Gå til innhold

2 modem ruter i samme hus -> Kablet canal digital


r2d290

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg har planer om å kjøpe et nytt modem/router i tillegg til det jeg har. Det jeg har, skal jeg ha i kjelleren og det jeg skal kjøpe skal jeg ha på loftet.

 

Vi har canal digital, der det fulgte med en Terayon tj720x modem og en dl-624+ router.

 

Modemet er altså koplet til kabelnettet, og ikke telefonnettet. Er det noen som har anbefalninger om hva jeg bør kjøpe? Helst så billig som mulig (gitt at det er brukbart).

 

 

(Det er vel forresten ingen grunn for at det ikke skal funke å ha to nett i samme hus? Det vil vel da bare bli opprettet to forskjellige nettverk? vill det vere mulig å overføre filer gjennom disse to nettverkene?)

 

Og, hvis du lurer på hvorfor jeg må ha to modem/router, er det fordi rørene i huset er fulle, og vi ikke vil ha åpen nettverkskabel gjennom hele huset...

 

på forhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke peiling på kabelmodem, så kan ikke gi noen råd om det, men hva hvorfor ikke sette opp ett trådløst nett, eventuellt bruke strømnettet for å binde sammen kjeller og loft?

 

1. vi har trådløst nettverk, men problemet er at det er ganske ustabilt... har vurdert å kjøpe ett IEEE 108.11n når det kommer ut, men det er likevel greit å ha et stabilt trråd-nett...

 

2. Jeg lurer på om strømnettet allerede er "opptatt", fordi vi har temperatur-styrte ovner (gjennom lysnettet), og da har vi også et filter i sikringsskapet for å ungå at signalet går til naboene, så tror det blir litt vanskelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...