Gå til innhold

Hva oppnår brannstifterne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være det er snakk om folk som har forbrutt seg mot forbud mot åpen ild ved å gjøre opp bål eller lignende. Eller så kan det være snakk om pyromaner.

 

EDIT: Nå vet ikke jeg om det faktisk var forbud mot åpen ild når disse brannene startet. Jeg bare gjetter.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Enten noen som vil svindle på forsikring, eller har kirkebrenneren fra Bergen funnet nye jaktmarker i terminator land.

Tror Varg har litt problemer med å komme seg til Terminatorland, ettersom 1. han har plett på rullebladet og 2. han sitter enda inne. Han slipper ikke ut før april 2008, så til da får vi håpe brannmannskapet har fått mer ressurser :!:

 

Brannstifterne oppnår straff om de klarer å spore de opp. Får håpe straffa er streng som fy...

Lenke til kommentar
Enten noen som vil svindle på forsikring, eller har kirkebrenneren fra Bergen funnet nye jaktmarker i terminator land.

Tror Varg har litt problemer med å komme seg til Terminatorland, ettersom 1. han har plett på rullebladet og 2. han sitter enda inne. Han slipper ikke ut før april 2008, så til da får vi håpe brannmannskapet har fått mer ressurser :!:

 

Brannstifterne oppnår straff om de klarer å spore de opp. Får håpe straffa er streng som fy...

 

Dette er i USA, hvis noen har planlakt og sette på de brandene havner de nokk bak murene i all evighet.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at mange stiftere oppnår en form for seksuell nytelse, og at de får en følelse av makt, for det er de som har skapt den store brannen, det er deres mesterverk.

 

Mange av dem filmer det også.. Og jeg tror nok de elsker å se brannen/åstedet sitt på nyhetene eller i avisa.. oppmerksomhet over noe de selv har klart å skape, at de føler at de er verdt noe. Selvom det er negativ oppmerksomhet de får, spiller ingen rolle..

 

Edit: skriveleif

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg har hørt at mange stiftere oppnår en form for seksuell nytelse, og at de får en følelse av makt, for det er de som har skapt den store brannen, det er deres mesterverk.

 

Mange av dem filmer det også.. Og jeg tror nok de elsker å se brannen/åstedet sitt på nyhetene eller i avisa.. oppmerksomhet over noe de selv har klart å skape, at de føler at de er verdt noe. Selvom det er negativ oppmerksonhet de får, spiller ingen rolle..

Det blir vell betegnet som en sykdom?

Pyromani? :)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke spekulere i motivene i den aktuelle saken, men det minner meg om en tur jeg hadde til USA for noe år siden. På biltur gjennom Montana kjørte vi gjennom et stort avsvidd område, og jeg spurte hva som hadde skjedd. Min amrikanske bekjente kunne fortelle at akkurat den brannen var påsatt. En brannmann hadde fått beskjed om at han ville miste jobben. Så fikk han det for seg at hvis det begynte å brenne så ville de fortsatt ha bruk for ham. Og hvis han attpåtil klarte å slukke den ville han bli en folkehelt og så kunne de ikke gi ham sparken. Som tenkt så gjort, han startet en brann ute i skogen. Desverre for ham kom den ut av kontroll...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke spekulere i motivene i den aktuelle saken, men det minner meg om en tur jeg hadde til USA for noe år siden. På biltur gjennom Montana kjørte vi gjennom et stort avsvidd område, og jeg spurte hva som hadde skjedd. Min amrikanske bekjente kunne fortelle at akkurat den brannen var påsatt. En brannmann hadde fått beskjed om at han ville miste jobben. Så fikk han det for seg at hvis det begynte å brenne så ville de fortsatt ha bruk for ham. Og hvis han attpåtil klarte å slukke den ville han bli en folkehelt og så kunne de ikke gi ham sparken. Som tenkt så gjort, han startet en brann ute i skogen. dessverre for ham kom den ut av kontroll...

 

Geir :)

 

Og poenget er at Amerikanerene er dumme?

Lenke til kommentar

Hvor i all verden antydet jeg det?

 

Trådstarter spør hva brannstifterne oppnår, og jeg refererte til motivet i en faktisk og tilsvarende sak. (Bortsett fra at det bor litt flere mennesker i San Diego, så konsekvensene er større.)

 

Ja, det var opplagt dumt av vedkommende, men dumme ting gjør jo både nordmenn og andre folkeslag, (jeg gjør det selv fra tid til annen), uten at jeg tar det til inntekt for generalisering når folk nevner det.

 

Jeg har mange amerikanske venner og bekjente, og er der støtt og stadig både privat og i forretninger. Jeg regner noen av dem blant de mest intelligente mennesker jeg kjenner, deriblant vedkommende som fortalte meg historien.

 

Mener du jeg ikke skulle fortalt historien fordi noen kan få seg til å tro at alle amerikanere er slik?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

ingen kan vel svare på dette spørsmålet, før man finner en pyroman som er helt villing til og fortelle allt (denne personen eksisterer nok ikke)...

 

fordi forskerne/sykologene har 100 teorier, vet de ikke hva som er inne i hodet til en fyr :p

 

forresten, og være pyroman er ikke en sykdom, de er nok mere en slags sykisk lidelse :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...