Gå til innhold

Forslag til bærbar PC,


terjeho

Anbefalte innlegg

PC skal mest brukes til bildebehandling,videoredigering og internett.

17" eller 15.4" skjerm?

Fått råd om skjerm med min.oppløsning 1440 x 900 pik.

Hva er dobbeltkjerneprosessor?Det har jeg blitt anbefalt at maskinen bør ha.

Min. 2GB RAM og ok størrelse på harddisk.Prisantydning: 6000 - 9000 kr.

Noen som har erfaring/forslag til valg av PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tar jeg feil når jeg sier at Photoshop liker kraftig prossesor bedre en kraftig skjermkort?

 

Høres logisk ut, skjermkortet brukes vel til å beregne shaders, polygons og den greia der? Prosessoren tar seg av utregninger, som i og for seg er det Photoshop egentlig driver med.

Lenke til kommentar

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...38;c:36159;r:pg

Om du er rask så får du denne, som passer deg PERFEKT. Tviler sterkt på at det finnes en bedre maskin til "under" 9k, som passer dine behov. Fort deg før noen andre kjøper den sier jeg bare (er demovare, så de har bare én).

 

edit: Se forøvrig hw.no's test. Denne maskinen har 100% samme specs, så om du kjøper maskinen i linken min får du nok en maskin som hw.no har testet. =p

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Jeg har selv vurdert å bruke å bruke bærbar til bildebehandling, men har foreløpig gått bort i fra dette. Grunnen er enkelt og greit måten lys og farger fortoner seg på de laptoper jeg har sett på. Skjermen må til enhver tid stå helt perfekt i forhold til øynene, ellers blir lys og svartnivå feil. Noen som vet om dette gjelder praktisk alt alle bærbare?

 

Jeg opplever ikke dette problemet med egen LCD-skjerm, så løsningen for meg blir ekstern skjerm. Hva tenker andre om dette?

Lenke til kommentar
Jeg har selv vurdert å bruke å bruke bærbar til bildebehandling, men har foreløpig gått bort i fra dette. Grunnen er enkelt og greit måten lys og farger fortoner seg på de laptoper jeg har sett på. Skjermen må til enhver tid stå helt perfekt i forhold til øynene, ellers blir lys og svartnivå feil. Noen som vet om dette gjelder praktisk alt alle bærbare?

 

Jeg opplever ikke dette problemet med egen LCD-skjerm, så løsningen for meg blir ekstern skjerm. Hva tenker andre om dette?

 

Du er nok inne på noe der,for selv sitter jeg med en HP HDX som har en meget bra skjerm,men den kan ikke måle seg med den jeg hadde tiligere en Dell UltraSharp™ 2007WFP 20.1" Widescreen til slik arbeid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...