Gå til innhold

Hjelp til å finne 12" bærbar til noe spilling


Arne And

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Compal JFT00 har ett Intel GMAX3100-kort som i hvertfall skal klare å kjøre de spillene du nevner der. Ett tips kan være å i hvertfall konfigurere med 4GB ram og T7300-prosessor.

 

Særlig voldsom spillopplevelse blir det nok ikke, men det får du heller ikke på noen annen maskin i samme størrelse. JFT00 er også ganske aggresivt priset sammenlignet med andre 12" maskiner.

Lenke til kommentar
Compal JFT00 har ett Intel GMAX3100-kort som i hvertfall skal klare å kjøre de spillene du nevner der. Ett tips kan være å i hvertfall konfigurere med 4GB ram og T7300-prosessor.

 

Særlig voldsom spillopplevelse blir det nok ikke, men det får du heller ikke på noen annen maskin i samme størrelse. JFT00 er også ganske aggresivt priset sammenlignet med andre 12" maskiner.

 

 

Takk for svar. Det er ikke den voldsomme spillopplevelsen jeg er ute etter, mer enn at den må kjøre disse spillene uten å plutselig kræsje.

Blir ikke klok på GMA X3100-kortet. Har alltid selv vært skeptisk til integrerte grafikkløsninger. Er dette bra nok? Finnes det noen linker til Reviews / benchmarks av dette kortet?

Lenke til kommentar

Jeg sitter med et GMA X3100-kort i en Acer Aspire 5720Zg, og, vel... Jeg er langt i fra imponert. Nå er det heller ikke verdens raskeste prosessor jeg har heller, men jeg hadde forventet mer enn 10-12 FPS med alle mulige innstillinger på det laveste i WoW. Enten suger det balle, eller så er jeg uheldig med PC-en generelt. Mener ut i fra det jeg har lest om kortet at det i hvert fall skal kunne dra WoW greit, og det er jo i og for seg ikke et krevende spill grafikkmessig.

Lenke til kommentar
Jeg sitter med et GMA X3100-kort i en Acer Aspire 5720Zg, og, vel... Jeg er langt i fra imponert. Nå er det heller ikke verdens raskeste prosessor jeg har heller, men jeg hadde forventet mer enn 10-12 FPS med alle mulige innstillinger på det laveste i WoW. Enten suger det balle, eller så er jeg uheldig med PC-en generelt. Mener ut i fra det jeg har lest om kortet at det i hvert fall skal kunne dra WoW greit, og det er jo i og for seg ikke et krevende spill grafikkmessig.

 

Satt nettopp å leste en review på Tech.co.uk. Den konkluderer også med at dette kortet fortsetter samme trenden som før, dvs ræv til spilling. Mer ræv enn det jeg hadde fryktet. Så jeg har ingen god magefølelse med dette kortet og tror ikke en pc med dette er aktuelt.

 

Sitter nå å vurderer en Dell 13.3", men jeg ser den leverer med Vista noe jeg er skeptisk til. Noen som kan bekrefte at Dell XPS 1330 kjører wow/hl2 ok?

 

Ellers tar jeg gjerne imot tips på andre 12-tommere som ikke har intel GMA kort.

Endret av Arne And
Lenke til kommentar

1330 er helt klart PC-en du bør kjøpe. Ja den klarer de spillene du spør om, det er i alle fall ingen andre under 14" som klarer de bedre. Hvis du søker på Youtube finner du en som spiller FEAR på 1330, det går så vidt.

 

Hvis du er student kan du få veldig god pris på HP bærbare gjennom Mpx.no

 

Søk på Olav1974, han har beskrevet dette i ulike poster her i forumet.

 

En av de beste tingene med 1330 er at du får "LED Display (300 nits) with TrueLife™", god nok grunn til å kjøpe.

Endret av DFLW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...