Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sæd & fingring


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

sikkert et veldig teit spørsmål, men jeg vet ikke så mye om dette...

hvis en gutt har fått sæd på fingrene også fingrer på ei jente etterpå er det da noen som helst mulighet for at jenta blir gravid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis en gutt har fått sæd på fingrene også fingrer på ei jente etterpå

 

Dersom du fingrer på jenta etterpå er sjangsen svært liten. Fingrer du jenta er sjangsen noe større.

 

Minner meg litt om en vits:

 

Hvordan smelle en polsk hore på tjukken?

Sprut på skoa hennes og la fluene gjøre resten.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gjest_*

Oki... så det gjelder også hvis gutten ikke har kommet ennå?

Leste i en annen tråd at sæden kommer hele tiden også før orgasmen.

vet ikke om dette er tilfelle... at det har kommet noe sæd inn, men burde jenta kjøpe en angrepille for sikkerhets skyld? hun hadde mensen for en uke siden sist (med tanke på eggløsningen)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gjest_*
Oki... så det gjelder også hvis gutten ikke har kommet ennå?

Leste i en annen tråd at sæden kommer hele tiden også før orgasmen.

vet ikke om dette er tilfelle... at det har kommet noe sæd inn, men burde jenta kjøpe en angrepille for sikkerhets skyld? hun hadde mensen for en uke siden sist (med tanke på eggløsningen)

 

rettelse: hun avsluttet forige menstrasjon for 11-12 dager siden

Lenke til kommentar

De tåler da å ligge på en petriskål under et mikroskop i timesvis. Jeg antar det ikke gikk flere timer mellom da han fikk sæd på fingrene og han fingret henne.

 

Ellers så er jeg enig i at risikoen er svært lav. Han har ikke gitt noen inngående beskrivelse av mengde og hvordan osv så jeg kan ikke utelukke at det er en viss risiko.

 

Men bare for å sette ting på plass: De fleste som prøver å få barn får det ikke til på første forsøk selv om de gjør det på best mulig måte. Ofte tar det flere forsøk før man lykkes og det er faktisk overraskende mange som sliter med å få barn selv om de prøver aktivt i flere måneder.

Lenke til kommentar

Men ofte så er det når du ikke prøver at kroppen din bestemmer seg for å samkjøre med sexpartneren din. Litt klønete formulert, men altså, mange må prøve i flere år, andre blir gravid når de mister jomfrudommen sin (for å sette det litt på spissen), så det finnes egentlig ingen "regler" for akkurat det der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest litt_småskremt

Hei, har et litt lignende sprøsmål som trådstarter her. Jeg hadde ikke sæd på fingrene, men jeg hadde runket meg selv litt før jeg fingret kjæresten min litt. Så da kan det vel ha vært litt "precum" eller hva det heter på fingrene da jeg fingret henne. Sjansene for at man skal bli gravid av det må da være utrolig liten? Men nå er kjæresten tre/fire dager forsinket med mensen. vet ikke hvor unormalt det er egentlig jeg da. Noen som har ideer om det?

Lenke til kommentar

Det er vel mer vanlig med 3-4 dager forsinkelse enn å bli gravid av det der..

 

Blir du skremt av den situasjonen så kommer det nok mange værre ting oppover igjennom årene dine ;)

 

-Ikke for å tråkke på redselen din eller noe, men du kan nok ta det med ro..

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest Guest_gjest_*

Jeg har også et lignede spørsmål som trådstarter:

 

Jeg og kjæresten min hadde sex. Vi brukte selvfølgelig kondom, men når jeg trakk meg ut så var den bare halvveis på. Det så ut som den hadde rullet halvveis til toppen av penisen. Og under kondom kanten var det en hvit stripe nedover penisen. Kjærsten min hadde eggløsning, så det var mye guffe der. Denne stripen lignet veldig mye på sæd, så jeg lurer. Kan sæden ha kommet inn i henne å gjøre henne gravid? Burde vi kjøpe en angrepille, eller er det unødvendig? Siste frist for angrepillelen er foresten om to-tre dager.

Lenke til kommentar
Jeg har også et lignede spørsmål som trådstarter:

 

Jeg og kjæresten min hadde sex. Vi brukte selvfølgelig kondom, men når jeg trakk meg ut så var den bare halvveis på. Det så ut som den hadde rullet halvveis til toppen av penisen. Og under kondom kanten var det en hvit stripe nedover penisen. Kjærsten min hadde eggløsning, så det var mye guffe der. Denne stripen lignet veldig mye på sæd, så jeg lurer. Kan sæden ha kommet inn i henne å gjøre henne gravid? Burde vi kjøpe en angrepille, eller er det unødvendig? Siste frist for angrepillelen er foresten om to-tre dager.

 

Det kan ha vært slim fra jenta. Kommer helt an på om det så ut som det var mulig for lekasje. Men som du beskriver det, virker det som du kan ta det med ro. Men passer det ikke i det hele tatt å få barn nå, er det bedre å ta ei pille, enn å stå i et dillemma om noen uker...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...