Gå til innhold

laptop inne til reprasjon for andre gang


lilfire

Anbefalte innlegg

Litt rart hvis de kan kjøre programmer over natta uten feil hvis den henger seg etter 10 minutter hos deg.

Er vel merkelig hvis teknikeren kun tester med 3dmark også. På jobben min selger vi vanligvis ikke Asus, men det har vært enkelte maskiner i ny og ne og når en av de vi solgte måtte inn på verkstedet ble den sendt til Belgia eller Nederland hvis jeg husker rett for reparasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja tror de sendes til holland,for vist jeg vil sjekke status pa reperasjonen paa nett ma jeg velge holland paa asus sine sider..

ja synnes det virker rart at han kan teste i 3dmark over natt uten a fine feil.. regner med at han sletter 3dmark etter test for det finnes ikke paa disken... kundebehandleren ba meg ogsaa om a teste nettop 3dmark UTEN nett da det er det teknikeren har gjort mente han. har ikke pr0vd dette, mener at det ikker er min jobb aa finne feilen. har en del andre ting aa tenke paa naa rett f0r jul. naar det gjelder nettet saa har pcen klikket bade med trafast og tral0s og eksternt mobilnett. (vel og merke ikke etter siste rerasjon)

Lenke til kommentar

Dersom PCen ikke fungerer rett etter en recovery er det klart det er noe feil med hardwaren. Er det en periodisk feil så kan den bli vanskelig å duplisere på et verksted, men de bør i alle fall teste den i én dag eller to. Når du sier at feilen ikke er til å komme utenom, så skjønner jeg ikke at verkstedet ikke har funnet den. Enten så har de gjort en slett jobb, eller så har du installert drivere/software som får den til å henge.

 

Det jeg ville ha gjort er å sende maskinen inn på nytt. Si at feilen er periodisk, men inntreffer som regel etter X-antall minutter. Kjør også memtest86 og harddiskdiagnose (ofte et valg i BIOS) for å se om den melder om noe feil. Jeg ville også ha bootet opp maskinen med f.eks. en Ubuntu LIVE CD for å se om feilen kan dupliseres her. Om én av disse tingene melder om problemer så kjører du hardt på. Husk å være sakelig, list opp saken nogelunde slik jeg har gjort her og hold det enkelt. En lang klage eller feilbeskrivelse kan fort føre til at de overser viktige punkter.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Etter min erfaring kan en recovery leses forskjellig alt etter Pcen som får programvaren instalert.

 

Jeg har selv en "problem-pc" som ikke takler installasjon av recovery. Det jeg må gjøre er etter formatering å innstallere programvaren manuelt ett og ett program med oppdateringer.

 

Min pc har vært til reparasjon utallige ganger uten og finne den egentlige feilen og teoriene har vært mange fra dataverkstedet.

På denne måten ble problemene strukket ut i tid og jeg ble direkte ledd av da jeg dukket opp etter at garantitiden var utløpt.

 

Pcen var kjøpt i forbidelse med en bedriftsordning og de var ikke interesert i å følge saken videre.

 

For mitt vedkommende var også diagnosen frysing hvor jeg fant merkelige veier til å ungå frysing underveis.

Pcen oppsatt ved recovery holdt 1 mnd før den måtte settes opp på nytt.

Pcen oppsatt manuelt holdt 12 mndr før den måtte settes opp på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...