Gå til innhold

Futuremark med nytt testprogram


Anbefalte innlegg

Ja. Jeg er ganske missfonøyd. Gjorde ikke noe for å optimalisere scoren da. Kunne sikkert fott den litt høyere vist jeg hadde defrgamenter før jeg kjørte testen.

 

Tar det ikke så tungt. PC-en yter det den skal ellers. Det holder for meg...

 

Mente jeg har sett noe om at Futuremark sliter med ATI kortene, stemmer det? I allefall på 3DMark06.

 

Vet ikke helt jeg. Synts ikke min 06 score er helt galen da. Ligger nesten som best blandt andre med samme system som meg.

 

Skal klare å dra den over 17k ettervert. Må bare få bedre kabinett

 

Edit: Synts jeg sliter mere i 05 en 06. Folk med single stock kort får mange ganger 1000 poeng mindre en hva jeg gjør

Endret av Arveen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Shit du får fin score. Får igjen for å OC CPU gitt... Men fortelle meg en ting, hva gjør du på maskina di nå som du har 64 bit OS? Mener, du har maskin du fint kan spille med, men får du gjort det?

 

Finnes det noe man ikke får kjørt på Vista x64?

 

Det jeg bruker på x64:

 

Steam, HL2, CSS osv

Battlefield 2

Photoshop

Office

Daemontools

Clockgen

Rivatuner

CPU-Z

Coretemp

sikker mer, men alt fungerer til slutt. Noen ting må ha egne x64 drivere osv, men alt det finnes.

Lenke til kommentar
En liten opprydding og defragmentering, å jeg fikk den opp til 5091

 

Du må ha noe galt med driverne dine eller ATI kortene dine ikke er særlig godt likt med Vantage. Synes scoren din er latterlig lav i forhold til HW din. Jeg har RAID0, vet ikke om dette gjør noe voldsomt utslag på scoren min. Noe må det vel ha å si. Ellers holdes jeg tilbake med gammel CPU og GPU.

Lenke til kommentar

Eg får ikkje PCMark Vantage til å fungere på min PC. Programmet køyrer ei god stund, men når eg er ferdig så har 80-90% av testane feila, og eg får såleis ikkje ut noko resultat. Eg køyrer x64-versjonen på Windows Vista Ultimate 64-bit.

 

Er det nokon fleire som har hatt likande problem?

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

:(

Ifølge driveragent.com så har jeg alle driverne up to date, bortsett fra lydkortet (som jeg er sikker på å ha nyeste, og fungerer), og sånne "uvanlige" ting:

 

Other devices

SM Bus Controller

Creative Game Port

 

IDE ATA/ATAPI controllers

Standard Dual Channel PCI IDE Controller

Standard Dual Channel PCI IDE Controller

Standard Dual Channel PCI IDE Controller

 

Ja, den sto tre ganger. Resten var ok.

 

Nå vet jeg ikke hvordan HK-drivere og sånt jeg har, tror jeg har standard itl chipsett (prøvd å instalere ny for noen uker siden, uten hell). Har de driverne fra Nvidia som kom 9. oktober. Beta vel og merke.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Vel, då fekk eg det til å fungere. Det viste seg at eg måtte køyre programmet som administrator - men det var ikkje nok å gå inn under Egenskaper --> Kompatibilitet og setje "Kjør dette programmet som administrator". Nei, eg måtte høgreklikke på sjølve .exe-fila og velje "Kjør som administrator"... :hmm: Ja ja, ein skal vel ikkje forstå seg på PCar... :p

 

Uansett, resultatet mitt vart 2780. Eg kan vel ikkje klage på det for ein PC som fyller to år no i november. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...