Gå til innhold

Asus Maximus Formula - mitt døde i dag *LØST* :D


Pest^N

Anbefalte innlegg

Hendelsesforløp:

  1. Spillte BF 2142
  2. Maskinen frøys (numlock led på tastaturet lyste konstant selv om jeg forsøkte å trykke på numlock = hardware frys)
  3. Trykket på reset knapp.
  4. Svart skjerm - kommer ikke inn i BIOS.
  5. LCD display viser først "CPU INIT" deretter "DET DRAM"
  6. Forsøkt hver RAM brikke hver for seg i ulike slot'er.
  7. Forsøkt å nappe ut skjermkort, harddisker, lydkort.
  8. Forsøkt reset CMOS.
  9. LCD display viser det samme uansett.

Ingen ting hjelper. Kjøpte hovedkortet 11. oktober. Returnerer det i morgen.

 

Noen som har hatt lignende problemer med dette hovedkortet?

 

På asus sine forum er det visst flere som har samme problem:

Asus link

 

Edit:

Problemet er nå løst. Geil brikkene har hele tiden vært problemet. Har forsøkt andre Geil brikker og samme problem her. Etter mye fikling fikk man bootet med Geil brikkene med da ga memtest mye feil. Virker som dette hovedkortet er fullstendig inkompatibelt med Geil.

 

Kjører nå OCZ PC8500 SLI certified. Kjørt de 24 timer på memtest uten feil.

 

Ser ut som dette er ett bra hovedkort likevel.

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hendelsesforløp:
  1. Spillte BF 2142
  2. Maskinen frøys (numlock led på tastaturet lyste konstant selv om jeg forsøkte å trykke på numlock = hardware frys)
  3. Trykket på reset knapp.
  4. Svart skjerm - kommer ikke inn i BIOS.
  5. LCD display viser først "CPU INIT" deretter "DET DRAM"
  6. Forsøkt hver RAM brikke hver for seg i ulike slot'er.
  7. Forsøkt å nappe ut skjermkort, harddisker, lydkort.
  8. Forsøkt reset CMOS.
  9. LCD display viser det samme uansett.

Ingen ting hjelper. Kjøpte hovedkortet 11. oktober. Returnerer det i morgen.

 

Noen som har hatt lignende problemer med dette hovedkortet?

 

På asus sine forum er det visst flere som har samme problem:

Asus link

 

Mitt viste bare cpu init fra første stund, har retunert det jeg også...

Lenke til kommentar

De som solgte meg hovedkort og RAM har fortsatt dette hovedkortet inne. Etter hva de har fortalt viser det seg at andre Geil RAM brikker heller ikke fungerer på dette kortet. Det rare er at andre RAM leverandører fungerer.

 

Dette høres ut som en veldig rar feil. Blir spennende å se hva som har skjedd her.

Lenke til kommentar
De som solgte meg hovedkort og RAM har fortsatt dette hovedkortet inne. Etter hva de har fortalt viser det seg at andre Geil RAM brikker heller ikke fungerer på dette kortet. Det rare er at andre RAM leverandører fungerer.

 

Dette høres ut som en veldig rar feil. Blir spennende å se hva som har skjedd her.

 

Mine Geil brikker funket knall. Typen: Geil Black Dragon

Tho er hk ødelagt nå, grunnen er at det skjedde en feil under flashing av bios.

Lenke til kommentar
Prøv å nappe ut alle minnebrikkene også før du restarter. Kommer den forbi CPU INIT problemet kan du da begynne å sette inn komponentene igjen. Funket for meg. :)

Dette forsøkte jeg før jeg returnerte det på mandag. Hovedkortet stoppet på "DET DRAM" uavhengig av om det var brikker i, hvor mange brikker, eller i hvilke slot'er.

 

Tipper det blir et Gigabyte X38-DQ6 kort i stedet for dette Asus kortet på meg...

 

Høres ut som Asus her har gjort en slett jobb!

Ja, Asus har nok gjort en dårlig jobb med både P35 chipsetta og nå X38...

 

Mine Geil brikker funket knall. Typen: Geil Black Dragon

Tho er hk ødelagt nå, grunnen er at det skjedde en feil under flashing av bios.

 

Mine Geil brikker funket også knall i 3 uker - helt til hele maskinen frøys seg i Battlefield 2142. Da nektet den å boote etterpå.

Lenke til kommentar

Pestile, sto den bare å restartet seg? Hvilke Geil brikker brukte du? Hvilken melding fikk du? Hos meg sto det CPU INIT hele tida.

Har returnert hk nå. Er det bare å si at du vil ha et annet kort istedet, dersom kortet er defekt, på en mail til komplett?

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar
Pestile, sto den bare å restartet seg? Hvilke Geil brikker brukte du? Hvilken melding fikk du? Hos meg sto det CPU INIT hele tida.

Har returnert hk nå. Er det bare å si at du vil ha et annet kort istedet, dersom kortet er defekt, på en mail til komplett?

 

Jeg kjøpte hovedkortet, ram'en og resten for 3 uker siden. Satt det sammen, alt fungerte 100% stabilt i 3 uker. Jeg har spillt mye på systemet, crysis, battlefield, cs etc..

 

PLutselig fryser maskinen seg mens jeg spiller battlefield 2142. Trykker på reset knappen, og vips, viser lcd displayet CPU INIT, deretter DET DRAM, og står der med svart skjerm, ingen ting annet skjer.

 

Jeg brukte Geil Ultra (orange metallica) PC8000 4-4-4-12, 1 x 1024 MB.

 

Vel, kortet ble kjøpt over disk i oslo sentrum. De sjekker kortet nå, skal visstnok stå og gå på memtest i hele natt før jeg får en status i morgen formiddag på hva som kan ha skjedd.

 

Edit: Jeg har forsøkt begge ram brikkene i de to andre slot'ene, jeg har forsøkt hver brikke hver for seg i ulike slot'er, men det utgjør ingen forskjell.

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...