Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips


Anbefalte innlegg

Bare jeg som sliter med å finne alchemical bases? Jeg har masse ingredienser, men kan sjelden lage potions, for jeg mangler base tydeligvis. Selv om jeg har masse alkohol... Er det noe jeg har misforstått her?

 

Du trenger "Strong alcohol" øl og vin er ikke bra nok. Du kan også prøve å lage "White Gull" som kan brukes som base for mange formularer. (Du trenger selvfølgelig sterk alkohol for å lage white gull)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VIL BARE GJØRE OPPMERKSOM PÅ AT DET ER LURT Å SETTE TING I SPOILER, ELLER SÅ VIL INGEN BRUKE TRÅDEN!

 

Også har jeg et spørsmål ;)

 

Skal få ta i de greiene på chapter 2, som jeg skal ta med meg til et slott i sumpen... Har fått tak i 6 av de, men hvordan får man tak i den i kloakken (tror jeg har vært over alt), og hvor får man tak i den med mat på The Inn eller noe sånt?

 

Lenke til kommentar
Trenger litt tips til å ta Echinops, altså de store plantene som spytter torner og som finnes i sumpen i kapittel 2. De skader meg mellom 40-60 hvert slag og jeg ser ikke ut til å greie å gjøre nok skade på de før jeg dør =/

Bruk Igni sign én eller to ganger. De tåler ikke flammer.

 

VIL BARE GJØRE OPPMERKSOM PÅ AT DET ER LURT Å SETTE TING I SPOILER, ELLER SÅ VIL INGEN BRUKE TRÅDEN!

 

Også har jeg et spørsmål ;)

 

Skal få ta i de greiene på chapter 2, som jeg skal ta med meg til et slott i sumpen... Har fått tak i 6 av de, men hvordan får man tak i den i kloakken (tror jeg har vært over alt), og hvor får man tak i den med mat på The Inn eller noe sånt?

Da bør du nesten gi en kort forklarelse om hva spoileren inneholder først, sånn ca. hvor langt uti spillet du har kommet. Slik at folk kan være sikre på at de har kommet lengre enn deg før de tør å åpne spoileren.

 

Men for å svare:

 

 

Den i kloakken tror jeg skal være på den døde ridderen som ligger i en mørk blindvei. Den andre du snakker om er vel Crown-sephiroten sant? I Kalksteins notes står det noe om at man får den f.eks ved å kjøpe kylling på en Inn. Men det er bare et eksempel. Crown-sephiroten får man etter man har skaffet de andre 9. Spillet har mange måter å gi den til deg. Det er ikke en sephirot du kan lete etter. Den vil komme til deg automatisk etter hvert.

 

 

 

Og, ett spørsmål til. Bloodzuigers eller hva de heter, tar de lett men mister jo 50 helse når de går i lufta. Noen tips?

Prøv å løpe vekk rett før man tar 'the final blow'. Spillet trekker deg nærmere, så det er jævlig vanskelig. Men funker av og til. Kanskje bruke et sign som fire her også, slik at du er langt nok vekke når den først dør.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Er også i chapter 2 men har ikke igni signet (flamme mener jeg)

Har jeg gått forbi det?

 

Skikkelig teit hvis det er mulig å gå forbi disse. Når det bare er 6 magier i spillet burde det vært lagt inn i historien, slik at det ikke gikk an å misse de. Fant heller ingen slike steiner i the crypt ( hadde ikke cat potion eller torch så famla i blinde :S)

Lenke til kommentar
Flamme tegnet er i crypt i chapter 1.

 

Uansett så har jeg lest utallige taktikker på The Beast, men klarer aldri den fuckings bikkja uansett. Bare å gi opp dette spillet.

Du tar de andre bikkjene først, så the beast til slutt? Hva med å bruke forskjellige potions til å buffe deg selv? Og kanskje buffe opp sverdet med 10% ekstra damage?

 

Kanskje du har gått for fort gjennom første akt, og må levle litt opp før du prøver deg mot the beast.

Lenke til kommentar
Flamme tegnet er i crypt i chapter 1.

 

Uansett så har jeg lest utallige taktikker på The Beast, men klarer aldri den fuckings bikkja uansett. Bare å gi opp dette spillet.

Du tar de andre bikkjene først, så the beast til slutt? Hva med å bruke forskjellige potions til å buffe deg selv? Og kanskje buffe opp sverdet med 10% ekstra damage?

 

Kanskje du har gått for fort gjennom første akt, og må levle litt opp før du prøver deg mot the beast.

 

Problemet er at jeg blir stunna med en gang også dreper de dama hver gang. Hver jæææææævla gang. Prøvd 10 ganger nå og det skjer hver FUCKINGS gang. AAAAAAAAAAAAAAH

Lenke til kommentar

Det finnes potions som gjør at du resister stuns :)

 

En annen ting er at det nytter ikke å stå stille og dunke på musknappen i dette spillet. Slå ett strong-slag og dodge bakover, slå ett til osv. Bruk Aard på de andre hundene så holder du dem på avstand. Evt slakt dem fort med fast style. Men husk at når alle hundene er døde summoner han 3 nye. Trikset er da å holde en hund i live. Bruk også Swallow før du går inn i hula til heksa, så regenerer du health hele tida under bosskampen. Den er langt fra umulig, bare litt vanskeligere enn alle de andre kampene hittil, der du bare måtte stå stille og time musklikkene dine. Glem disse chain-slagene, det har du ikke tid til i denne kampen. Ett og ett slag er tingen. Da kommer du deg unna stuns. Potions hjelper, også å ha en eller annen oil på sverdet ditt. Du bør ha fått et par allerede som gjør sverdet skarpere i 24 timer etc.

 

Heksa healer deg også fra tid til annen, så prøv å holde henne i live.

Kampen er selvsagt ikke umulig, du må bare ikke gi opp..prøv å finne riktig taktikk istedet for å gjøre samme feilen alle 10 gangene.

 

Du failer ikke kampen selv om dama dør heller, hun kommer tilbake etter en liten stund. Du bare mister healingen hennes.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Problemet er at jeg blir stunna med en gang også dreper de dama hver gang. Hver jæææææævla gang. Prøvd 10 ganger nå og det skjer hver FUCKINGS gang. AAAAAAAAAAAAAAH

 

Jeg slet også fælt med den bikkja. Fant til slutt ut at jeg gjorde det alt for vanskelig for meg selv med å løpe rundt, prøve å redde Abigail osv.

 

A) Abigail kan ikke dø, så det kan du bare slutte å bekymre deg for. Men så lenge hun står på beina kan hun heale deg opp.

 

B) Still deg nær henne, la alle hundene komme til dere og kjør "crowd control" stilen med sverdet. De grønne bikkjene dør sannsynligvis rimelig kjapt, da slår du over til fast style og fokuserer på sjefen.

 

Når jeg kjørte denne taktikken klarte jeg det umiddelbart, ble nesten overrasket over hvor enkelt det plutselig var. Husker ikke engang om jeg drakk Swallow og Blizzard før den siste kampen der jeg fant ut dette.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...