Gå til innhold

Norsk nettradio sliter


Anbefalte innlegg

OT: hvis du arrangere en offentlig fest skal det også betales inn TONO-avgift, selv om du leier inn et band som kun spiller selvkomponert musikk og som heller ikke er medlemmer i TONO. Slå den!!

 

Da kunne bandet inngått en forvaltningsavtale med TONO og fått pengene sine(penger som arrangøren betaler allikevel)

Joda, greit nok! Men dette minner stadig mer om ufrivillig tvang, for å si det med smør på flesk!

Hva om jeg spiller på fest og ikke vil ha noe med TONO å gjøre, burde da ikke TONO komme til

meg å spørre om det er greit at de tar en avgift på bekostning av min «kunst»??

Urettferdig!

 

Du står fritt til å gjøre en egen avtale med arrangøren. For din del er det ikke noe TONO å forholde seg til.

 

Og nei, TONO tar ikke en avgift på bekostning av "din kunst" som du sa dersom du ikke vil være medlem av TONO vedkommer ikke dette deg og du står selv fritt.

 

Merkverdig at folk har så vanskelig for å forstå at det ligger arbeid bak musikken og at dette ikke er gratis.

Pengen TONO henter inn går til opphavsmenn og artister.

Disse pengene gjør at disse menneskene kan fortsette å lage musikk.

Et relativt enkelt opplegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkverdig at folk har så vanskelig for å forstå at det ligger arbeid bak musikken og at dette ikke er gratis.

Pengen TONO henter inn går til opphavsmenn og artister.

Disse pengene gjør at disse menneskene kan fortsette å lage musikk.

Et relativt enkelt opplegg.

Ok, hvis jeg kan gjøre en spesiell avtale med arrangøren fortoner det hele seg annerledes.

Det var nettopp det motsatte jeg fikk vite av arrangøren, så da spørs det om arrangøren (og jeg) har studert lovverket til TONO for dårlig. Men en bra opplysning er det absolutt!

Lenke til kommentar

Vel er ikke radio "gratis" å lytte til? Vi betaler lisens i dette landet for å lytte til radio, ergo forstår jeg ikke de økonomiske problemene ved å videreformidle radiokanaler vi allerede har betalt for!

 

Er det TONO som ønsker å være griske og innføre selvmotsigende regler kanskje?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
For noen dager siden var det en på jobben som spilte en låt (på PC høytalerne) så andre i lokalet kunne høre den. Kor sender eg rapporten? Her skal det svi i lommeboken!

Tono.no

 

Det er klart at syderen bør betale et 5-sifret beløp for den dypt rystende, forkastelige ugjerningen. Slike ansvarsløse medarbeidere som ikke verdsetter artistene må selvfølgelig få svi nok til at det sysselsetter de 77 ansatte (2004-tall, stigende) hos Tono. For det trengs jo tydeligvis en tidobling av bemanninga og dermed tilsvarende økninger i godtgjørelse. Det er jo helt uhørt om en artist som spilte inn noe som 15-åring skulle miste inntekten av den jobben tidligere enn i en alder av 90 år.

 

</ironi>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...