører. Jeg har intel og nvidia. Og kjører XP

edit: kjører 800x600 da:S

Endret av Jyztrik
Skrevet

Jasså? Da tenker dere ikke rett. Har jo ikke noe med Microsoft å gjøre i det heletatt. Er jo Crytek som har utviklet spillet, og EA som markedfører. MS har ikke gått ut og sakt at Crysis utnytter DX10 til det max osv, det er de andre.

Så dere bør heller spør om ikke de driver markedsførings lureri. For salg av Vista driter jo dem i, de vil jo selge spillet.

Er vel ingen som har sagt at Crysis utnytter DX10 til det max.. Isåfall er jo det bullsheit. Utviklerne har jo bare begynte å pirke i overflaten av DX10 enda da.

Skrevet
DX10 er meget ekte og er hovedsaklig en annen API som er mer effektiv og som også er enklere å kode for.

DX10 kan vel ikke sies å være mere effektivt enn DX9.

Så langt yter vel DX9 modus betraktelig bedre enn DX10, selv i spill hvor den visualle forskjellen er minimal. Om dette skyldes dårlig ytelse i Vista, dårlige Vista drivere eller at DX10 er ett dårlig design er usikkert men resultatet blir det samme. DX9/OpenGL på XP er den per i dag den beste kombinasjoen for de som kjører spill under Windows.

Skrevet

Dette minner meg om da Crytek lanserte 64-bits versjonen av Farcry. I denne versjonen, som krevde XP 64-bit, fikk man litt bedre grafikk (bl.a parallax mapping tror jeg det var), noe som Crytek fortalte var takket være 64bit. Dette var opplagt bare tull da dette har ingenting med 64bit å gjøre. Det er ingenting med 64bits programvare som gjør at man plutselig kan legge på disse grafiske effektene.

Nå ser vi noe av det samme igjen der de later som om noen av effektene kun kan kjøres med directx10.

Mulig de blir sponset av microsoft eller andre for å gjøre dette. En annen mulighet er at de gjør det av egen fri vilje for å skape litt ekstra stor hype rundt spillene sine. Det Crytek prøver å få til med Crysis (og gjorde med Farcry) var å lage det spillet med verdens beste grafikk akkurat nå. For at folk skal få øynene opp for dette kommer de med uttalelser om at spillet er et av de første som bruker moderne teknologier som multikjerne, directx10 og 64bit. Det holder ikke å bare si at Crysis har veldig bra grafikk, selv om det faktisk har det. Disse falske uttalelsene fungerer som en slags bevis for dette.

Skrevet

Så du mener det er HELT tilfeldig at MoneySoft er en av Cryteks partnere under utviklingen av Crysis?

Skrevet (endret)
Edit: Folk trenger en push til å skaffe seg directx10 kompatibelt utstyr (som gjør ting mye lettere for spillutviklere), men dette er nok ikke måten å gjøre det på.

Directx kompatibelt utstyr kommer av seg selv ved hardware oppgradering. Om de virkelig ville gjøre det lettere for seg selv, legg press på microsoft for å lansere DX10 til windows xp..

Microsoft holder både kundene og spillindustrien som gissel for å pushe Vista. Vista er forøvrig så elendig performance og bug-messig på min pc at jeg ikke har det installert selv om jeg får det gratis som student. En annen ting er at Vista faen ikke fungerer med halvparten av programvaren jeg bruker i studiet..

Endret av likferd
Skrevet
DX10 er meget ekte og er hovedsaklig en annen API som er mer effektiv og som også er enklere å kode for.

DX10 kan vel ikke sies å være mere effektivt enn DX9.

Så langt yter vel DX9 modus betraktelig bedre enn DX10, selv i spill hvor den visualle forskjellen er minimal. Om dette skyldes dårlig ytelse i Vista, dårlige Vista drivere eller at DX10 er ett dårlig design er usikkert men resultatet blir det samme. DX9/OpenGL på XP er den per i dag den beste kombinasjoen for de som kjører spill under Windows.

Vel, poenget bak DX10 har vel vært at det skal være mer effektiv? Etterhvert ihvertfall?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...