Gå til innhold

Pentax butikk i New Orleans?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min far skal til new orleans en tur, tenkte det var et godt tidspunkt han kunne kjøpe blitz og objektiv til meg.

(dollarkurs 5.35 :thumbup: )

Noen som har vært i New Orleans før, og har peiling på hvor gode/billige butikker befinner seg?

Har tenkt på pannekake serien til pentax og en 360fgz blitz til pentax., noen erfaringer fra blitzen?

edit: skrev feil blitztype

Endret av anbar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
... 350 blitz til pentax., noen erfaringer fra blitzen?

Du tenker vel på Pentax AF-360FGZ?

Har denne til K10D og er veldig fornøyd med blitzen. Brukt som trådløs blitz fungerer den også veldig godt. Det jeg savner er enda litt mere kraft, og muligheten til å rotere biltzhodet (som AF-540FGZ har) - ikke bare vippe det.

Tillater økonomien det bør du gå for 540 varianten, men 360 er ikke et dårlig valg på noen måte da det er en vesentlig prisforskjell inne i bildet her - og uansett modell vil du merke en stor forskjell på innendørsbildene dine! Når du begynner å utforske de trådløse mulighetene får du dessuten virkelig fart på kreativiteten, og interessen for lyssetting.

Endret av Freeload
Skrevet

hm... økonomien tillater det egentlig... men... Det "billige" kameraet har i utgangspunktet blitt kraftig fordyret med alle nye ønsker...

Jeg ser poenget med å kunne skru blitzen, men om man, som du sa, bruker den som trådløs, gir ikke det lik utelling?

Skrevet
hm... økonomien tillater det egentlig... men... Det "billige" kameraet har i utgangspunktet blitt kraftig fordyret med alle nye ønsker...

Jeg ser poenget med å kunne skru blitzen, men om man, som du sa, bruker den som trådløs, gir ikke det lik utelling?

Tja - fordelen er at du kan vri blitzhodet for å "bounce" blitsen via en lys vegg, eller via taket om du tar bilder i "portrettformat" (kamera på høykant).

Med trådløs blir det lett litt "rotete" med blitzen i en hånd og kameraet i den andre. Men uansett valg vil blitzbildene bli veldig mye bedre.

Skrevet
jeg går for AF-540FGZ, når jeg først legger penger i et godt kamera så skal jeg også bruke det når det blir mørkt... :)

Flott, om skulle du ikke like den bytter jeg den gjerne mot min 360 ;)

Skrevet
jeg går for AF-540FGZ, når jeg først legger penger i et godt kamera så skal jeg også bruke det når det blir mørkt... :)

Flott, om skulle du ikke like den bytter jeg den gjerne mot min 360 ;)

Tar det til etterettning. ;)

I mellomtiden håper jeg noen har vært i New Orleans og kan fortelle meg hvor jeg skal sende min fader på tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...