Gå til innhold

laptop inne til reprasjon for andre gang


lilfire

Anbefalte innlegg

Hei lurer litt på hvilken rettigheter jeg har når jeg nå skal sende laptopen min inn til reprasjon for andre gang. PC-en er godt under et år gammel, og har hatt problemene fra jeg fikk den (restarter seg selv og henger seg flere ganger daglig) Jeg se så PC-en første gang på sendte så PC-en på reprasjon. Dette tok litt over en mnd. Som er relativt lenge å måtte klare seg uten. når jeg får den tilbake er Hovedkortet byttet og den skal være testet. En dag etter jeg får den igjen oppdager jeg at den henger seg. Tenkte det kunne være windows sin skyld denne gangen og reinstallerte alt. men problemet er der enda. den restarter seg og henger seg daglig. men dog ikke like mye som før første reprasjon..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hadde vært fint om du kunne legge til hva slags merke laptopen din er, i tilfelle andre har dårlige erfaringer med samme produsent/modell. Dette vil i så fall styrke din sak ovenfor butikken du kjøpte den i.

 

 

Etter å ha kjøpt en Asus A6T ved nyttårstider, styrer jeg nå langt unna Asus. De produserer ikke engang laptopene selv.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Ok.

Jeg har en Asus A6T kjøpt i desember i fjor.

 

Den har til tider skrudd seg helt av, helt uten forvarsel, idle eller ikke, samt. at kontakta for laderen tydeligvis er loddet svært dårlig da denne har UTROLIG dårlig kontakt pr. i dag - med normalt bruk.

 

Dessverre er jeg avhengig av laptopen og kvier meg for å sende den inn til Komplett (for å deretter vente en måned før de sender den videre, eller tilbake til meg fordi de ikke finner noen feil).

 

 

Edit: ASUS' kundesenter er forresten noe av det mest jalla jeg har vært borti!

Problem: There is no display when power on.

 

There is no display when power on.

 

For your problem please try as follows:

 

1: Please confirm whether you added memory. If added, please take it out and boot up agiain.

2: Please take out the battery, and use the AC adapter to boot up only, then put the battery on.

3: If there is a reset hole on your notebook, please use a spiculate pin to tip the small reset hole at the bottem of the notebook.

4: If the problem not get solved, please contact your dealer for help or contact the local service center for a detailed check for the laptop.

 

Skulle tro ASUS, som er et verdensomspennende merke kunne spandere på seg selv noe litt mer eksklusivt enn underbetalte thailendere. :roll:

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
okey.vist de ikke klarer å fikse det nå heller (før da håpe det) hva er det jeg kan krev da? Er veldig kjipt å kjøpe en pce til 13000 for så å sende den vekk på reprasjon en mnd, uten at den blir fikset å må sende den inn på nytt...

 

Du kan da forlange kjøpet omgjordt eller pengene tilbake .

Lenke til kommentar
Etter å ha kjøpt en Asus A6T ved nyttårstider, styrer jeg nå langt unna Asus. De produserer ikke engang laptopene selv.

Dersom det skal være kriteriene har du ikke mange å velge mellom ;)

 

@Trådstarter: Selger/produsent har maks 2 avhjelpsforsøk for samme type feil. Så dersom det fortsatt ikke er fikset etter denne reparasjonen går du til butikken og krever å få hevet kjøpet.

Lenke til kommentar

okey fint å vite. Men har et spm. PC-en er kjøpt fra norek, har ikke henvendt meg til dem ang reprasjon men direkte til asus. Jeg kjøpte PC-en gjennom jobben til faren av kompis av meg for å spare noen kroner. Så vist ASUS ikke klarer fikse problemet skal jeg da henvende meg til dem som er dem jeg har vært i kontakt med, eller skal jeg kontakte norek?

Lenke til kommentar
Siden du har kjøpt den via Norek og på et firma stiller du litt annerledes.

Du har kun 2 års reklamasjonsrett og hvis jeg ikke tar feil har du ikke krav på å få kjøpet hevet etter samme feil 3 ganger. Du har kun rett på å få den reparert.

Det stemmer ja. Det er ikke noe i Kjøpsloven som begrenser antall avhjelpsforsøk. De fleste produsenter vil allikevel ha en grense for hvor mange reparasjoner som skal til før de bytter produktet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

fikk PC-en i gaar, men er problemt fikset? NEI. i raporten jeg fikk med staar det at hardisken er bytte, og at PC-en er testet et d0gn i 3dmark. n[r jeg fikk den tilbake saa manglet det en del drivere, saa innstallerte de. alt saa fint ut, sjekker windows update - 90 kritiske oppdateringer.. tenkte jeg skulle ta halvparten f0rst deretter neste halv del. men saa henger PC-en seg. pr0ver igjen da gaar det. saa under f0rste instalasjon av et program skjer det samme PC-en henger. men faar innstallert andre gang. under installasjonen av neste program restarter den bare! naa er jeg litt sur! kj0per en pc til 13k for aa bare ha den inne paa rep.! aa de skal faa h0re nar jeg ringer i morgen!

Lenke til kommentar
ja men heregud da. de fortjener jo kjeft naar dem har pr0vd 2 ganger. skal jo holde meg skalig og vennlig, men dem maa taale kritik naar dem ikke klarer aa fikse det. desuten er ikke han ene som jobber der saa veldig hjelpsom uansett.

Den du snakker med har ikke hattt noe med reparasjonene å gjøre, har sannsynligvis aldri snakket med deg før, og heller aldri sett på din maskin. Så hvorfor skal den personen fortjene noe kjeft?

Lenke til kommentar

Ved reklamasjon av PC så er det følgende de fleste aktører følger:

 

Om maskinen har vert inne til verksted 2 ganger for samme feil (feiks slår seg av), så har du rett til reklamasjon av maskinen, dvs pengene tilbake eller inbytte i samme eller nyere vare om vare er utgått av sortimanget.

Selger/service verksted kan prøve og har lov til og annbefalle en repperasjon en 3. gang om de VET hva som fikser problemet, men de fleste merker og verksteder godkjenner bytte/penger tilbake etter 2. service og samme problem fremdeles er der.

 

Er det NYTT problem med maskinen, så er det tilbake til start igjen.

 

Når det gjelder selve reklamasjonen, så skal utsalgs sted stå på DIN side (Kunden) og reklamere mot produsenten, de skal også være behjelpelig med og sette opp reklamasjonen mot produsenten.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Når det gjelder selve reklamasjonen, så skal utsalgs sted stå på DIN side (Kunden) og reklamere mot produsenten, de skal også være behjelpelig med og sette opp reklamasjonen mot produsenten.

Hva utsalgsstedet gjør overfor produsenten er revnende likegyldig for kunden. Dersom han kontakter Komplett og fremmer reklamasjonen mot dem, trenger han ikke bry seg om hvorvidt de får igjen pengene fra produsenten eller ikke.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...