Gå til innhold

Europeisk kart til Pioneer Avic-D3/N3


gbirkeland

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Pioneer Avic-D3 som jeg har rotet vekk kartverket til. Noen som har kart til denne modellen? eller noen som vet hvor det går ann å laste det ned?

 

Kartpakken heter: CNDV-70D, og er over vest og øst-europa. 1 eller 2 DVD-er.

Samme som er til Avic-D1/D2/D3/N1/N2/N3 og muligens flere, men det er andre kart til Avic-X1 hvertfall.

 

Litt fortvilt å ha en så dyr spiller å ikke kunne bruke navigasjonen på den :blush:

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har en Pioneer Avic-D3 som jeg har rotet vekk kartverket til. Noen som har kart til denne modellen? eller noen som vet hvor det går ann å laste det ned?

 

Kartpakken heter: CNDV-70D, og er over vest og øst-europa. 1 eller 2 DVD-er.

Samme som er til Avic-D1/D2/D3/N1/N2/N3 og muligens flere, men det er andre kart til Avic-X1 hvertfall.

 

Litt fortvilt å ha en så dyr spiller å ikke kunne bruke navigasjonen på den :blush:

 

Takker for alle svar

 

Jeg er i samme situasjon som deg. Har du funnet noe løsning på problemet ?

Lenke til kommentar

Vet jo ingenting før det er prøvd. Men det skal visstnok virke, og ser ingen grunn til at det ikke skulle virke. GPS er akkurat det samme i norge som i usa. Kan de som sier det ikke virker ha prøvd feil kartpakke tro? Prøvde en med neeeesten samme navn, men den virket ikke, men fant jo senere ut at denne ikke skulle virke... Skal skrive her om det virker eller ikke når det er testet :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For de som ikke har klart å finne frem dit, så finnes det ett eget Pioneer AVIC forum der ute:

http://avic411.com/forum/index.php

 

Viste jeg hadde sedt det for lenge siden men klarte ikke å finne frem dit før ett par dager siden.

Mye kjekk info der.

Amerikansk forum, så det er muligens ikke alt som er like relevant for våre Europeiske AVIC modeller (har selv en AVIC-HD3BT).

 

Ser det er flere poster der om å legge inn Europeiske kart. Har ikke undersøkt noe nærmere der selv, men kan være verdt å ta en titt i alle fall.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hei!

 

jeg vet jeg kanskje er litt sent ute med dette innlegget..men jeg så det jo faktisk ikke før nå...en kamerat av meg var i statene og tok med seg en avic-n3 enhet hjem til norge..vi fikk tak i diskene til europa, og enheten viser frem gatene (dette til tross for NTSC/PAL forskjellen som pioneer usa ville ha det til at ville hindre enheten fra å lese diskene), problemet er bare at gps'n ikke "tracker" bevegelsene, den viser ingen bevegelser i det hele tatt, og for å finne frem til vår lokasjon så må vi "modify current position" selv, men etter det skjer det ingenting:( antenna registrerer jo forskjeller i styrke, så den lever jo...noen som har noen tanker??

Endret av Brask
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

*BUMP*

 

leste for en stund siden om en som prøvde å ta noen av filene fra usa diskene og flytte over/ modde de til/på europa disken(e). gikk vist bra, men han ble ikke ferdig, kjøpte seg en annen enhet, å la det på is, men virket ganske fornuftig. jeg begynte å se litt på det, men har ikke tid til det. (og mest sannsynelig ikke skills heller..)

 

nu ska vi se om æ finn innlegget så æ kan quote til dere...

 

*lete*

 

ok, here we go...

 

As we europeans know, the navigation part of the AVIC D1/D2 does not work in Europe. When I received the unit with the 2005 blue DVDs I bought the european version of the CNDV_60M. Unfortunately, the unit did not accept it. I did an analysis of the files and found some parts that were worth a try. The most important thing is that the unit looks for the DISC VERSION in the DVI.DAT file during startup. I finally got the maps to work with the following hack :

 

1. load the actual european DVD into an ISO

2. extract the DVI.DAT and load it into a simple text editor like notepad

3. change the first line to : DISC VERSION [xxxxxxxx] and safe it. Note : Take the xxxxxx code from an US DVD that has been accepted by the unit by reading the DVI.DAT from this DVD.

4. Copy the two files called *APL.HTM and *APL.PRG from the US DVD into the ISO from the EU DVD.

5. Burn a DVD from the ISO

 

 

 

Unfortnately I only have a single layer DVD writer. I therefore made the tests with a DVD-RW and deleted the IDX directory as well as the very large REGION.KWI file from the ISO. This way it was less than 4 Gigs large.

 

The NAVI started well and it showed Paris by default. Why Paris ??? Ok, changing current location worked easy for my hometown in Switzerland Smile Scrolling and moving around Western Europe is no problem so far. I'm sure the same works for the Eastern Europe DVD as well.

 

Notes :

 

- the AVIC D1 sits on the table in my living room with a 12V battery. It is not able to receive the signal from more than one satellite if any

- therefore I'm not yet able to test it on the road

- no XM of course (US/CAN only)

 

 

 

Open issues :

 

- changing the language doesn't work, even the DVD has about 8 or more languages on it. It always stays on English

- are the three languages hard coded in the units ?

- I still have to buy a double layer DVD burner to see if the whole navigation thing works with the IDX directory and REGION KIWI file.

- The .PRG doesn't work at all from the european DVD. If either the DISC VERSION is wrong or the .PRG is the one from the new DVD the system ask for a proper DVD. I do not have any idea why this is. But in Europe we only have the AVIC-X.. devices where the EU DVD works well.

- can someone please mail me the *.PRG file from an US CNDV_60M DVD I believe it should work on the D1 but I want to be sure.

 

 

 

I'm aware that this is not yet a full solution but a small first step in getting the units running in EU too Smile Maybe someone can go even further in the testings or has other ideas. Any inputs, tips and tricks are highly appreciated Smile

 

- Roger, Switzerland

 

så, ka dokker trur, noe som kan funke?

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...