Gå til innhold

Info om Intel 45nm


Intern

Anbefalte innlegg

Det er også folk her som betaler 3-4k+ i vannkjøling for å klokke litte grann mer og de spiller gjerne med ustabile innstillinger og kjøper 30 vifter og bruker masse tid på dette når man kunne ha kjørt samme Ghz for 5k mer uten klokking og uten tillegsutsryr.

Så den totale prisen inkl tid osv er ikke så forskjellig.

Hvis du bruker 3000 på kjøesystemet for å klokke, kjører du selvfølgelig frekvensene opp langt over den høyeste stock-hastigheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er også folk her som betaler 3-4k+ i vannkjøling for å klokke litte grann mer og de spiller gjerne med ustabile innstillinger og kjøper 30 vifter og bruker masse tid på dette når man kunne ha kjørt samme Ghz for 5k mer uten klokking og uten tillegsutsryr.

Så den totale prisen inkl tid osv er ikke så forskjellig.

Man bruker også mye penger på bra vannkjøling for å få ting så stille som mulig, det var min hobby i 3 år inntil jeg gikk tilbake til luftkjøling igjen. Det er en helt annen vurdering enn noen få Mhz ekstra.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Støttes.

 

Bruk en tredjedel på CPU og kjøp heller noe annet til PCen du kan ha bruk for. Ikke vits i å kaste bort 5000 ekstra på en prosessor som kun er klokket litt høyere en Q9450. Da er det bedre å forsøke å klokke en Q9450 tre ganger (Du får tre stk Q9450 til prisen av en QX9650). Du får det til, ikke vanskelig å klokke moderat. :)

Vel, QX9650 er ikke kun klokket høyere, den har ulåst multiplier. Mao verdt hver krone.

Det er uansett idiotisk å snakke skit til folk bare fordi de har penger og er villig til og bruke dem til ditt eller datt bare fordi du ikke er det selv.

Lenke til kommentar
Bruk en tredjedel på CPU og kjøp heller noe annet til PCen du kan ha bruk for.

evt. noe annet som ikke er til PCen ;)

Noen forslag å velge mellom (evt. velge flere av) : feriereise, GPS til bilen, nye gardiner, motorisert pepper og saltkvern, restaurantmiddag med kjæresten, nye ski, fallskjermkurs, digitalt speilreflekskamera, nye verandamøbler, fjellsko osv. Bare fantasien setter grenser for hva annet gøy man kan få for prisdifferansen. :)

 

Redigert: Jepp, enig i det TLS. At 9650 er tilgjengelig nå er jo et pluss for de som ikke kan vente, men så har man jo også Q6600 og Q6700 tilgjengelig og de er strengt tatt ikke spesielt mye dårligere enn Q9450 på original klokkefrekvens. Ellers så er jeg enig i at det finnes de med for mye penger til at de gidder å bruke et minutt på å overveie hvorvidt Q9650 er verd prisen for dem vs. Q6700.

X3220 eller Q6600 er jo også et alternativ som sikkert kan konkurere bra mot både Q9450 og QX$$$$. De er også på lager og billige og gir bra klokk på luft :).

 

Hmm ang. pengeprioritering. Jeg "kastet" penger på følgende siste tiden...

 

1990,- 8000GT512 med stor kobberkjøler, i romjulen på lager. (betalte for tilgjengelighet)

xxxx Nokia E51 + GPS Receiver + BH-801 + TomTom Navigator6 Scandinavia (herlige saker)

1750,- Logitech G25 rattsettet jeg har drømt om i flere år

1100,- 4GB G.Skill PC8000 og skal ha et kit til nå.

800,- 2 meget bra joysticks fra Logitech hvor den ene var satt ned 60% og den andre 30%.

xxxx Masse nye møbler til hjemmekontoret og en herlig Ikea kontorstol.

xxxx Wii i førjulsgave til meg selv i november 2007.

xxxx 3-4 forskjellige datamus, jeg måtte simpelthen ha alle. G5 2007, MX518, Razer DeathAdder, MX Revolution

1250,- Logitech Dinovo tastatur+mus kit, må ha på jobben, samt felles blåtann til mobilen.

6000,- 4*500GB + kontroller ++ til filserveren når disse kostet 1295,- tidlig i fjor.

5000,- Nytt kamera som jeg ikke har fått brukt så mye ennå.

1150,- X2 6000+ til barebone kassa

 

xxxxx Sydentyr aleine med MC leie og masse styr i fjor høst.

xxxx 3 dagers Hotellfeiring av nyttårsaften i oslo 2007/2008

xxxxx Sport og fjellklær siste 6mnd + div ferieturer

xxx.xxx Ny bil i fjor sommer.

 

Samt tonnevis av andre datating som jeg har kjøpt på supertirsdag hos Netshop de siste 2 gangene... Men jeg gidder ikke å sløse bort 7000,- for en QX CPU fra Intel. Never...

 

Når jeg tenker etter bygde jeg også den nye P35 PC-en i fjor.. som kommer utenom dette over her.

 

EDIT:

Nå vurderer jeg å bruke ennå litt penger på Solberg setet til G25 kit'et. Men jeg lurer på hvor jeg skal få plass til det hmm... Kontoret er allerede innredet med skjermer fra 17-24-37", filserver, pc, laptop, pult, hyller, slappav stol, kontorstol mm.

 

EDIT2:

Pokkern, jeg kunne jo vært rik om jeg ikke brukte penger på "dingser".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Til alle dere som lover like bra klokking med Q9450 som med QX9650, gir dere noen garanti til de som er så dumme å følge rådene deres ?

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe noen av dem tror jeg, 7k er for mye for en cpu, og Q9450 har for lav multiplier. E8500 eller mindre derimot kan kanskje friste.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Theo343:

Hmm..

Med den posten fjernet du ettertrykkelig alle mine illusjoner om at du kanskje var litt fornuftig.

Ser ut som du glatt banker meg i sløsing. :)

 

@Oldman:

Utifra hva man kan *tro* fra xs.org, kan 8500 være en morsom sak å benche/perse med. :)

Lenke til kommentar
@Theo343:

Hmm..

Med den posten fjernet du ettertrykkelig alle mine illusjoner om at du kanskje var litt fornuftig.

Ser ut som du glatt banker meg i sløsing. :)

Hehe jeg tenker mye på mange kjøp, men jeg lever bare en gang tross alt :) Eller hva mener du? Jeg er fornuftig der jeg må men noen ganger unner jeg meg litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
@Theo343:

Hmm..

Med den posten fjernet du ettertrykkelig alle mine illusjoner om at du kanskje var litt fornuftig.

Ser ut som du glatt banker meg i sløsing. :)

Hehe jeg tenker mye på mange kjøp, men jeg lever bare en gang tross alt :) Eller hva mener du? Jeg er fornuftig der jeg må men noen ganger unner jeg meg litt.

 

Jeg tenker som regel lite før jeg handler.

Og jeg vil unne meg å sløse på hobbies.

Dog, jeg trodde du var litt mer fornuftig.

Nå er jeg lettet.

Du er verre enn meg. :D

Lenke til kommentar
Til alle dere som lover like bra klokking med Q9450 som med QX9650, gir dere noen garanti til de som er så dumme å følge rådene deres ?

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe noen av dem tror jeg, 7k er for mye for en cpu, og Q9450 har for lav multiplier. E8500 eller mindre derimot kan kanskje friste.

 

Q9450 er akkurat den samme CPUen som QX9650, bare med en lavere frekvens, lavere og låst multiplier og en rimeligere pris. Bedre å bruke de pengene du så og si sløser bort på en QX9650 på annen HW som du har bruk for.

 

Men vi kan nå se hvilken CPU som kommer lengst. Din QX9650 på luft eller min Q9450 på vann? :roll:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Helt enig at det er å sløse med pengene å kjøpe en cpu til 7K. Men til forskjell fra omtrent alle tidligere Extreme cpu'er så er det faktisk en stor fordel denne gangen med åpen mp. Q9450 har 8 mp, noe som betyr at du ikke vil slite med kjølingen, men med fsb wall.

Lenke til kommentar
Helt enig at det er å sløse med pengene å kjøpe en cpu til 7K. Men til forskjell fra omtrent alle tidligere Extreme cpu'er så er det faktisk en stor fordel denne gangen med åpen mp. Q9450 har 8 mp, noe som betyr at du ikke vil slite med kjølingen, men med fsb wall.

8MP er selvf noe lavt, men det er "dessverre" fordi Intel kjører opp FSB på sine kort fremover, det gir lavere MP. Dog kommer man et godt stykke på FSB også.

 

Mange HK klarer allerede i dag 500Mhz(8*500=4Ghz) uten for store anstrengelser, og mitt DDR2 kit gjesper på 500Mhz/1000(med tanke på 1:1).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

QX9650 er etter min mening overpriset. De som har dem for å klokke er også som regel sponset.

 

Synes ikke ulåst muliplier, ingen FSB-wall og den ekstra frekvensen er verdt de 4500 ekstra. Verden er urettferdig, men det handler nå om proriteringer da.

 

Noen som har fått tak i den allerede. De får den opp til 4.4 ghz på luft. Men det tror jeg faktisk Q9450 klarer også. :)

 

Og man kommer langt lengre enn forrige generasjon med FSB, så man vil nok klokke langt selv med en MP på 8. :)

Lenke til kommentar
QX9650 er etter min mening overpriset. De som har dem for å klokke er også som regel sponset.

 

Synes ikke ulåst muliplier, ingen FSB-wall og den ekstra frekvensen er verdt de 4500 ekstra. Verden er urettferdig, men det handler nå om proriteringer da.

 

Noen som har fått tak i den allerede. De får den opp til 4.4 ghz på luft. Men det tror jeg faktisk Q9450 klarer også. :)

 

Og man kommer langt lengre enn forrige generasjon med FSB, så man vil nok klokke langt selv med en MP på 8. :)

Foreløpig handler mye om tro og håp ja, jeg tror dessverre mange vil slite med fsb over 450-480, noe som vil gi 3.6-3.84 - og da er det ikke morro å benche mot de med QX ;)

 

Men hvis det viser seg at Q9450 klarer godt over 500 i snitt, vil ingen bli gladere enn meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...