Gå til innhold

Overgang fra demo til fullt spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tolvåring har bestemt seg for å fortsette etter å ha kjørt en tidagers test (surprise, surprise!). Men jeg er litt forvirret (surprise, surprise igjen!) over hvordan jeg skal gjøre dette. Kan jeg kjøpe WoW BC og la ham begynne der direkte, eller må jeg kjøpe WoW standard først og så senere bygge ut til BC?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Først WoW standard, så expansion hvis du vil at han skal komme seg til høyeste lvl mulig i disse dager. :) Men WoW standard må kjøpes hvis han skal kunne spille fulltid.

Edit: skriveleif.

Endret av Fancypants
Skrevet
OK, mange takk! Jeg tror jeg lar ham slite litt der, og så kan han heller få BC til bursdagen. Høres ikke det ut som en plan? :)

Han må jo til 60 først tross alt, men når han når 60 (som er høyeste nivå før burning crusade), bare dette kommer nok til å ta han ganske lang tid med mindre han spiller sinnsykt mye. Og med en gang man begynner å spille et slikt spill er det alltid mye som skal prøves så det kommer nok til å ta en stund før han trenger burning Crusade. Det eneste som ikke blir tilgjengelig for han er Rasene draeneis og Blood elves som er Burning crusade content. Ellers skulle han ikke merke store forskjellen fra level 1-60. :)

Skrevet

Høres bra ut! Det er jo grenser for hvor mye han får spille, det skal leses og gjøres litt lekser, og så er det korpset og treninger. Så da shopper jeg bare vanlig WoW på CD. Det virker en tanke vanedannende, så jeg tør ikke prøve selv. Lurer på om det bør skifte navn til World of WarCrack! ;)

Skrevet
Høres bra ut! Det er jo grenser for hvor mye han får spille, det skal leses og gjøres litt lekser, og så er det korpset og treninger. Så da shopper jeg bare vanlig WoW på CD. Det virker en tanke vanedannende, så jeg tør ikke prøve selv. Lurer på om det bør skifte navn til World of WarCrack! ;)

hehe sant nok, mener at det nå er en pakke med Normalt WoW + Burning crusade + litt forskjellige små bøker med info om spillet og slikt er rett runt svingen. Stor bonus her er at spillet er på DvD plater i stedet for CD'er slik at du ikke blir sittende å putte CD'er i PC-en i all evighet før spillet er installert. Også er det jo greit å kunne lese seg litt til hva de forskjellige klassene gjør og hvordan man best spiller dem osv. Skal se litt rundt om jeg finner en link til denne pakken så legger jeg den her hvis jeg finner den :)

Skrevet
Her var den, nederst på siden der er den pakken med begge spillene + noen bøker om spillet som lærer deg litt om og rundt wow, kan være greit å ha når du er ny. Fant ikke noen norsk butikk som hadde lagt den ut på nettet enda men mener at jeg så den i en reklame fra en eller annen elektro butikk her om dagen. Du kan jo høre med spaceworld eller noe slikt, de får sikkert tak i den til deg om du vil ha den. Husk å kjøpe gamecard om du skal betale med det, da det er nødvendig å ha et gamecard når du registrerer wow. Alternativet er jo å betale med kort hvor de trekker ca 100 kr i mnd eller noe slikt. Vanlig game card varer i 2 måneder og koster 200-250 kr.
Skrevet (endret)

Jeg er svært skeptisk til å la unger begynne å spille wow, dette er ett ganske vanedannende spill, så du bør i det minste passe godt på at han ikke får spille for mye. Har en kamerat det har gått alt for langt med, han vil ofte ikke være med kameratgjengen på forskjellige ting pga wow.

Men passer du litt på og begrenser hvor mye han får spille kommer det nok til å gå bra. :p

OT: Ser for meg at denne forumkategorien gjerne ikke er den lureste å poste slikt i men... :tease::ph34r:

Endret av _sindre_
Skrevet

Det går nok greit. Her er det far som bestemmer når brannmuren skal åpnes for WoW... ;) Og mor bestemmer når far skal åpne brannmuren, men det er en helt annen sak!

Skrevet (endret)

Haha, mor som er sjefen der også?

Men tilbake til saken, tror det går helt fint med at han begynner med tanke på at dere tar dere tid til å sette grenser og bryr dere...

Kan sikkert legge inn noen lenker til sider som er kjekt å titte innom.

Edit: Et par linker.

Wowhead, lurer han på noe så er bare å søke her så kommer det opp mye fin info.

Beginner's guide, guide fra wow-europe som beskriver WoW og litt rundt, fine linker videre til annen begynner info også.

Hvilken klasse. Fin tråd om valg av klasse fra her på bruket.

Endret av Kuldesjokk
Skrevet

Ingen årsak :) og ja som du sa i en tidligere post kan wow være en tanke avhengighetsskapende, har selv spilt nesten siden det kom ut og må si det er rimelig gøy. Men som en 12-åring går du antagelig glipp av en stor del av spillet, PvE delen da. Når du når toppnivået og samler opp en del gode våpen og rustninger er det vanlig å bli med i en såkalt "guild", som tar spillet ett skritt videre. En guild er en slags klubb som hjelper hverdandre med å ta vanskeligere bosser(monstere) som dropper (altså at du kan plukke opp) enda bedre rustning og våpen fra den. Når du sloss mot slike vanskeligere bosser kreves ofte mye taktikk og samarbeid, disse bossene blir som regel tatt av 10 man eller 25 man som må jobbe sammen. For å få bli med i en slik "guild" kreves det bedre en gjennomsnitts forståelse av engelsk og man må ha tid på kveldene til å gå ut for å drepe slike større bosser da. Jeg og guilden jeg er i "Raider" (altså går ut og tar slike bosser) fra kl 19.30 til kl 00.00 nesten daglig. Så denne delen av spillet tenker jeg er litt uaktuell når du er 12 år. Det er litt leit for det er nesten den morsomste delen av spillet etter min mening. Men ellers tror jeg wow hjelper deg å lære engelsk, om ikke muntlig, i alle fall skriftlig ettersom dette er språket alle i wow bruker.

Skrevet

Kuldesjokk, det fins to typer menn: De som innrømmer at kona bestemmer på en del områder, og de som lyver! Men vi er stort sett enige når det gjelder sånne ting, og han er fullstendig klar over at skolen og de andre tingene kommer først. Å oppdra barn er egentlig ikke så vanskelig som folk vil ha det til, bare man setter grenser fra starten av, så ungene vet hvem som bestemmer. Det er de som har flytende grenser, og gjerne mor og far som ikke snakker sammen om hvor grensen bør gå, som får problemer! Og takk for koblingene!

Kandalf, Takk for tipsene! Han er faktisk ganske flink i engelsk, vi har kjørt delvis tospråklig her. Men å sitte så lenge er ikke aktuelt, nei. Er ikke "laug" det riktige uttrykket for guild, forresten?

Skrevet
Er ikke "laug" det riktige uttrykket for guild, forresten?

Kan nok stemme det :p

Du kunne jo begynt å spille litt med han du og, du skal ikke se bort ifra at du hadde likt det. Tror ikke du blir så hekta om du bare holder deg selv litt i ørene. Og det kan jo være positivt å spille litt sammen. :)

Skrevet

Ikke helt min stil. Jeg holder meg til Half-Life, Doom 3 og lignende FPS-spill i single-player. Jeg har aldri helt kommet inn i den greia med å samarbeide med andre spillere. Vi har spilt litt CS, men da får jeg bare bank! :D

Skrevet
Ikke helt min stil. Jeg holder meg til Half-Life, Doom 3 og lignende FPS-spill i single-player. Jeg har aldri helt kommet inn i den greia med å samarbeide med andre spillere. Vi har spilt litt CS, men da får jeg bare bank! :D

hehe, ja skal være enig i at større rollespill virker litt kjedelige i begynnelsen, det er så mye du må lære deg før du får noe ut av spillet. Spilte selv FPS før selv, men jeg synes wow er mye morsommere etter at jeg først satt meg inn i det.

Skrevet

Det er ikke det, det er det at jeg ikke vil tenke når jeg spiller spill. Bare reagere. Oppgavene i Half-life (å flytte kasser så jeg kan komme opp på dem og hoppe videre) er nesten i meste laget... Seriuos Sam var noe i retning av det perfekte spillet. Masse fiender, masse bly, full fres! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...