Gå til innhold

Hjelp til PAGE-fil


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp innstallert 512 ekstra ram i laptopen min (768 totalt) men har et par spm...

 

Før var pagefila mi på ca. 400 mb som var anbefalt (og automatisk?!)

 

Etter jeg satte inn mer minne, har jeg "fjernet" page fila ved å velge NO PAGE FILE og det funker helt fint.. maskinen er rask som bare det! 8)

 

Det eneste jeg synes er litt rart er at nå står det at anbefalt page-fil er ca. 1000 MB!!

 

Det andre er at når jeg åpner task-manager står det at Page file USAGE er ca. 90 mb.. (samme som før omtrent) (Tallene er fra nyoppstartet maskin)

 

Noen som kan forklare meg litt rundt dette? Tar gjerne imot litt generell info om page fil og virtuelt minne også (dette er det samme ikke sant??)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres det riktig ut de tallene jeg fant da??

 

Hva vil du anbefale meg å sette størrelsen til? (Spiller ikke så mye... er begrenset hva radeon 7500 duger til... prøvde forresten Unreal 2 idag :lol: ) (er glad jeg straks får ny stasjonær til nesten 20 laken :woot: ...)

 

 

Noen anbefalte meg å sette page-fila til 2mb, men hva blir forskjellen på det? (kan jo ikke være mye..)

 

Specs ellers:

 

P4 1,7 M-cpu

XP pro

768 mb ddr 2100

 

20 gb 4200rpm (...vil altså ha så liten page-fil som mulig.. :D )

Lenke til kommentar

Stemmer nok det, i taskmanager står det til og med at XP bruker pagefila selvom jeg har fjernet den... :p

 

 

Skjønner ingen ting jeg, men maskinen skal jo bli raskere ved kun å bruke ram ikkesant??

 

Hvis det ikke har så mye å si setter jeg den vel til et par hundre mb igjen..

 

Noen som har erfaring med å la Windows styre inntillingene? (Var ikke det default i gamle Windows..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...