Gå til innhold

Hvordan går Half Life sagaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg lurte på om noen ville fortele hele historien bak Half-Life(altså ikke om valve, men om alyx og gjengen)

Jeg har spilt hele hl2 , episode one og episode two. Og jeg har mange ganger prøvd å kjempe meg gjennom HL(1) men har alltid sluttet. Har ikke saven, så gidder ikke ta alt fra starten igjen.

Bare forlat dette emnet om du har tenkt til å poste Justfuckinggoogleit

Har googlet det, og jeg finner bare avanserte guider.

Viss du er en hyggelig kar som gjerne vil dele dine HL kunnskaper, så vil jeg bli veldig glad om du skriver en kort enkel gjennomgang av historien.

Jeg kommer ikke til å bumpe posten viss ingen svarer.

:)

Endret av åousky
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant denne siden også, men gikk ut etter et par min fordi: "The Combine Empire invades and takes control of the Vortigaunts' homeworld ". (første setning)

Combine er?

Vortigaunts er?

Vet man ikke dette?

Tenkte at en kort forklaring på norsk ville forklare meg enn hele den teksten tilsammen.

Skrevet (endret)
The Combine is a fictional powerful alien race and empire from Valve Corporation's 2004 first-person shooter computer game Half-Life 2. During the game, it is also referred to as the Universal Union, and as "our benefactors" in propaganda.

http://en.wikipedia.org/wiki/Combine_%28Half-Life_2%29

Vortigaunts (sometimes known as "alien slaves") are a fictional species from the Half-Life video game series. Their only known home is the Xen border world, from which they travelled to Earth during the Black Mesa Incident and Portal Storms. They serve as frequently encountered enemies in the original game, and allies in its sequel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vortigaunts

:)

Endret av Runar
Skrevet

Under et forsnkingsprosjekt gikk ting fryktelig galt.. I det DU (Gordon Freeman (eller the free man, som vortigaunst kaller deg), skubber en kasse med noe rart i inn i en konsentrert plasmastråle eller noe, og portaler mellom Xen (en verden som er fyllt med headcrabs, vortigaunts og andre ulumskheter) og jorden oppstår.

Hva annet er det å gjøre en å plukke opp brekkjernet med en svett håndflate, og gjennombore headcrabs mens du springer gjennom forsknings stasjonen "black mesa". Den er ikke noe småtteri, siden du i HL2 må kjøre airbot rundt øst og sør sidene på den, og det tar jo en god tid!

Der er millitærstyrtker også en stund ut i spillet.. Ikke ta det med ro her, for de har bommet litt på påstanden "Spør først, skyt senere".. De tar det som gode gamle cowboy sheriffer, og skyter først og spør etterpå (noen som har sett larsons gale verden vitsen? Det ligger et lik på bakken, og en fyr står over han med en rykende pistol og spør: "hva er 2 + 2? Og hvem oppfant strykejernet?" (eller noe sant)). Altså, de kunne godt ha spart seg bryet med å skyte på deg synes jeg, for de bruker bare masse kuler, og dauer.. Du bruker bare masse kuler.

Så etter å ha kjempet seg gjennom horder av soldater, kommer du til et eller annet jeg har glemt av, men ihvertfall havner du i en portal som fører deg til Xen (flotte greier.. dette blir bare bedre og bedre.. på tida å ta opp det organiske alien våpenet du fant for en time siden eller brekkjernet.. Her må man spare på kruttet.. Spesielt håndgranater).

Etter å ha letet seg gjennom en labyrint av alt mulig av busker som har lyst å spise på deg og forskjellig, kommer du til en raring, som er tydligvis moder headcreabsie (Heil Hitler, halv Hitler, ingen Hitler). Den eneste måten å få has på denne greia er å plante det meste av eksplosivt du har rett under magen på den.. Eller bruker alle kulene dine da..

Herifra går det heidundrende unna til du kommer til 'overhodet' (bokstavelig talt). En flygende.. utenomjordisk.. buddhist muligens.. Uansett, han er rar, han er stor, og han sender portaler mot deg, som sender deg til noe som ligner et counterstrike map i kz kategorien, bare med fiender.. Men de kan du skyte i stykker om du vil (teit nok).. Etter det, kommer G-man som har fulgt etter deg, og snakker med deg.. Han gir deg valget: Dø eller dval til jeg trenger deg!

Eller rettere sagt, han sender deg i en kamp du ikke kan vinne..

Så våkner du i HL 2..

En litt merklig beskrivelse, men det er det generelle jeg kan stille opp med

Skrevet
Jeg fant denne siden også, men gikk ut etter et par min fordi: "The Combine Empire invades and takes control of the Vortigaunts' homeworld ". (første setning)

Combine er?

Vortigaunts er?

Vet man ikke dette?

Tenkte at en kort forklaring på norsk ville forklare meg enn hele den teksten tilsammen.

Har du virkelig spilt half-life, episode 1 og episode 2 uten å få med deg hva combine og vortigaunts er?

Skrevet

Vet hva combine er, det er de som skyter på deg:P Men jeg viste ikke hvem de var/hvor de komfra/hva de ville.

Vortiaunts navnet kjente jeg ikke igjen, viste heller ikke hvem de var/hvor de komfra/hva de ville. Men hadde seff sett de og kjent de igjen.

Skrevet

Petersk91: En lite rettelse. Vortigaunts kaller ikke Gordon "The free man". De kaller han "The Freeman" akkurat som de kaller Alyx "The Alyx Vance". La oss bare si de ikke har heeelt bestått brev-kurset i engelsk siden de kom til jorda :p

Skrevet
Første treffet når jeg googlet "half-life story": http://members.shaw.ca/halflifestory/

Denne siden er oversiktlig og beskriver Half-Life historien.

Den siden gir et lie overblikk, men er ikke til å stole 100% prosent på, det meste er ren spekulasjon.

Blant annet så invaderte combine aldri Xen (vortigaunt homeworld, som forresten ikke er hjemplaneten deres, men et sted de flyktet til fra combine.

Combine er?

Vortigaunts er?

Dette burde du seriøst hå greie på hvis du har spilt gjennom hele hl2, ep1 og ep2 :p

Uansett: historien fra hl1 til episode 1 fra den offisiele hl2 siden

Skrevet
Blant annet så invaderte combine aldri Xen (vortigaunt homeworld, som forresten ikke er hjemplaneten deres, men et sted de flyktet til fra combine.
Står ikke noe om at Xen er deres homeworld. Det står klart og tydelig at det er et sted alt mulig av aliens bruker som et mellom-stopp mellom dimensjoner. Lenge siden du har lest siden?
Skrevet

Under et forsnkingsprosjekt gikk ting fryktelig galt.. I det DU (Gordon Freeman (eller the free man, som vortigaunst kaller deg), skubber en kasse med noe rart i inn i en konsentrert plasmastråle eller noe, og portaler mellom Xen (en verden som er fyllt med headcrabs, vortigaunts og andre ulumskheter) og jorden oppstår.

Hva annet er det å gjøre en å plukke opp brekkjernet med en svett håndflate, og gjennombore headcrabs mens du springer gjennom forsknings stasjonen "black mesa". Den er ikke noe småtteri, siden du i HL2 må kjøre airbot rundt øst og sør sidene på den, og det tar jo en god tid!

Der er millitærstyrtker også en stund ut i spillet.. Ikke ta det med ro her, for de har bommet litt på påstanden "Spør først, skyt senere".. De tar det som gode gamle cowboy sheriffer, og skyter først og spør etterpå (noen som har sett larsons gale verden vitsen? Det ligger et lik på bakken, og en fyr står over han med en rykende pistol og spør: "hva er 2 + 2? Og hvem oppfant strykejernet?" (eller noe sant)). Altså, de kunne godt ha spart seg bryet med å skyte på deg synes jeg, for de bruker bare masse kuler, og dauer.. Du bruker bare masse kuler.

Så etter å ha kjempet seg gjennom horder av soldater, kommer du til et eller annet jeg har glemt av, men ihvertfall havner du i en portal som fører deg til Xen (flotte greier.. dette blir bare bedre og bedre.. på tida å ta opp det organiske alien våpenet du fant for en time siden eller brekkjernet.. Her må man spare på kruttet.. Spesielt håndgranater).

Etter å ha letet seg gjennom en labyrint av alt mulig av busker som har lyst å spise på deg og forskjellig, kommer du til en raring, som er tydligvis moder headcreabsie (Heil Hitler, halv Hitler, ingen Hitler). Den eneste måten å få has på denne greia er å plante det meste av eksplosivt du har rett under magen på den.. Eller bruker alle kulene dine da..

Herifra går det heidundrende unna til du kommer til 'overhodet' (bokstavelig talt). En flygende.. utenomjordisk.. buddhist muligens.. Uansett, han er rar, han er stor, og han sender portaler mot deg, som sender deg til noe som ligner et counterstrike map i kz kategorien, bare med fiender.. Men de kan du skyte i stykker om du vil (teit nok).. Etter det, kommer G-man som har fulgt etter deg, og snakker med deg.. Han gir deg valget: Dø eller dval til jeg trenger deg!

Eller rettere sagt, han sender deg i en kamp du ikke kan vinne..

Så våkner du i HL 2..

En litt merklig beskrivelse, men det er det generelle jeg kan stille opp med

Bare for å pirke litt - du kjører ikke rundt Black Mesa i HL2. Black Mesa ligger i New Mexico, mens city 17 og Black Mesa East ligger mest sannsynlig i østeuropa. De oppkalte bare den nye opprørsbasen etter det gamle forskningsfasilitetet. :)

Skrevet
Petersk91: En lite rettelse. Vortigaunts kaller ikke Gordon "The free man". De kaller han "The Freeman" akkurat som de kaller Alyx "The Alyx Vance". La oss bare si de ikke har heeelt bestått brev-kurset i engelsk siden de kom til jorda :p

Tordenflesk: En rettelse til deg....

The Vortigaunts credit Gordon Freeman with their freedom, and hold him in high esteem as "The Free Man" (as it was Freeman who slew the Nihilanth and freed the Vortigaunts), though they also seem to mourn all those "whose cords you [Freeman] cut".
Skrevet (endret)

Petersk har litt feil!

Du kjører faktisk ikke ved den faktiske Black Mesa, den ble nuka i opposing force. Dessuten var den i New-Mexico mens HL2 og episodene hender i et øst-europeisk land. (Hence den "hispaniske" teksten på sykehus osv.)

Edit: Forbandet :p Edds var før meg og p.g.a. spoiler leste jeg ikke posten hans.

Endret av Strindmo
Skrevet

Tordenflesk: En rettelse til deg....

The Vortigaunts credit Gordon Freeman with their freedom, and hold him in high esteem as "The Free Man" (as it was Freeman who slew the Nihilanth and freed the Vortigaunts), though they also seem to mourn all those "whose cords you [Freeman] cut".

Ha! :p

Men ok, jeg visste ikke at det var en nyere opprørsbase med namnet black mesa.. Tilgi meg :(

:p

Men resten var vel ganske greit ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...