Ghaundan Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Håper det er en vesentlig forbedring. Dog, jeg er imponert av utvikleren. De ser virkelig ut til å bry seg om spillet, patchene retter opp det som ødelegger for spillopplevelsen og selv om de er forsåvidt små, såvidt jeg vet, og spillet aldri toppet noen salgslister så tar de seg tid med å forbedre spillet sitt. Skal virkelig husk på å holde øynene oppe for neste spill de lanserer
Wartom Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Av og til tar det ta flere kapittel før konsekvensene kan sees. Du må nesten spille spillet på nytt for å kunne se hva som skjer om du velger annerledes. Hele den senere historien kan ha effekt av valg du tar tidlig i spillet Dette spillet er utrolig bra. Loade tidene har egentlig ikke plaget meg noe serlig :S
vestlia Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 En tråd her om den nye patchen: http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=5326.0 Men kunne noen være så snill og si meg hvordan jeg kan greie å spille dette uten cd? Begynner å bli kraftig lei av å ta den ut og inn, kankje et par ganger om dagen
Ghaundan Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hvorfor tar du den ut flere ganger om dagen? Eventuelt, kjøp daemon tools pro. (dagens ironi, betal for piraters program nr1)
J@cob Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Dette spillet var elsk. Holder på med sistebossen nå.
Gjest medlem-105082 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hvor langt er spillet? Mange timer for å runne det? Sånn ca.
vestlia Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hvor langt er spillet? Mange timer for å runne det? Sånn ca. Skal vel være opp i mot 80timer (står det i alle fall på coveret osv), men det kommer vel litt ann på hvor mange quest du har gjort og diverse... Ghaundan Prøvde med Deamon Tools, men problemet er at jeg ikke får noen fungerende cd image, og cracken funker heller ikke Får vel bare fortsette med slitet da
Jakoozie Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Hvor langt er spillet? Mange timer for å runne det? Sånn ca. Skal vel være opp i mot 80timer (står det i alle fall på coveret osv), men det kommer vel litt ann på hvor mange quest du har gjort og diverse... Ghaundan Prøvde med Deamon Tools, men problemet er at jeg ikke får noen fungerende cd image, og cracken funker heller ikke Får vel bare fortsette med slitet da Hei. Ble skremt fra å bruke den øvrig nevnte guiden, så spør heller her. Hvor finner jeg dwarven wine i chapter 2? Er en fyr som skal ha det, gravdigger.
vestlia Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Jakoozie Tror det var på puben der! Bare prat med kroverten, og kjøp av henne
Lonestarr Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 (endret) Skal ønske meg et nytt spill til jul.. valget står mellom The Witcher og Oblivion Lurer på om noen som har spilt begge kan uttale seg om hvilket jeg bør ønske meg/hvilket som er best? Har også er par spm. om The witcher: -Er det en stor verden man kan gå fritt rundt i? liknende oblivion, eller er det faste ruter man må følge? -Er NPCene troverdige? slik som i Oblivion, sånn at de går rundt i byen med egne mål. Spiser, sover jobber osv. eller er de bare "roboter" som går scripta rundt uten mål og mening/står på samme stedet hele tiden? -Tar det 80 timer å runne? eller er dette bare bullshit? -er spillverdnen stor? variert? stemningsfull? pen natur? dette er ganske viktig i et rpg synes nå jeg.. -Er det bra stemning generellt sett i spillet? Håper på den mørke, men samtidig "hyggelige" middelalder/viking stemningen som jeg har sett i noen av gameplay filmene. Håper noen kan hjelpe meg med å velge The Witcher eller Oblivion. Endret 5. desember 2007 av mr_tambourine_man
Wartom Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 (endret) Vel.. begge? De er begge brae spill. Jeg ville valgt The Witcher. The Witcher legger mye vegt på realisme, men NPC'er generelt er ikke viktige. Vær eneste NPC på spillet har ikke ett eget navn slik som i Elder Scrolls seriene. Bare viktige personer har navn og egen dialog. Men dette passer fint med gameplayet. Vanlige folk bare dytter du vekk i gatene mens du går, eller dreper om natten. Historien er nermest perfekt på The Witcher og er engasjerende og veldig interesant. Faktisk bedre en Oblivion som egentlig har en ganske "random historie". Stemningen er dyster, middel-alder aktig. Det er omtrent som tja... Conan universet? Bare i middelalderen. Glade lykkelige folk går rundt i den rike delen av en by mens folk ler og narrer sjonglerer. Men så går du til de fattige delen av en by og ser en helt annen side av samfunnet. Pest, sykdom og monster overallt. Mer en nok å gjøre for å si det sånn. En av de kuleste tingene med spillet er barene eller vertshusen,e om jeg må bruke norsk, der du kan sloss for penger, gamble, drikke deg full osv. Det første du vil gjøre når du kommer til en ny bydel vil være å finne vertshuset fortest mulig. Jeg liker å jobbe ut i fra det, og bruke det som base. Våpen er det nok av, om ikke i Diablo, Sacred eller andre hack and slash spill stil. Men det er nok. Rustninger er det få av, men det er også en grunn til det. Items generelt er det flust av, spesielt indegrienser. Gameplayet er veldig stilig, og fighte systemet fungerer veldig bra for meg. Litt vanskelig å forklare hvordan det fungerer, men man lærer det lett når man først får prøvd det. Alkjemi er en VELDIG viktig del av spillet om du spiller fra normal og oppover. Å lage potions og drugs er en stor del av det å overleve i en verden av monster og banditter. En av mine favoritter er Blizzard-potionen som gjør at allt går i slow motion mens du får en følelse av at du er helt dopet mens du halusinerer og hører ting. Lengden av spillet er jeg ikke sikker på, men det var mer en nok for meg. I hvertfall over 50 timer tror jeg, men jeg hoppet over en del quester i ett kapittell. Endret 8. desember 2007 av Wartom
MrL Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Begge er bra spill, men jeg synes selv Oblivion er mye bedre Har litt med smak og behag å gjøre, så tror du kan få et vanskelig valg der
Mann_Av_Gull Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Oblivion er helt klart tidenes RPG spill. Personlig synes jeg ingenting annet kommer i nærheten. Kun Morrowind med grafikk-mods kan regnes i denne elite-klassen.
Sollid Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 (endret) Oblivion er et FPS med RPG elementer ikke et rent og fint rollespill. Oblivion er kjempe moro de første timene helt til du finner ut hvor auto generert verden virker og du forbanner deg over den helvetes LVL-Scalingen. Endret 5. desember 2007 av Zollid
Lonestarr Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 (endret) Tusen takk for svar Det gjorde egentlig ikke valget mitt noe særlig enklere, men jeg må vel nesten bare innse at det blir et umulig valg.. er fristende å velge begge, men jeg tror rett og slett ikke jeg får tid til begge to.. (faen ta skolen ) Jeg liker stemningen i the witcher veldig godt, og det virker som en spennende setting. Men det er ingen hemmelighet at Oblivion også ser mektig bra ut på dette punktet Jeg liker også AIen i Oblivion, og måten det virkelig vises at utviklerne har jobber hardt med spillet. En ting jeg synes er ganske viktig er frihet. Trenger ikke være helt 100% fritt hele tiden (i noen tilfeller kan det til og med være negativt..), men jeg har hørt noen si at man må følge en bestemt rute i the witcher. At man ikke kan gå fritt rundt i hele spillverden. Er dette riktig? Eller er det like fritt som Oblivion? Endret 5. desember 2007 av mr_tambourine_man
thomanil Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Tusen takk for svar Det gjorde egentlig ikke valget mitt noe særlig enklere, men jeg må vel nesten bare innse at det blir et umulig valg.. er fristende å velge begge, men jeg tror rett og slett ikke jeg får tid til begge to.. (faen ta skolen ) Jeg liker stemningen i the witcher veldig godt, og det virker som en spennende setting. Men det er ingen hemmelighet at Oblivion også ser mektig bra ut på dette punktet Jeg liker også AIen i Oblivion, og måten det virkelig vises at utviklerne har jobber hardt med spillet. En ting jeg synes er ganske viktig er frihet. Trenger ikke være helt 100% fritt hele tiden (i noen tilfeller kan det til og med være negativt..), men jeg har hørt noen si at man må følge en bestemt rute i the witcher. At man ikke kan gå fritt rundt i hele spillverden. Er dette riktig? Eller er det like fritt som Oblivion? Hei, jeg har spilt begge to. Witcher har en mer fokusert og (etter min mening) langt bedre story i "hovedoppdraget". Det er langt mer interessant å prate med folk enn i Oblivion-oppdragene, og du får mer ekte "rollespill-følelse". Dvs du får ta valg som faktisk har konsekvenser i historien. At det er fokusert og mer story-rettet enn Oblivion betyr imidlertid ikke at det er fullstendig lineært, det er nok av side-oppdrag å kose seg med i valgfri rekkefølge. Jeg synes forresten ikke at AI'en til Oblivion er det helt store, ble langt mer imponert av små toucher i Witcher som f.eks at folk stiller seg under tak når det begynner å regne. Fordelen til Oblivion er på den andre siden at du har en mye større og åpnere verden å løpe rundt i (The Witcher minner mer om neverwinter nights i skala, vellagde men relativt små områder). Dette har både fordeler og ulemper; du får mer "wow!" følelse når du begynner å utforske den store utmarken i Oblivion, men det føles etterhvert litt gjentagende og generisk siden du etterhvert ser at f.eks nesten alle huler osv du kommer over er lagd av et standard sett byggeklosser, samt spillet automatisk skalerer opp motstanderne i spillet til ditt eget nivå. Dvs etterhvert som du blir sterkere blir automagisk alle banditter du møter langs landeveien sterkere, får magiske våpen osv. Det er opp til deg om dette ødelegger stemningen, men det kan endres på med mods dersom du spiller på pc. Du står mer fritt til å forme karakteren som du spiller i Oblivion, hovedpersonen i The Witcher er mer begrenset i hvor mye du kan utforme ham, du spiller tross alt en kar som er ganske veldefinert allerede (spillet er basert på en polsk fantasy-bokserie). Hvis du er veldig opptatt av å ha frihet til å lage akkurat den character classen du ønsker så er Oblivion klart best. Kommer helt an på hva du er ute etter. "Sandbox" eller story? Men men. Oblivion er vel temmelig billig nå. Hvorfor ikke skaffe begge etterhvert, ingen av dem er dårlige kjøp!
Lonestarr Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 (endret) Takk igjen for svar Jeg tror nesten jeg har bestemt meg for å ønske meg the witcher til jul, også evt. kjøpe Oblivion litt seinere hvis jeg fortsatt er interessert. Jeg liker veldig godt spill med god historie, og det høres ut som om the witcher kommer til å leve opp til forvetningene på det området. Moralske valg som får konsekvenser osv. er også tøft. Jeg har i hvert fall konkludert med at begge spillene er bra, og jeg vil nok ikke bli skuffa uansett hvilket jeg velger Takk for hjelpa alle sammen. Endret 6. desember 2007 av mr_tambourine_man
Sollid Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 HAr akkurat kjøpt "The Last Wish" boken og gleder meg til og sette meg ned i godstolen og lese jævelskapet....
Livert Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Skal si denne tråden har blitt litt slapp, har folk spilt gjennom spillet, eller i likhet med meg stoppet å spille i påvente av den nye patchen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå