Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger hjelp med øret mitt...

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et problem med øret mitt idag :p det har seg slik at det venstre øret "er tettet" på en måte. Det høres kanskje rart ut, men det føles liksom ut som noe som sperrer litt eller noe, har prøvd og pirke litt med en q-tips i en time nå, men jeg får det ikke ut, det går littegrann bedre, men så går det tilbake, akuratt som man har dotter i ørene... som da man flyr, bare her er det hele tiden :S Det kom bare plutselig når jeg våkna idag, hva skal jeg gjøre? Må jeg opperere det ut eller noe sånt? (ikke flame meg for det spørsmålet) Takker for hjelp. Kim

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd det Ozelot, men mamma skulle innom apoteket for og skaffe noe så det løsner hvis det ern oe der... Trudde det kanskje var farlig eller noe, men vi får se om det går over... Kanskje den greia funker...

Skrevet

Ikke vært farlig de gangene jeg har hatt det i alle fall, har vart opptill noen dagen, også plutselig bare blitt borte :)

Så lenge det ikke gjør vondt, så tror jeg ikke det er farlig :)

Skrevet

Det høres rett og slett ut som du har for mye ørevoks.Det eneste som hjelper skikkelig mot det er å skylle øra. Du kan gjøre det hos legen, eller kjøpe et sånt sett på apoteket. Da følger med sånn middel som du har hatt i øret, (denne er til for å løse opp voksen)og en ball som du skal suge opp vann med og sprute ut i øret.

Skrevet

æsj nå har jeg liggi me ddet middelet i 1 time, men det hjelper ikke, så tok jeg den og tok den sugevann greia, men det ser ikke ut til at det blir bedre... Hjelp :confused:

Skrevet (endret)
Hold deg for nesen og blås.

(utligne på godt norsk)

Ein skal vere litt forsiktig med akkurat det. Slik utlikning (også kjend som Valsalvamanøveren) kan vere skadeleg viss ein gjer det for hardt/mykje:

It should be noted this maneuver, when used as a tool to equalize middle ear pressure, carries with it the risk of auditory damage from over pressurization of the middle ear. It is safer, if time permits, to attempt to open the Eustachian tubes by swallowing a few times, or yawning. The effectiveness of the "yawning" method can be improved with practise; some people are able to achieve release or opening by moving their jaws forward or forward and down, rather than straight down as in a classical yawn. Opening can often be clearly heard by the practitioner, thus providing feedback that the maneuver was successful.
Endret av Garegaupa
Skrevet

Nei det gjorde ikke vondt til meg heller. Var bare potte tett. Dro til legen for å se ut om han kunne rense ut dritten, og han tittet og sa jeg hadde ørebetennelse.

Skrevet

hæææææ? Den SUPRE legen stenger 16:00 så det er forsent, jeg er så grinete, de klarer ikke og sette inn en sprøyte uten og bomme engang! HUFF! Jeg ORKER ikke og sitte slik, jeg blir tung i huet, er det ingen andre veier?!

Skrevet

Har sliti mye med det der jeg også, dro te legen å fikk det spyla.. Hadde bare på det ene øret først, det er noe man faktisk kan venne seg til, men som blei det tett og jævli på det andre også, så hørte jo nesten ingen ting, så dro te doktor \ lege..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...