Gå til innhold

Blir Half-Life E2 + TF2 + Portal bundlet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vil Episode 2, Team Fortress 2 og Portal noensinne bundlet til en fornuftigere pris enn de hver for seg?

Ja (evnt dato og pris)

Vet ikke

Nei

Jepp, orangebox. Har vært tilgjengelig en stund. Kjøpte selv via steam på torsdag eller fredag. :)

Skrevet (endret)

Det du ser etter er The Orange Box.

Portal koster $20.

HL2 EP2 koster $30

TF2 koster $30

Total pris = $80.

The Orange Box = $50

HL2 og HL2 EP1 er inkludert _gratis_ i denne pakken på toppen av $30-rabatten. Valve har ikke økt kostnaden av TOB pga disse spillene. (Altså, påstår Valve. Vi kan jo ikke vite om de opprinnelig tenkte å bare kreve $10 for pakken)

De skulle opprinnelige lansere noe som het The Black Box, som var uten disse spillene, men de fant vel ut at det var bedre markedsføringsmessig å bare kjøre på med systemet de har i dag. På denne måten kan de mye lettere få flere folk hektet på HL-serien og som dermed vil kjøpe Ep2, Ep3 og HL3 når det kommer.

Så nei, jeg tror ikke at Valve noen sinne vil slippe en The Black Box-pakke.

Endret av Blib
Skrevet (endret)

Det er veldig synd at Valve skal kjøre en slik markedsføring og prakke på spill folk allerede har kjøpt fullpris for. Mister litt av min respekt å ikke kunne tilby de tre øvrige spillene i en Black Box-bundle til en mer fornuftig pris :thumbdown:

Jeg tror dette gjør at folk tyr heller til pirat og dette er jo særdeles synd da Valve ellers har vært flinke med pris, bundle og generell leveranse via Steam.

PS: Theres no such thing as free lunch Blib ;)

Endret av überGoliath
Skrevet (endret)

Hva i ?? Unnskyld meg, men er du her bare for å grine? Mister du respekter for Valve når de har et slikt knalltilbud? Stikk og kjøp de hver for seg til 80$ da vel. :roll:

150-160kr for Episode to er billig. Samme med TF2. Forholdsvis likt for Portal, selv om det er endel kortere.

50$ for EP2, TF2 og Portal er ikke mye. Det er billig.

Snakk om tåpelig post.

Endret av M@R7!N
Skrevet

Nå får du roe deg ned litt..

Jeg sier at det er synd at man må kjøpe spill man allerede har for å i heletatt få E2, TF2 og Portal til lavest pris. Ja, jeg mister litt av respekten når de dropper en bundlepakke som var beregnet for folk som har HL2 og E1. Jeg irriterer meg over at de droppet dette for å heller inkludere HL2 + E1 og så høyne prisen.

Jeg kan matten selv så hvis du ikke har noe konstruktivt å tilføye tråden, kan du heller la være å poste her.

Skrevet (endret)
Jeg sier at det er synd at man må kjøpe spill man allerede har for å i heletatt få E2, TF2 og Portal til lavest pris. Ja, jeg mister litt av respekten når de dropper en bundlepakke som var beregnet for folk som har HL2 og E1. Jeg irriterer meg over at de droppet dette for å heller inkludere HL2 + E1 og så høyne prisen.

Hele pakken koster 278kr etter dagens kurs. Hvor mye er du villig til å betale for HL2:ep2, TF2 og Portal da?

Selv uten HL2 og HL2:ep1 så er det jo fremdeles en kjempepris. Faktisk billigere enn både Bioshock og Enemy Territory: Quake Wars.

Dette er den beste pakken til en så rimelig penge noensinne, og i og med at man kan gi bort spillene man allerede har fra før av til venner, gratis, det har jeg gjort, så skal man i hvert fall ikke beskylde dem for å være griske, heller tvert i mot, og snakk om hvilken flott PR de får ut av dette + kanskje enda flere som bruker Steam og senere kjøper spill av dem.

Endret av Frosten
Skrevet

Sorry, dette var en skikkelig tåpelig whinetråd av überGoliath. Herregud man, det er jo kjempebillig allerede... For meg så blir det litt;

- "Tilbud på bananer! bare 3kr stk, kjøper du 3 så får du 4 og 5 GRATIS!!"

- "Faen så irriterende! jeg vil jo bare ha 3 bananer!"

Skrevet (endret)
Sorry, dette var en skikkelig tåpelig whinetråd av überGoliath. Herregud man, det er jo kjempebillig allerede... For meg så blir det litt;

Enig..

überGoliath, du får tre kjempespill til MINDRE enn prisen av ett spill her i norske butikker! I tillegg, så kan du gi vekk de to andre spillene, evt. lage en annen Steam-account og lagre dem der.

Jeg hadde lett betalt 50 dollar for Orange Box uten Episode One og HL2. Det blir bare for dumt å klage på dette, når det allerede er et så godt tilbud. Prisen ville nok uansett ikke blitt lavere om de hadde fjernet Episode One ol HL2, ettersom den er så lav allerede.

Husk at 50 dollar ikke er mer enn 269 kroner, det er 90 kroner per spill.

Du kan ikke klage på 90 kroner for HL2 Episode Two, eller 90 kroner for Team Fortress 2, som kan gi deg mange hundre, hvis ikke tusen timer med underholdning. For å ikke nevne Portal, som selv om det er kort, så er det fryktelig gøy og nyskapende.

Endret av _Zeke
Skrevet (endret)

Oi, utrolig bra! Illustrerer jo akkurat det jeg sier jo :thumbup::nei:

Det jeg syntes er dårlig av Valve, er at de droppet Black Box pga de ville pushe på oss HL2 og E1. Når vi kjøper disse spillene igjen via Orange Box, kan vi gi dem bort. Ergo, vi skaper Valve mer profitt fordi vi gir bort HL2 og E1 kanskje til en person som ikke har spilt dem. De runder spillene og så må de igjen kjøpe Orange Box fordi de vil også ha E2 ++. Dette, for meg, blir en ond kapitalistisk sirkel.

Valve droppet, ifølge denne anerkjente bloggen, Black Box fordi de ville tvinge folk til å bruke Steam og kjøpe Orange Box for nettopp denne typen markedsføring. Black Box var ment for butikkene men Valve så med E1 at de ble faktisk billigere i butikken enn på Steam så de ville ikke ta denne sjansen igjen.

Jeg skjønner ikke hvor dere får dette med at jeg syntes det er dyrt, tvert om. $49.99 er ikke mye penger for fem spill! Jeg syntes derimot det er kjedelig at jeg må kjøpe to spill jeg har betalt vitterlig mye mer for igjen fordi Valve ikke ville lansere Black Box pga deres "nye" markedsføringsteknikk. Jeg syntes Valve skulle ha definitivt lansert Black Box i tillegg, som ville koste $39.99. Hvorfor skulle jeg ønske å betale $10 for noe ikke jeg vil ha?

Endret av überGoliath
Skrevet

Oi, utrolig bra! Illustrerer jo akkurat det jeg sier jo :thumbup::nei:

Det jeg syntes er dårlig av Valve, er at de droppet Black Box pga de ville pushe på oss HL2 og E1. Når vi kjøper disse spillene igjen via Orange Box, kan vi gi dem bort. Ergo, vi skaper Valve mer profitt fordi vi gir bort HL2 og E1 kanskje til en person som ikke har spilt dem. De runder spillene og så må de igjen kjøpe Orange Box fordi de vil også ha E2 ++. Dette, for meg, blir en ond kapitalistisk sirkel.

Valve droppet, ifølge denne anerkjente bloggen, Black Box fordi de ville tvinge folk til å bruke Steam og kjøpe Orange Box for nettopp denne typen markedsføring. Black Box var ment for butikkene men Valve så med E1 at de ble faktisk billigere i butikken enn på Steam så de ville ikke ta denne sjansen igjen.

Jeg skjønner ikke hvor dere får dette med at jeg syntes det er dyrt, tvert om. $49.99 er ikke mye penger for fem spill! Jeg syntes derimot det er kjedelig at jeg må kjøpe to spill jeg har betalt vitterlig mye mer for igjen fordi Valve ikke ville lansere Black Box pga deres "nye" markedsføringsteknikk. Jeg syntes Valve skulle ha definitivt lansert Black Box i tillegg, som ville koste $39.99. Hvorfor skulle jeg ønske å betale $10 for noe ikke jeg vil ha?

Du syntes kanskje dette er dårligt, men det er jo en genial markedsføring. Hadde vært stolt av meg selv om jeg hadde kommet opp med det samme..

Dessuten, er det noen det går negativt utover? At noen andre får spillet gratis, og viss de da syntes det er kjempekult. er det dumt selv om de da bestemmer seg for å kjøpe flere spill i serien etterpå?

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Sålenge Steam fortsetter å oss betale i dollar ser jeg egentlig ingen grunn til å klage. Dollaren er jo rekordlav i disse dager, og da gjør det meg intet å betale 250,- for EP2+TF2+Portal, og i tillegg få HL2 og EP1 å gi bort til en venn.

Skrevet

Den onde sirkelen er altså at flere begynner å like og spille Half Life? Høres da helt forferdelig ut.

Syns det er rart de ikke bundler det sammen uten hl2 og ep1, siden de fleste sikkert har det. Men tenk om andre som ikke hadde ep1 begynner å mase og vil ha bundel hvor den er inkludert osv osv osv. Kjøpte selv orange box, og sitter igjen med en hl2 å gi bort, så da blir det vel en heldig kompis som får :p

Skrevet
Det er veldig synd at Valve skal kjøre en slik markedsføring og prakke på spill folk allerede har kjøpt fullpris for. Mister litt av min respekt å ikke kunne tilby de tre øvrige spillene i en Black Box-bundle til en mer fornuftig pris :thumbdown:

Jeg tror dette gjør at folk tyr heller til pirat og dette er jo særdeles synd da Valve ellers har vært flinke med pris, bundle og generell leveranse via Steam.

PS: Theres no such thing as free lunch Blib ;)

Prakke på? Øhm.

Jeg kjøpte The Orange Box gjennom Steam for ca 250,- NOK. (dette er vel omtrent samme prisen jeg betalte for HL2 episode 1 i butikken i Norge...) Jeg fikk da beskjed om at siden jeg hadde HL2 og HL2E1 fra før av så kunne jeg gi de bort til en venn.

Statusen er altså at jeg brukte 250 kroner på å kjøpe 5 spill, hvorav Team Fortress 2 er noe jeg kommer til å spille mye i tiden fremover. Jeg fikk en kompis til å bli kjempeglad siden han fikk to gratis spill av meg.

Så hvis noen vil piratkopiere siden de antageligvis betalte minst dobbel pris for Halo 3 (som er ETT spill) så sier det vel sitt om idioti og misforståelse av pakketilbudet Valve har gitt ut.

Det etterlyses en Black Box med en, og jeg siterer, "mer fornuftig pris". Prisen vil jo være den samme siden HL2 og HL2E1 koster null og niks. Så da er det bare å gratulere trådstarter med å bruke trassalderen sin til å "tape" penger siden han ikke forhåndsbestilte på Steam, fordi han ikke ville kjøpe to spill han fikk gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...