Anterialis Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Nå man er sikker på at man vil fotografere i svarthvitt, er det like greit å bruke b/w funksjonen i kamerahuset, eller bure man fotografere med vanlige farger og konvertere til b/w i et redigeringsprogram i etterkant? Kom med meninger for og i mot! På forhånd takk =)
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg er tilhenger av å gjøre det i etterkant, da man har mange flere muligheter; f.eks i Photoshop. Der kan man simulere grønn, rød, gul-filter osv. Tar man bilder i RAW, så er det også eneste mulighet. Tom
arnold_layne Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Resultatet blir i de fleste tilfeller best hvis man gjør det manuelt i ettertid. Dette gjelder vel alle former for bilderedigering. Den eneste grunnen til å ikke gjøre det manuelt er at man mangler enten tid eller interesse. Dessuten finnes det automatiske funksjoner i bildebehandlingsprogrammene som også fungerer bedre enn de fleste innebyggede variantene jeg har vært borti.
cruelphotography Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 "Jeg er tilhenger av å gjøre det i etterkant, da man har mange flere muligheter; f.eks i Photoshop. Der kan man simulere grønn, rød, gul-filter osv." Kan du vel velge på mange av kameraene også =) Men ja er alltid best å gjøre det selv - om du kan det. Mange som gjør det helt på tryne da de gjør det helt manuelt=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå