Gå til innhold

Hvilken sikkerhetspakke skal jeg velge til Windows Vista?


Anbefalte innlegg

Som topic sier så lurer jeg på hvilken sikkerhetspakke jeg skal velge. Jeg har valgene mellom følgende:

 

KAV6 Internet Security (Kaspersky)

F-Secure sikkerhetspakke fra Nextgentel (er vel samme løsning som KAV).

 

Hvilken bør jeg velge og evnt hvorfor? Prøver å finne uavhengige tester, men type dinside og PCWorld er uaktuelt, siden de gang på gang anbefaler Norton til naive brukere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du velger av disse to produktene blir hipp som happ med tanke på hvor gode de er til å gjøre jobben sin. Det som kanskje er mer avgjørende er om den versjonen av F-secure (og Kaspersky, for den del) som du kan få gjennom ngt, er kompatibel med Vista.

 

Jeg hadde kanskje valgt Kaspersky.

 

Med hilsen en naiv bruker....

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Hei. Nå er det lenge siden jeg har holdt på med Vista noe særlig og jeg har heller aldri prøvd noen av de produktene i Windows Vista, men jeg er ganske sikker på at både BitDefender Internet Security 2008 og Avira Premium Security Suite fungerer i Windows Vista i alle fall.

Lenke til kommentar
Hei. Nå er det lenge siden jeg har holdt på med Vista noe særlig og jeg har heller aldri prøvd noen av de produktene i Windows Vista, men jeg er ganske sikker på at både BitDefender Internet Security 2008 og Avira Premium Security Suite fungerer i Windows Vista i alle fall.

 

Joda, det er sikkert fine programmer du nevner, men valgene jeg har mellom disse betalprogramvarene er grunnet i at jeg allerede har lisens til dem. Da vurderer jeg ingen andre.

 

Kaspersky6 måtte ha en del oppdateringen til Vista, samt at det er en del minnelekasjer i programmet. Disse kan repareres med en fix. Det jeg lurer på er hvor bra F-Secure er kontra Kaspersky. De inneholder begge firewall, anti-spam/malware osv. Det er kanskje ikke så lett å svare på, siden begge er gode programvarepakker i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Normalt så vil vel de fleste jakte på den beste beskyttelsen, og sikkerhetspakker er vel ikke så dyre uansett?

NOD32 er vel regnet som det beste antiviruset, og bitdefender skal være den beste sikkerhetspakken for tiden...

Har selv brukt norton internet security i mange år, og aldri hatt noe tull med den, men går nå over til bitdefender siden den skårer høyere i ulike tester.,..

Lenke til kommentar
F-Secure fungerer ikke på Windows Vista så vidt jeg har forstått det..

 

Er ikke det kommet patcher til sånt? Mente det var snakk om det siden F-Secure hadde et stort problem når det gjaldt støtte til Vista.

 

Forøvrig avinstallerte jeg hele greia og surfer litt mer kritisk nå. Maskinen ble mye raskere, responsen i nettleseren ble meget høyere, så nå er jeg fornøyd. Mangler bare antivirus programvare.

 

Skulle gjerne likt å se en poll på hvor mange som har sikkerhetspakker og evnt hvilke det er snakk om.

Lenke til kommentar
Du kan få virus/spyware selv om du bare er inne her på diskusjon.no også vet du. Anbefaler absolutt ikke og ikke ha antivirus.

 

Jeg takker for anbefalingene her, men jeg skal kjøre en testperiode uten noen beskyttelse enn det Windows Vista gir meg. Det som er greia er at jeg opplever maskinen såpass mye raskere uten noen 3.parts programvare og derfor kjører jeg uten.

 

Et godt eks er hvordan Windows Update bruker eviglang tid på å finne updates eller sjekke for nye. Det var med en sikkerhetspakke og brannmur fra KAV. Uten noen ting og kun Windows Firewall + defender så går dette lynraskt. Samme er det med loading av nettsider, det tar mye kortere tid uten.

 

Men som sagt, dette er kun ment som en testperiode, så jeg skal prøve meg igjen med F-Secure, men da uten hele sikkerhetspakken og kun AV.

 

Noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar

Kan komme med en update her: installerte F-Secure pakka som følger med NGT. Det første den fant var en exploit til mIRC. Alt annet var rent og pent. Det morsomme er at denne kom under perioden hvor KAV var installert.

 

Forøvrig så bytter jeg ikke OS på bakgrunn av få valg innenfor sikkerhetspakker. Det må kanskje være den mest ubegrunnende meldingen jeg har fått.

Lenke til kommentar
Du får bruke nod32 da andylove.

Jeg liker også veldig dårilg ting som gjør systemet tregere.

nod32 gjør ikke det.

 

Kommer nå med full sikkerhetspakke

http://www.eset.com/smartsecurity/index.php?s=home

 

Den har jeg brukt før, og det fungerte ypperlig. Fin programvare. Det var under XP og der stjal den ikke rare ressursene. Nå har deg seg slik at jeg ikke har lisens til NOD32, men jeg har vurdert den.

 

Kanskje jeg skal teste alle sammen med trial og se hvem som faktisk gjør jobben bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...