Gå til innhold

Mangler en kjerne ?

Symbolic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg trykker: Ctrl+Alt+Delete, så går jeg inn på Performance, så er det bare en kolonne der... Og CSS skal registrere to kjerner i Console... Så er det noen mulighet for å skru på denne kjernen ?

Skrevet
Da trykker du Ctrl+Alt+Del igjen, trykker på vis---->cpu logg---> en graf per cpu

Det står ikke noe sånt der .... :S

Men hvordan er dette mulig !?

Skrevet

Hvis du har oppgradert CPUen uten å reinstallere Windows, er det mulig at Windows fortsatt bruker OS-kjernen som er beregnet på enkeltkjerneprosessorer. Mener du skal kunne endre på dette i enhetsbehandling, ved å velge "oppdater driver" eller noe på "Datamaskin", og velge flerprossesormaskin eller lignende. Kanskje noen som faktisk bruker Windows kan komme med en litt mer detaljert forklaring. :)

Skrevet
Da trykker du Ctrl+Alt+Del igjen, trykker på vis---->cpu logg---> en graf per cpu

Siden screenshot viser engelsk versjon av WinXP, blir dette som følger:

(Menyen øverst i Task Manager) - View - CPU History - One Graph Per CPU

Utdyping av hintet fra Sokkalf^, dersom du har oppgradert fra enkeltkjerne:

Høyreklikk My Computer, velg Manage.

Velg Device manager i venstremenyen

Utvid gruppen Computer i høyre del av vinduet.

Der skal det stå ACPI Multiprocessor PC.

Dersom det i stedet står ACPI Uniprocessor PC, høyreklikk den og velg Update Driver, og installer multiprosessordriveren (std Windows-komponent).

Skrevet

Har testet det med å oppdatere driver, men ikke noe skjedde... får fortsatt ikke opp at det 2 kjerner... :S

Noen flere som kan si noe om dette ?

Skrevet
Har du hatt single core før for å oppgrader til dual core? Har du reinstalert windows?

Jeg hadde en Single Core før, men jeg har ikke reformatert og innstallert XP på nytt...

Skrevet
Da vet jeg ikke, men bare prøv. Har en sterk følelese på at det er det som er problemet :p

Så du tror at Windows kjører fortsatt på Single core, og dropper den andre coren ?

Skrevet
Høyreklikk My Computer, velg Manage.

Velg Device manager i venstremenyen

Utvid gruppen Computer i høyre del av vinduet.

Der skal det stå ACPI Multiprocessor PC.

@trådstarter:

står det det som han sier der eller står det noe annet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...