Gå til innhold

CNet Wireless-G CWP-854 og linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det funker - har samme kortet selv. Skal ikke påstå at det funker i alt av distroer, men i alle fall i (K)Ubuntu 7.04 og Freespire 1.0...

 

Kortet støtter kun WEP da... :(

 

gjør ingenting det , har uansett et åpent wlan med aksesering via MAC-Adresser .

 

med er det noen som har erfaringer med dette kortet i Slackware eller OpenSUSE ?

Lenke til kommentar

takk Arath , men fant linken din selv også :thumbup: , tror nok kortet kan være problem i enkelte distroer . men jeg får heller teste og gi tilbakemld .

 

sto ivertfall dette i beskrivelsen på komplett :

 

Driverstøtte: Windows 9x/2000/XP/Vista, Linux, Mac OS X

 

ikke at jeg stoler på at det fungerer av den grunn men , får nå teste .

 

fant ivertfall ikke noe info om dette kortet hverken når det gjaldt Suse,Slackware, Debian eller BSD for den del , bare ubuntu

Lenke til kommentar

Jeg sliter innmarri med dette kortet i det siste. Veldig ustabilt og jeg velger mellom "nomade modus" og manuell instillinger for å se om det blir bedre med dette. Så langt ingen forskjell i ustabiliteten. Tenker nesten på å teste ndiswrapper med win-driveren hvis ikke ting tar seg opp.

 

Edit: jeg kjører ubuntu 7.10 og det ble ustabilt etter jeg gikk fra 7.04 til 7.10

Endret av Marsan
Lenke til kommentar
Jeg sliter innmarri med dette kortet i det siste. Veldig ustabilt og jeg velger mellom "nomade modus" og manuell instillinger for å se om det blir bedre med dette. Så langt ingen forskjell i ustabiliteten. Tenker nesten på å teste ndiswrapper med win-driveren hvis ikke ting tar seg opp.

 

Edit: jeg kjører ubuntu 7.10 og det ble ustabilt etter jeg gikk fra 7.04 til 7.10

Veldig rart. Jeg installerte nettopp Ubuntu 7.10 med dette kortet selv. Trengte ingen drivere til trådløst nettverk eller noen andre drivere i heletatt.

Men det er verdt å nevne at jeg kun bruker WEP-kryptering. Noen annen for for kryptering har jeg ikke testet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Da har ubuntu 8.10 "nesten" kommet. Har ihvertfall innstallert RC`en på en partisjon.

 

Jeg har kjørt 7.10 helt til nå på grunn av ustabile drivere som rt2x00. Jeg hadde store forhåpninger om at driverne hadde blitt bedre siden 8.04 men det er det samme maset. Tilkoblingen er ustabil og signalstyrken er vesentlig redusert. Tilkoblingsraten er på 1mbps og nedlastingen går aldrig over 40kb/s.

 

Bug`en er rapportert og grundig diskutert her: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/l....22/+bug/134660

Mange har foreslått workarounds og hotfixer men ingenting som fungerer ut av boksen så langt. Ikke at det har blitt laget gode howtos for de absolutte noobe av oss heller. Hva skal til for å få utviklerne til å se at denne driveren ikke fungerer med cwp 854 - kortet?

 

Jeg vet at det er flere på dette forumet som har samme kortet. Hva gjorde dere for å få det til å fungere knirkefritt i 8.04 og 8.10?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...