YaegeR Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Bare meg eller er dette vanskelig ? startet året nettopp og ble manager for bodø-glimt. sålangt har jeg rukket å rykke ut i cupen på straffe, samt tape 2 av 3 seriekamper.. hehe ser ut som jeg får fyken.. spilte cm 96-97.. lettere da ja Endret 20. oktober 2007 av Yaeger
bruno99 Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Kommer jo ann på, er du nybegynner i gamet så er det jo ganske vanskelig i starten...
borkna Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Det jeg finner vanskelig, er å bruke editoren i Norsk fotball nå. Etter de nye reglene med at troppen MÅ inneholde minst 3 egentrente spillere, pluss spillere trent opp i Norge, er det et problem at mange av mine "editerte" nye lag ikke klarer å sette sammen en lagoppstilling lengre som blir godkjente, ennå det bare er norske spillere. Har ikke klart å finne en boks i editoren som en kan "ticke" av for trent i hjemmlandet eller trent a klubben. Finner heller ikke noe sted en kan føye til spillerhistorier (antal kamper per sesong, mål osv.) Trenger VIRKELIG hjelp med dette. Slik det er nå, sitter jeg med kalkulatoren og må finregne på fødselsdatoer og når kontraktene ble inngått for å prøve å se om det hjelper, men det virker ikke helt det heller.
NuckChorris Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Bare meg eller er dette vanskelig ? startet året nettopp og ble manager for bodø-glimt. sålangt har jeg rukket å rykke ut i cupen på straffe, samt tape 2 av 3 seriekamper.. hehe ser ut som jeg får fyken.. spilte cm 96-97.. lettere da ja Ja, CM-spillene var lettere. Taktikkdelen i FM-serien(kanskje spesielt 07 & 08) er mye bedre og realistisk. Det finnes ingen supertaktikk lengre som fungerer på alt og alle
YaegeR Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Skrevet 20. oktober 2007 Bare meg eller er dette vanskelig ? startet året nettopp og ble manager for bodø-glimt. sålangt har jeg rukket å rykke ut i cupen på straffe, samt tape 2 av 3 seriekamper.. hehe ser ut som jeg får fyken.. spilte cm 96-97.. lettere da ja Ja, CM-spillene var lettere. Taktikkdelen i FM-serien(kanskje spesielt 07 & 08) er mye bedre og realistisk. Det finnes ingen supertaktikk lengre som fungerer på alt og alle hehe, ser den. men at jeg skal suge så jævlig ? prøver jo med taktikk forandringer og det hele, men ender med at jeg taper uansett, og da jeg kom til klubben gikk 3 av spillerne gratis til andre klubber! FIN START
Antonio Montana Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Et godt tips til å lage en fungerende taktikk er for det første å lage taktikken etter laget du har valgt. Et veldig godt tips er å se på speiderapportene før kampen som du får av speidern din, dette gir deg en meget god indikasjon på hvordan motstandern skal slås. F.eks: Når man møter et lag som er bedre enn ditt er det beste å kontre taktikken til motstandern, hvis det står at motstandern spiller en angripende 4-4-2 formasjon, liker å ha ballbesittelse og spille gjennom midten vil det være smart å spille med defensiv mentalitet, litt under middels defence-line, direkte fotball, litt over middels tempo og ha pasningsfokus langs begge kanter, samt kanskje spille med høyt press for å stresse laget. Hvis du derimot føler at laget ditt er bedre kan det ofte være smart å spille deres fotballstil. Teamtalk er også en viktig del av kampbildet, det er generelt smart å være mer positiv mot laget på bortebane, mens du kan tillatte å kritisere mer på hjemmebane. Jeg vil anbefale alle å registrere seg på www.community.sigames.com og lese litt på taktikk forumet der, alt står på engelsk, men det er ekstremt nyttig hvis du liker å fikle med taktikker.
YaegeR Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Skrevet 21. oktober 2007 Et godt tips til å lage en fungerende taktikk er for det første å lage taktikken etter laget du har valgt. Et veldig godt tips er å se på speiderapportene før kampen som du får av speidern din, dette gir deg en meget god indikasjon på hvordan motstandern skal slås. F.eks: Når man møter et lag som er bedre enn ditt er det beste å kontre taktikken til motstandern, hvis det står at motstandern spiller en angripende 4-4-2 formasjon, liker å ha ballbesittelse og spille gjennom midten vil det være smart å spille med defensiv mentalitet, litt under middels defence-line, direkte fotball, litt over middels tempo og ha pasningsfokus langs begge kanter, samt kanskje spille med høyt press for å stresse laget. Hvis du derimot føler at laget ditt er bedre kan det ofte være smart å spille deres fotballstil. Teamtalk er også en viktig del av kampbildet, det er generelt smart å være mer positiv mot laget på bortebane, mens du kan tillatte å kritisere mer på hjemmebane. Jeg vil anbefale alle å registrere seg på www.community.sigames.com og lese litt på taktikk forumet der, alt står på engelsk, men det er ekstremt nyttig hvis du liker å fikle med taktikker. takk :D skal lett gå dit og lese
anolop Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Noen som vet om det kommer en patch der klubb emblem vises?? Det finnes på ligaer i Spania, Portugal, Frankrike, Italia og Nederland, men ikke i England Ble utrolig skuffet der... Får vi de norske også, så blir jeg overlykkelig!! EDIT: FMNorge Endret 21. oktober 2007 av anolop
bruno99 Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Noen som vet om en norsk patch? har ikke norsk nå:s
anolop Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Sjekk sidene til FMNorge... Der finner du masse snacks
Dimitrij Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har et spørsmål: Jeg trener MossFK og gjør det bra, utenom på ett punkt, nemlig det finansielle. Jeg får kjeft av styret for å ikke se over bankinnskudd og ikek bry meg om underskuddet i klubben. MEN, hvor er det jeg kan ordne på dette? Jeg prøver å gå inn på "finansielt" men der ser jeg bare masse kurver og ingenting jeg kan stille på. Kan jeg i det hele tatt styre det?
KeyanZa Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 kanskje du har for høye lønninger? kan være du må selge en spiller eller 2. er nok eneste måten det eller få flere tilskuere på kamene.
cFc Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Noen som vet om det kommer en patch der klubb emblem vises?? Det finnes på ligaer i Spania, Portugal, Frankrike, Italia og Nederland, men ikke i England Ble utrolig skuffet der... Får vi de norske også, så blir jeg overlykkelig!!EDIT: FMNorge Dette må du nok laste ned fra andre personer på nett ettersom at Eidos ikke har rettighetene til disse logoene. Men det kommer nok ganske raskt på sider som FM.norge eller så kan du google dette og finne engelske sider med bedre utvalg.
P1ay Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 En helt sentral del av FM08 er at man må gi kontrekte innstrukser til hver enkelt spiller. Setter man bare opp en formasjon på taktikk-tavlen er man dømt til fjasko. Vanskelighetsgraden på spillet avhenger forresten av hvor profilert man beskriver seg selv som fotballspiller i starten. Kaller man seg en amatørspiller vil alle mangle respekt for deg. Jo mer kjent man sier at man er, jo enklere blir det. Valgte selv "profesjonell spiller".
Thor_F Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har et spørsmål: Jeg trener MossFK og gjør det bra, utenom på ett punkt, nemlig det finansielle. Jeg får kjeft av styret for å ikke se over bankinnskudd og ikek bry meg om underskuddet i klubben. MEN, hvor er det jeg kan ordne på dette? Jeg prøver å gå inn på "finansielt" men der ser jeg bare masse kurver og ingenting jeg kan stille på. Kan jeg i det hele tatt styre det? Ja! Du kan påvirke klubbens økonomi igjennom forhandling av lønn. Under finanser finner du en eget lønnskategori. Øverst står det totale lønnsbudsjettet og din nåværende lønnutbetaling. Overskrider du det totale lønnsbudsjettet er dette selvfølgelig negativt, og du vil få pepper av styret. Når du forhandlet med spillere om kontrakter står det nederst på skjermen hvor mye du har igjen av lønnsbudsjettet. Under denne tekstlinjen er det i FM08 en knapp til forandring av budsjettet: Du kan forandre forholdet mellom postene lønn og spillerinnkjøp. Svært nyttig hvis du f.eks finner en kjempespiller uten kontrakt, men ikke har nok igjen på lønnsbudsjettet til å overtale han om å skrive under. Det du gjør da er å flytte penger fra posten spillerinnkjøp over til lønn, dermed kan du tilby høyere lønn. Håper det hjalp.
BearThor Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Noen som vet hvor man kan få fatt i Premium Manager 98? Eventuelt har det og kan fikse..
aoottis24 Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 håper det kommer en patch som fikse Closing down buggen snart?, makan til irriterende greier. ellers funker alt rimlig greit.
Dimitrij Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for tips. Men uansett hva jeg gjør så sliter MossFK sterkt finansielt. Lønningene ligger under maxgrensa for lønn og jeg har ikke kjøpt noen spillere, så jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre.
Dredd Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg kommer til å vente med å spille dette videre til patchen kommer. Startet med Wolves i England og 1. keeperen min var da skadet i 2 måneder. Når 2 måneder hadde gått var han ute i en dag. Den samme statusen sto det på den spilleren de neste to månedene også. Han kom aldri tilbake fra skaden Da fristet det ikke å spille videre og spillet ble lagt på hyllen for en liten periode. Hva om dette skjer med flere spillere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå