Gå til innhold

Finner få servere på steam (ca 200 på maks)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nettopp kjøpt meg TF2 og sliter emd å få opp servere i steam. (hadde det samme problemet med HL2 når jeg tenker meg om)

Ligger fra 13-250 servere. Vet at ma lett får over 1500, får det hos min mor.

Har gjort det som skal til tror jeg får å spille og få opp serverene.

Har åpnet portene: TCP Ports: 27020-27050 UDP Ports: 1200, 27000-27015 på modem/router. Har et Topcom Xplorer 871BT fra telenor

Bruker også Norman firewall og antivirus. har Tillat steam med alle porter ut og inn her.

skru av brannmur funka heller ikke......

Men hva kan da være problemet kan ikke skjønne det! Så hvs noen har noe formeninger hadde det hvert veldig fint. Tross alt betat for å spille spillet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Vet ikke hva problemet er, men kanskje det er rett å slett bare 250 servere, CS derimot har mye flere servere pga fler folk som spiller spillet.

Skrevet

Får litt over 20K servere på CSS og 1,6... Men på SourceForts får jeg kun 100 - 150 servere fordi spillet er rimelig lite, Mulig at det bare er så få servere som er oppe som også er blitt nevnt tidligere.

Skrevet
Sjekk filter instillingene i server vinduet.

Edit: så ikke at det gjelder for HL2 også.

Ligger ikke i det, sjekk filter osv

Jeg spiller Tf2 nå og jeg får opp 1700 servere :p

Ikkesant, skjønner ikke hva som er feil...

er nok i modem-routern fra telenor, eller telenor som sperrer noe. Skal aldri si aldri, kan jo finne på mye tull. Men skjønner ikke hvor det ligger når jeg har åpnet portene som blir brukt....

Skrevet

prøvd å reinstalert steam igjen, men uten nytte, ser ut til at ingenting hjelper.

Men har noen det samme problemet som meg? hadde hevrt fint å høre!

lurer på om telenor eller norman har med det å gjøre

Skrevet

Slenger meg på her, får også opp relativt få servere enn det egentlige antallet. Gjelder forøvrig de fleste Steam-spillene jeg har. ISP er NextGenTel.

Skrevet

Lettere sagt, Det finnes relativt få servere til nye spill som f.eks TF2, Ikke så mange som gidder å sette opp en server før de vet at spillet blir spilt og er aktivt nok til å sette opp en server.

Regner med at dette er grunnen til det meste når det kommer til servere på nye Steam Spill.

Skrevet
Lettere sagt, Det finnes relativt få servere til nye spill som f.eks TF2, Ikke så mange som gidder å sette opp en server før de vet at spillet blir spilt og er aktivt nok til å sette opp en server.

Regner med at dette er grunnen til det meste når det kommer til servere på nye Steam Spill.

Men som jeg og flere har sakt har man fått opp til 2500 stykker, så les inleggene først *hint hint*

Skrevet

Men som jeg og flere har sakt har man fått opp til 2500 stykker, så les inleggene først *hint hint*

Ja, jeg fikk også oppimot 2000 servere når jeg refreshet tidligere, så det er ikke få servere der ute, det er et problem med internettoppsettet til enkelte personer her.

Skrevet
Hei, nettopp kjøpt meg TF2 og sliter emd å få opp servere i steam. (hadde det samme problemet med HL2 når jeg tenker meg om)

Hallois!

Har du samme problem med andre spill på samme pc? Altså, om du har samme problem med f.eks. CS, CS:Source eller lignende over Steam?

Dersom du allerede har sjekket brannmuren(e) din(e) så er nok dette mest sannsynlig et router problem.

Det finnes mange routere som ikke takler mange connections samtidig og som rett og slett låser seg / blir død dersom de blir "spammet". Dette ser man spesielt på torrents da man her kan stille på antall connections og størrelsen av packets selv.

Det første du bør gjøre er å oppgradere firmwaren til routeren din.

Veiledning her

Hvis du allerede har oppgradert den eller det fremdeles ikke virker, kan du prøve å sette opp routeren din som et bridge modem. Merk dog at dette vil gjøre om routeren din til et vanlig modem. Du mister altså router funksjonen og må "ringe opp" når du skal koble deg til nettet. Dersom du har flere PC-er og eller IP telefon er ikke dette en optimal løsning, men det kan være med å gjøre routeren mer stabil.

Veiledning her

Selv har jeg hatt en meget dårlig Billion 5100 router for en del år siden. Makan til søppelrouter. Dessverre så har det vært laget mange dårligere routere opp igjennom årene, og det å finne seg en god router er vel så viktig som å ha en god ISP / PC.

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Bump. sliter med det samme problemet :S

helle nettet krøller seg til når jeg prøver og finne servere noen ganger. kommer ikke inn på msn etter jeg har prøvd og komme inn på tf2 servere. må kjøre feilsøk og da har jeg nett igjen.

ingen som vet no løsning på dette?

til og starte med fant jeg rundt 800 servere men nå blir det bare være og være

Prøvde nå for og se hvordan det gikk, etter et par forsøk fikk jeg 20 servere frem og kun en server som har spillere :cry:

post-107371-1196148072_thumb.jpg

Endret av Brainiack

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...