Gå til innhold

Utvidelsene i FireFox har slutta å virke..


Anbefalte innlegg

Etter den siste oppgraderinga av FF har nå utvidelsene slutta å virke. Når jeg prøver å avinstallere dem så får jeg beskjed om at dem vil bli avinstallert neste gang FF blir starta. Dette skjer ikke... Har også prøvd å restarte maskina, men til ingen nytte. I følge aktuelle utvidelser så skal dem være kompatible med gjeldende FF.

Er dette noe som har skjedd flere her, og hvordan skal jeg få galskapen til å fungere igjen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CrashTestDummy: Hvis Firefox og Opera hadde vært samme greia så hadde selvfølgelig mange flere bytta til Opera :p. Slik er det aldri. Firefox og Opera er to forskjellige Nettlesere med forskjellige funksjoner. Det er det ikke til å komme i fra. Så hvor du fikk den ideen der fra, vet jeg sannelig ikke.

 

Singularitet: Du må huske på at brukerinstillinger, passord, Utvidelser ligger i C:\Documents and Settings\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ et eller annet.default

Så det er egentlig der Utvidelsene dine ligger.

Lenke til kommentar
Etter den siste oppgraderinga av FF har nå utvidelsene slutta å virke.
spørsmålet er hvorfor de ikke virker. Står det at de ikke er kompatible med gjeldende versjon av Firefox i utvidelsesbehandleren? Dersom svaret er ja kan du enkelt slå av kompatibilitetssjekk av utvidelser (maxversion)

 

1. Skriv about:config i adresselinja og trykk enter

2. Lim inn dette i filterfeltet: extensions.checkCompatibility

3. Sett verdi til false

 

og som wil sier, så ligger profilmappa til firefox et annet sted enn installasjonsmappa (se forrige post), du kan ta reservekopi av de viktigste filene dersom du ønsker å installere firefox i en ren profil:

http://kb.mozillazine.org/Transferring_dat...ofile_-_Firefox

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Etter den siste oppgraderinga av FF har nå utvidelsene slutta å virke.
spørsmålet er hvorfor de ikke virker. Står det at de ikke er kompatible med gjeldende versjon av Firefox i utvidelsesbehandleren? Dersom svaret er ja kan du enkelt slå av kompatibilitetssjekk av utvidelser (maxversion)

 

1. Skriv about:config i adresselinja og trykk enter

2. Lim inn dette i filterfeltet: extensions.checkCompatibility

3. Sett verdi til false

 

og som wil sier, så ligger profilmappa til firefox et annet sted enn installasjonsmappa (se forrige post), du kan ta reservekopi av de viktigste filene dersom du ønsker å installere firefox i en ren profil:

http://kb.mozillazine.org/Transferring_dat...ofile_-_Firefox

 

 

Fleste av dem skal være kompatible med versjonen, men når jeg prøver å avintallere utvidelsen så får jeg beskjed om at den vil bli avinstallert når jeg starter FF på nytt. Dette gjelder uansett om den er kompatibel eller ikke. Når jeg så starter FF neste gang så er dem ikke avinstallert...

Lenke til kommentar
prøvd å slette extesnions.rdf i profilmappa?(trykk start -> kjør -> skriv "%appdata%\mozilla\firefox\profiles" -> enter og slett den i den mappa som kommer opp)

 

 

Nå Mister Hernil har jeg gjort som du sa....

Det virka bra det!! Takker så meget!!

Kan du forklare meg hva som gjør at det virker med den fila borte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...