Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

gjøre no får å blir høyere?


John-Abruzzi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan jo få veksthormoner, men kan jo ende med at arma dine f.eks ikke vokser proposjonalt, da hadde jeg heller fortrukket å være liten :p

 

Har du bevis på dette, eller er det noe du bare tror?

 

 

Bivirkninger:

 

"Gigantisme/akromegali(skjelettet i hender, føtter, kjeve, panne, albue m.m. kan vokse.) Dette er ikke reversibelt. Et tydelig tegn på veksthormoner er når brukere får mellomrom mellom fortennene."

 

 

kjente bivrikninger med IGF-1

Lenke til kommentar
Du har da noen år igjen å vokse på tror jeg, Rinni. Som jeg har hørt slutter man ikke å vokse før en er 21år. Selv er jeg 167 og vokste de siste 3 cm da jeg var 20.

Det varierer veldig, jeg har ikke vokst i høyden siden jeg var 16, mens en venn av meg vokste fremdeles i høyden da han var 22.

 

Ang hormonbehandling for å bli høyere: dette kan bare gjøres mens du ennå vokser i høyden, grunnen til dette er at vekstskivene\epifyseskivene i beina "forsvinner" når du er utvokst. Etter dette vil hormonbehandling kun føre til at bena vokser i tykkelse, ikke i lengde. Dette medfører at personer med f.eks svulst i hypofysen kan få en grov beinbygning og hatter\ringer etc blir for små. Noe som er vanlig hos kortvokste er å forlenge bena kirurgisk med skruer, men du skal være temmelig kortvokst før du får dette dekket.

 

Tar foebehold om feil da det er 4 år siden jeg hadde eksamen i dette ;)

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke høyde har så mye å si, selv er jeg veldig lav. Er en jente (asiat, men vokst opp i norge) på 19år som er 150 høy og er ganske fornøyd med det. Det som plager meg er at folk gjør narr av og ikke tar meg på alvor på jobben siden jeg er såpass liten. Når jeg er ute med kjæresten (190 høy) ser folk rart på oss, nesten som at han skulle ha vært en pedofil eller no slik og det er dette som plager meg mest.

 

Hvorfor skal høyden telle så mye? Høye jenter er det peneste, mens de lave er noen drittunger?

Hei kult, jeg er også 19 og er 150 høy, sluttet å vokse da jeg var 10 år.

Ja jeg er enig det med at de burde ta mer hennsyn til oss som er mindre, vi kan ikke noe for at vi ikke rekker opp bestandig og slikt, men vi små har noen fordeler vi også:)

Samme som deg var jeg også sammen med en gutt på 1.87:) høyden teller så lite eller hva:p:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke høyde har så mye å si, selv er jeg veldig lav. Er en jente (asiat, men vokst opp i norge) på 19år som er 150 høy og er ganske fornøyd med det. Det som plager meg er at folk gjør narr av og ikke tar meg på alvor på jobben siden jeg er såpass liten. Når jeg er ute med kjæresten (190 høy) ser folk rart på oss, nesten som at han skulle ha vært en pedofil eller no slik og det er dette som plager meg mest.

 

Hvorfor skal høyden telle så mye? Høye jenter er det peneste, mens de lave er noen drittunger?

Hei kult, jeg er også 19 og er 150 høy, sluttet å vokse da jeg var 10 år.

Ja jeg er enig det med at de burde ta mer hennsyn til oss som er mindre, vi kan ikke noe for at vi ikke rekker opp bestandig og slikt, men vi små har noen fordeler vi også:)

Samme som deg var jeg også sammen med en gutt på 1.87:) høyden teller så lite eller hva:p:)

 

Klem

 

 

Godt å høre at det er andre som er fornøyd med det en har fått :D Jeg jobbet i en kantine før (var helt grusomt) og der hadde jeg et stort problem med å rekke opp til tingene som trengtes og når det kom til å arbeide på de kjøkkenbenkene fikk jeg vondt i skuldrene... f.eks når jeg skulle kutte opp saker og ting fikk jeg aldri brukt kroppsvekten min så belastet jeg armene for mye :(

Går bedre nå som jeg har fått meg en annen jobb, der jeg trives fantastisk:) (ikke i en kantine lengre heller :p )

 

:) det er veldig bra:)

Har faktisk lyst til å bytte jobb selv, trives ikke her, men det er bra du trives veldig bra da:)

Skjønner deg det der med kjøkkenet, jobbet litt på kjøkkenet på en resturant, men så til slutt fant de ut at vis jeg skulle jobbe der gikk alt mye treigere, men når jeg kom i kassa, da var det ikke noe problem i det hele tatt:p

 

Klem

Lenke til kommentar
Det er både fordeler og ulemper knyttet til å være liten. For eksempel er det aldri trangt på transportmidler, og sengene på hoteller/tog er aldri for korte. Ulempene er at man av og til ikke blir tatt seriøst (mennesket er genetisk disponert til å se opp til mennesker som er høyere enn seg, og ned på lavere mennesker. For eksempel har vinneren av presidentvalget i USA nesten bestandig vært den høyeste kandidaten, og de som har ansvar for valgkampanjene prøver etter beste evne å framstille sin kandidat som høyere enn motstanderen).

 

Og så har vi dette med damer, da. Med mine 166 på strømpelesten, føler jeg meg kun komfortabel med damer som er lavere enn meg, og da blir jo markedet kraftig nedskrumpet. I tillegg er vel 166 cm under minimumskravet for mange av damene under 166 også. Så da blir det enda vanskeligere. Faktisk så vanskelig at det ikke har blitt noen damer ennå. Men er kun 23, så god tid igjen.

 

Håper ikke det er grunnen, men 166 cm er ikke mye i høyde. Jon Rønningen var vel ikke mer enn rundt det.

Lenke til kommentar

Typen min er 174-175 og er helt perfekt til meg! Jeg er 164. Jeg ville hvertfall heller hatt en litt lav type enn en som var for høy. Folk er forskjellig, og folk liker forskjellige ting. Uansett, det er ikke høyden som betyr noe, det er personen inni. :)

Endret av m@c
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke høyde har så mye å si, selv er jeg veldig lav. Er en jente (asiat, men vokst opp i norge) på 19år som er 150 høy og er ganske fornøyd med det. Det som plager meg er at folk gjør narr av og ikke tar meg på alvor på jobben siden jeg er såpass liten. Når jeg er ute med kjæresten (190 høy) ser folk rart på oss, nesten som at han skulle ha vært en pedofil eller no slik og det er dette som plager meg mest.

 

Hvorfor skal høyden telle så mye? Høye jenter er det peneste, mens de lave er noen drittunger?

 

Liker lave jenter best jeg :)

 

17 år og 175 btw

Endret av WD40
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som sagt mange ganger tidligere så er du ikke unormalt lav...

 

Er selv 190 og noe og mange venner av meg er rundt 170-180 og går man på butikken ser man at det er der folk pleier å ligge...

 

Mener jeg så en statistikk fra militæret der gjennomsnittet var 177.

 

Husk, gutter vokser som regel frem til de er 20...

 

Edit: Det med å si at jeg var 190 ble med fordi jeg kan konstatere at folk er der "nede" :p

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...