Gå til innhold

Omtale av N95 8Gb


Skinney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt greit at de fjerna det synes jeg, jeg går alltid med mobilen i Nokia stoff pose så er ikke akkurat utsatt for skader.

 

Synes "reviewet" var litt for farget egentlig. Jeg kommer nok til og kjøpe den når den kommer ut om jeg har fått solgt N93'en, men for resten av markedet. Får den ikke litt juling av Iphone?

 

Hvordan det? Den er teknisk sett en enormt mye bedre telefon enn Iphone - men det skal heller ikke så mye til - også har jeg hørt at prisen på Iphone skal ligge rundt 6000 kroner... Da hadde jeg heller valgt N95 8Gb... Men så må man heller ikke undervurdere PR-avdelinga til Apple da :p

Lenke til kommentar

Ja man kan si det hadde vært bedre med deksel forran kamera, men pga alle forbedringene som er gjort er dette en absolutt minimal pris å betale for alt det gode som er fiksa.

Dessuten å påstå "greia" med n95 var kameraet er vel ganske så feil. N95 er det den er fordi den har så mye... Den har liksom alt...

 

Om man kjøper n95 på grunn av kameraet så mener jeg man sløser litt med penger. Da burde man heller kjøpe seg et mye bedre digital kamera også mye billigere telefon. Kjøper man for eksempel en Canon Digital IXUS 950 med 9mb og 4x optical zoom får man et veldig godt digitalkamera, det for prisen av 2,5 tusen fra komplett.no. Da har man fortsatt 3,5 tusen man kan bruke på mobil, som vil gi deg ganske mye mer enn en liten "billigtelefon".

 

Og å si at n95 får julig av iphone mener jeg også er helt biast. Men det spørs jo helt hva man er ute etter. Det er to vidt forskjellige telefoner. N95 er en smarttelefon, iphone faller ikke inn i denne kategorien. Iphone har mye penere design og mye mye mer elegant operativ system, den er også en god del mer responsiv på noen punkter. Men den faller milevis bak når det kommer til funksjonalitet, n95 kan gjøre så mye mer at det er faktisk ikke vits å ramse opp engang... All denne funksjonaliteten ligger delt i de mildt sagt imponerene enhetene innad i mobilen, men også så simeplt som at den kjører operativsystemet series 60. Dette vil blant annet si at man kan spille alle de tidlige doom spilla, man kan spille duke nukem 3d eller quake 1. Om man vil kan man koble mobilen til tvn og spille quake 1 på tvn gjennom mobilen. Det finnes super nintendo emulator med multiplayer funksjonalitet. Altså kan man spille co-op på tidenes spill, teenage mutant ninja turtles :p Gjett om jeg skal gjøre dette i forelesningene! :p

 

Nå er det selvsagt ganske opplagt at jeg er en n95 fan når det kommer til n95 vs. iphone. Men helt seriøst, iphone kan ikke matche n95 på noe vis anna enn brukergrensesnitt og design, der kan jeg vel også si at den knuser n95. Selv om jeg sier dette synes jeg nye n95 er veldig lekker, eneste er litt tjukk, men for all den funksjonaliteten, får det vel bare være slik...

 

For de som ikke har sett det --> her er ei sia som har en fin "unboxing" film som dere kan sikle av om dere vil ha n95 8gb. Også en fin liten gjennomgang av de ytre forandringene på n95 8gb. dessverre må dere lide gjennom en nogså hardbarska engelsk dialekt :p

 

http://nokiageek.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Ja man kan si det hadde vært bedre med deksel forran kamera, men pga alle forbedringene som er gjort er dette en absolutt minimal pris å betale for alt det gode som er fiksa.

Dessuten å påstå "greia" med n95 var kameraet er vel ganske så feil. N95 er det den er fordi den har så mye... Den har liksom alt...

 

Om man kjøper n95 på grunn av kameraet så mener jeg man sløser litt med penger. Da burde man heller kjøpe seg et mye bedre digital kamera også mye billigere telefon. Kjøper man for eksempel en Canon Digital IXUS 950 med 9mb og 4x optical zoom får man et veldig godt digitalkamera, det for prisen av 2,5 tusen fra komplett.no. Da har man fortsatt 3,5 tusen man kan bruke på mobil, som vil gi deg ganske mye mer enn en liten "billigtelefon".

 

Og å si at n95 får julig av iphone mener jeg også er helt biast. Men det spørs jo helt hva man er ute etter. Det er to vidt forskjellige telefoner. N95 er en smarttelefon, iphone faller ikke inn i denne kategorien. Iphone har mye penere design og mye mye mer elegant operativ system, den er også en god del mer responsiv på noen punkter. Men den faller milevis bak når det kommer til funksjonalitet, n95 kan gjøre så mye mer at det er faktisk ikke vits å ramse opp engang... All denne funksjonaliteten ligger delt i de mildt sagt imponerene enhetene innad i mobilen, men også så simeplt som at den kjører operativsystemet series 60. Dette vil blant annet si at man kan spille alle de tidlige doom spilla, man kan spille duke nukem 3d eller quake 1. Om man vil kan man koble mobilen til tvn og spille quake 1 på tvn gjennom mobilen. Det finnes super nintendo emulator med multiplayer funksjonalitet. Altså kan man spille co-op på tidenes spill, teenage mutant ninja turtles :p Gjett om jeg skal gjøre dette i forelesningene! :p

 

Nå er det selvsagt ganske opplagt at jeg er en n95 fan når det kommer til n95 vs. iphone. Men helt seriøst, iphone kan ikke matche n95 på noe vis anna enn brukergrensesnitt og design, der kan jeg vel også si at den knuser n95. Selv om jeg sier dette synes jeg nye n95 er veldig lekker, eneste er litt tjukk, men for all den funksjonaliteten, får det vel bare være slik...

 

For de som ikke har sett det --> her er ei sia som har en fin "unboxing" film som dere kan sikle av om dere vil ha n95 8gb. Også en fin liten gjennomgang av de ytre forandringene på n95 8gb. dessverre må dere lide gjennom en nogså hardbarska engelsk dialekt :p

 

http://nokiageek.blogspot.com/

 

Ikke glem ScummVM sin port til Symbian, som gjør at du kan spille Monkey Island spillene, Full Throttle og Sam & Max: Hit the Road, for å nevnte noen eksempler :)

 

Har forsåvidt aldri funnet en SNES emulator for Symbian, har du link?

Lenke til kommentar

Og mulighet til å emulere windows mobile, slik at alt de har også nu er åpent for symbian s60...

 

Hmm fan fant ikke snes nu :S rart d der, kan hende jeg har husket/lest feil, men sverger å ha sett snes... Skal poste her om jeg finner'n...

 

Enn så lenge burde disse holde deg i gang litt i mellomtiden om du ikke har prøvd de alt...

 

http://fms.komkon.org/EmuSymbian/

http://my-symbian.com/s60v3/software/category.php?fldAuto=11

http://my-symbian.com/s60v3/software/category.php?fldAuto=9

Lenke til kommentar

Skinney, Helfone.

 

Derfor jeg spesifiserer resten av markedet ;)

 

Jeg vil ikke ha Iphone bare for og si det sånn, men resten av marked bryr seg mer om at den ser kul ut og har mye funksjoner. Vi vet jo hvor enormt bra Ipod selger. Blir vel billigere også.

Rent funksjon mesig så er jeg selvfølgelig helt enig med at N95 banker Iphone =)

Lenke til kommentar

ekke sikker på om iphone kommer til å selge i bøtter og spann, det kan hende, den er markedsført for massene.. det vil jeg ikke påstå n95 er. Trur ipod touch kommer til å selge sali mye ettersom den er her nu. Hvis/når iphone kommer vil den koste flesk, ska banne på at den ikke koster like mye som n95, kanskje 500-lappen mindre, dette er jeg ikke helt sikker på dåg...

 

Men misforstod det du skreiv iaf, trudde du mente rent funksjonsmessig :) bra vi er enige da! :D

Lenke til kommentar
Sto ingenting i testen om GPS-delen har blitt forbedret. Denne suger jo virkelig på N95, og er et stort ankepunkt for mange som ønsker seg telefonen.

 

Vil ikke tro at GPSen er blitt noe bedre da maskinvaren stort sett er den samme. Og firmwaren har allerede fått støtte for aGPS så vil egentlig ikke tro at det er noe mer de kan gjøre på den fronten...

Lenke til kommentar
..aGPS? Forklar :)

 

Står for associated GPS og skal visst være en kraftig forbedring til GPS systemet i den opprinnelige firmwaren, skal visst finne satelitter raskere. Aldri prøvd den opprinnelige men synes fortsatt GPSen er ganske treig på å lokalisere meg, selv om satalittene finnes ganske raskt...

Lenke til kommentar

Har prøvet Nokia 6110 Navigator og her var GPSen veldig bra. Fant deg svært raskt, regnet ut reiserute raskt og ikke minst var den gratis i bruk. Ser at på N95 må man betale Nokia for bruken samtidig som man må laste ned kartene og betale for datatrafikken. Noen som vet om dette kommer til å bli forandret på?

Lenke til kommentar
Har prøvet Nokia 6110 Navigator og her var GPSen veldig bra. Fant deg svært raskt, regnet ut reiserute raskt og ikke minst var den gratis i bruk. Ser at på N95 må man betale Nokia for bruken samtidig som man må laste ned kartene og betale for datatrafikken. Noen som vet om dette kommer til å bli forandret på?

 

Du må kun betale hvis du trenger navigering, altså finne en rute fra A til B. Og kart kan lastes ned på forhånd slik at du slipper å betale for datatraffiken ved å laste ned realtime...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...