Gå til innhold

10 feil med halo 3 (stort sett multiplayer)


Gormers

Anbefalte innlegg

Jeg har trodd at det at jeg nesten alltid ble slått ned først av folk fordi at jeg er tregest, mens jeg hørte lyden av slaget mitt før hans sitt slag kom, og det at jeg klarte å sticke en fyr, men så på magisk vis sprengte den et annet sted og han fikk en trippelkill, hvor han tok meg også, var min internetts feil. Jeg har tross alt "moderat" settings på NAT min. Likevel er nesten alltid connectionen grønn bortsett fra noen ganger når noen dør. Jeg hadde heller ikke så mye problemer internettet i halo2, selv om det merkbart var host der også.

 

Nå har jeg lest den virkelige grunnen: http://www.mygen.com.au/article.php?page_i...at=2&page=1

 

Ikke det at jeg ikke synes at halo: CE muligens var det beste spillet jeg noen gang har spilt, og halo 3 campaignen underholdet meg utrolig mye i forhold til mange andre spill. Fortsatt er jeg enig med alt han sier.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes meningene som blir lagt frem der er lite objektive, og jeg kjenner meg igjen kun delvis i få av dem. Jeg er enig i at flere ting kan justeres, men at de har tabbet seg ut er jeg ikke enig i. Våpenbalansen for eksempel, synes jeg er ypperlig og gjennomtenkt.

Generelt synes jeg folk klager for mye på Halo 3. Spesielt morsomt synes jeg det var da jeg leste et langt innlegg om hvordan Halo 3 ikke krevde noe "skill", slik som Halo 2 gjorde. Det var akkurat dette folk klagde på i Halo 2 også.

Endret av Lars_BK
Lenke til kommentar

Enig med Lars.. Det er alt for mange som klager på Halo bare fordi det er Halo. Folk som rett og slett hater det fordi det er så populært, selv om de ikke har prøvd noen av spillene i det hele tatt.. Det er så tragisk..

 

Det er vel ikke tilfelle her, men var mye dølle argumenter der som overhodet ikke er noe å bry seg over..

"10 things Bungie screwed up with Halo 3".. Screwed up? Ja, våpenbalansen er jo totalt patetisk. :roll: Og alle mapsa suger hest.. :thumbdown:

640p-problemet er det også bare hd-freaks som bryr seg om også. Hvem sitter seriøst å ergrer seg over det når de spiller?

 

Eneste jeg er veldig enig i er det nye melee-systemet. Hvorfor gjorde de egentlig det? Personen med mest liv vinner kampen, selv om du slo et halvt sekund før.. Hva skjedde med 'the fastest guy to hit B wins'?. Irritert meg grenseløst over det flere ganger.. Det nye melee-systemet + lagg = helvete.

Lenke til kommentar
Enig med Lars.. Det er alt for mange som klager på Halo bare fordi det er Halo. Folk som rett og slett hater det fordi det er så populært, selv om de ikke har prøvd noen av spillene i det hele tatt.. Det er så tragisk..

Eller kansje folk klager fordi det er overhype så langt inni helvete.

Ganske enig med han som skrev det, spesielt at du må holde nede en knapp for snakke.

Har bytta inn halo mot TDU + bf1942, angrer ikke et sekund

Lenke til kommentar

Er egentlig bare noen få punkter jeg er irritert på også. Han ville vel bare fylle opp lista slik at han fikk 10.

Playlist ranks, og melee combat system er de to tinga som jeg synes det var verdt å nevne. Både punkt 10 og nummer 6 virker jo også ganske dumt, selv om jeg ikke har merka så mye problemer med nettsiden deres.

 

Og hvilke games som dukker opp i matchmaking har jo blitt fiksa, shotty snipers dukker veldig sjeldent opp nå lenger.

Lenke til kommentar

Jeg synes artikkelsen inneholdt en rekke feil sammenlignet med hvordan jeg opplever halo3 vs halo2. Mye av det som tas opp skyldes for øvrig i grunnen lag.

 

Når deg gjelder lagg generelt har halo3 endelig gitt meg mulighet til å spille halo igjen. Jeg sluttet å spille halo2 pga at lagg i form av usynlig forsinkelser i spillet medførte at ingen våpen virket i størstedelen av matchene. Når jeg da en gang i blant ble matchet i et game med europeisk host, vant jeg så sinnsykt mye at det ikke var morsomt.

 

Nå opplever jeg en del lagg, men svært skjelden så mye at spillet blir helt ubrukelig slik som halo2. Bungie har dessverre fremdeles funnet det for godt å matche folk som har ping på over 200 ms til hverandre i samme spill. Imidlertid har de gjort en god jobb med nettkoden slik at dette ikke blir et så dominerende tema som i halo2. Men når man vet at slik matching skjer blir det meningsløst å klage på det nye systemet med meele hvor den som har mest helth vinner ved relativt samtidige slag. Poenget er jo at ingen ting skjer samtidig så lenge forsinkelsene til de ulike spilleren i form av høy ping er så stor. Spillet simulerer en samtidighet, men det er ikke real time for alle. Derfor blir det menigsløst å tale om at den som slår først bør vinne. I så fall vil hosten og de med best ping til hosten alltid vinne, og det er en dårligere løsning.

 

Klagingen på sverd mv er jeg for øvrig helt uenig i. I halo3 må man ha sverdet fremme pga forsinkelsen ved våpenbytte, og man kan ikke skjule sverdet som i halo2. Dette har med balanse og nedtoing av sverdet å gjøre. Sverdet må rett og slett brukes annerledes. Dessuten tror jeg at pingtider og simulering mv som jeg var inne på over, gjør at dette uansett er beste løsning.

 

At også andre våpen (needler) funker bedre med host er vel ingen nyhet. At needler er overpowerd er jeg forresten uenig i. Needler har alltid være ubrukelig. Nå er den brukelig, men ikke noe supervåpen. Dersom man går fra side til side vil ikke needleren sticke.

 

Kort oppsummert, tyder artikkelen på at man har å gjøre med en person som spiller på et relativt lavt nivå og som ikke forstår hvordan lag/latency fungerer.

 

Personlig liker jeg Halo3, men jeg skulle gjerne se at man hadde en option til å bli matchet med andre i samme region, slik at de problemene som tross alt ennå finnes pga lag/latency forsvinner. Det irriterer meg at Bungie ikke klarte å løse dette i halo3 når de visste om de omfattende problemene og klagene dette medførte med halo2.

Lenke til kommentar

synas at halo 3 er eit bra spill, men Bungie burde ha gjort det lit bedre enkelte plasser.

og det kjedeligste med folk som teleporterer rundt omkring er at du plutselig ser ein idiot som står stille og det går ein djevel inni deg som sier at du har ikkje vondt av lit exstra poeng, så du snikker deg bort til han og slår han i ryggen, hmmm det var rart han døde ikkje så du slår igjen og igjen uten at han dør og plutselig dør du og du ser at den samme personen som du slo til drepte deg. dette er for galt. sånne folk burde ikkje spilt online.

Endret av kinG_brutale
Lenke til kommentar
Enig med Lars.. Det er alt for mange som klager på Halo bare fordi det er Halo. Folk som rett og slett hater det fordi det er så populært, selv om de ikke har prøvd noen av spillene i det hele tatt.. Det er så tragisk..

Eller kansje folk klager fordi det er overhype så langt inni helvete.

Ganske enig med han som skrev det, spesielt at du må holde nede en knapp for snakke.

Har bytta inn halo mot TDU + bf1942, angrer ikke et sekund

Du må ikke holde inne! du trykker en gang på d-paden for å prate i social games! i ranked slipper du dette? Og er dette noe problem?

Lenke til kommentar

folk som ikke gidder eller vil sette seg inn i det di spiller vil ALLTID finne et eller annent å klage på. forøverig så er eg enig i at det burde være slik at vist begge har lite liv og kan dø av et slag/meele så burde han som slår først vinne. PS: vær gang eg spiller matchmaking velger eg prefer good connection. dette hjelper på:)

Endret av 3000
Lenke til kommentar
Enig med Lars.. Det er alt for mange som klager på Halo bare fordi det er Halo. Folk som rett og slett hater det fordi det er så populært, selv om de ikke har prøvd noen av spillene i det hele tatt.. Det er så tragisk..

Eller kansje folk klager fordi det er overhype så langt inni helvete.

Ganske enig med han som skrev det, spesielt at du må holde nede en knapp for snakke.

Har bytta inn halo mot TDU + bf1942, angrer ikke et sekund

Du må ikke holde inne! du trykker en gang på d-paden for å prate i social games! i ranked slipper du dette? Og er dette noe problem?

Man å faktisk trykke hver gang man skal prate, noe som fører til at det blir ganske still og kjedelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...