Gå til innhold

Optikk for å gjøre 40D verdig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt etter bruk, selfølgelig.

Om ein tar i underkant av 100 bilder i året på 300mm så treng ein heller ikkje noko meir enn dei rimligste variantane fra tokina/sigma/tamron/canon. Men er ein ein ihuga fuglefotograf som tar samtlige bilder på 300mm + så er jo canon 300mm f2.8/f4 med tilhørande teleconverterar omtrent eit must.

 

 

Edit: vurderer du 40d Gissan?

Endret av turnipkongen
Lenke til kommentar

Nei, jeg vurderer ikke 40D. Trenger det rett og slett ikke (annet enn 5bps da :) ).

 

Det har seg sånn at en kompis skal kjøpe 40D og trenger et teleobjektiv. Skal brukes til fugler og dyr ja, og vi kommer nok til å gå mange fototuren sammen (har jo 300/4L selv) så det er kanskje litt dumt hvis bildeforskjellen blir så enormt stor. Joda, han har bedre hus enn meg, men hjelper jo ikke med 40D hvis man kombinerer det med Sigma 70-300 til 1200 kroner.

 

@ Turnipkongen: Bildene tatt med Sigma 70-300 vil - uansett hvor lite du bruker det - aldri levere gode nok bilder til å gjøre 40D verdig imo.

 

EDIT: Glemte et vesentlig ord. Markert med uthevet skrift.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
@ Turnipkongen: Bildene tatt med Sigma 70-300 vil - uansett hvor lite du bruker det - aldri levere gode nok bilder til å gjøre 40D verdig imo.

 

EDIT: Glemte et vesentlig ord. Markert med uthevet skrift.

 

åjoda! ;), eg meiner, treng ein ikkje nokon bedre telezoom er det samme om kamera er ''verdig'' eller ikkje.

 

 

 

 

(dessuten, berre for å gni litt salt i såret; 40d har 6.5 bilder i sekundet :love: )

 

 

ps: får min onsdag eller torsdag :w00t:

Lenke til kommentar
@ Turnipkongen: Bildene tatt med Sigma 70-300 vil - uansett hvor lite du bruker det - aldri levere gode nok bilder til å gjøre 40D verdig imo.

 

EDIT: Glemte et vesentlig ord. Markert med uthevet skrift.

 

åjoda! ;), eg meiner, treng ein ikkje nokon bedre telezoom er det samme om kamera er ''verdig'' eller ikkje.

 

 

 

 

(dessuten, berre for å gni litt salt i såret; 40d har 6.5 bilder i sekundet :love: )

 

 

ps: får min onsdag eller torsdag :w00t:

 

 

edit: husk også: 40d er ein del bedre på høy iso, så kameraten din kan da blende ned objektivet litt (gjere det bedre optisk den billige måten) og fortsatt få samme lukkertid.

 

Men er for så vidt enig med deg, Og skal sjølv kjøpe noko bedre enn det eg har på telefronten, (kansje det du har, eller en av 70-200mm-variantane.

 

 

edit: hmm, trykte visst på ''svar'' i stedet for ''rediger'' :blush:

Endret av turnipkongen
Lenke til kommentar
@ Turnipkongen: Bildene tatt med Sigma 70-300 vil - uansett hvor lite du bruker det - aldri levere gode nok bilder til å gjøre 40D verdig imo.

 

EDIT: Glemte et vesentlig ord. Markert med uthevet skrift.

 

åjoda! ;), eg meiner, treng ein ikkje nokon bedre telezoom er det samme om kamera er ''verdig'' eller ikkje.

 

 

(dessuten, berre for å gni litt salt i såret; 40d har 6.5 bilder i sekundet :love: )

 

 

ps: får min onsdag eller torsdag :w00t:

Javel, da har vi ulike meninger, og det er jo lov? :)

 

Hehe, er litt inne i 30D-verden for tiden, så var vel bare en leif.

 

Grattis med nytt kamera forresten! ;)

Lenke til kommentar
Javel, da har vi ulike meninger, og det er jo lov? :)

 

For å utdype; eg meiner det er tull for nokon å betale 10 000, - på eit objektiv ein verken treng eller brukar noko særlig, det er det bedre å kjøpe ein billig sigma og legge pengane i ein skikkelig normalzoom.

 

Grattis med nytt kamera forresten! ;)

 

takker, gleder meg som ein unge :D

Lenke til kommentar
Javel, da har vi ulike meninger, og det er jo lov? :)

 

For å utdype; eg meiner det er tull for nokon å betale 10 000, - på eit objektiv ein verken treng eller brukar noko særlig, det er det bedre å kjøpe ein billig sigma og legge pengane i ein skikkelig normalzoom.

Joda, skjønner det, men på en annen side er det tull å betale 10.000 for et hus når man kun bruker dårlige objektiv på det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...