Gå til innhold

Drivere til Radeon 9700 Pro


Deidei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, men jeg vet ikke om kortet er "powered by ATI" eller "made by ATI", selv om jeg tror det første.

Noen som har dette kortet? :roll:

 

Rimelig enkelt: Du sier du har kjøpt et Gigabyte kort ikke sant? Da er det vel gjerne Gigabyte som har lagd det også med andre ord er det ikke ATI (made by ATI)... Enkel logikk! :lol:

 

He he ikke meningen å gjøre narr av deg assa men det var jo temmelig innlysende.

 

Skal slutte å tulle. Drivere ja. Anbefaler deg de siste Catalyst 3 driverne versjon 3.0a hvis jeg ikke husker feil. Disse krever at du har DirectX 9 installert bare så du er klar over det også. Poenget er at du har et skjermkort som støtter DX9 spesifikasjoner og da er det jo litt bortkasta og ikke kjøre drivere som støtter dette også (helt og holdent min mening men likevel).

 

Ellers når det er noe du lurer på når det gjelder kortet ditt og drivere bør du ta en titt her: http://www.rage3d.com/board/

 

Så nå skjønner du vel at du skal ha "Powered by.." drivere ikke sant? :wink:

Lenke til kommentar

Jada, måtte bare være sikker. :)

Måtte bestille kortet fra itbutikken og alt det andre fra komplett, og det jeg har bestillt fra komplett blir ikke sendt etter 4. februar. Akk og ve så leng ventetid...

Men hvis jeg får skjermkortet først så hiver jeg det inn på min data mens jeg venter (450mhz, gf2mx), sikkert en liten forbedring. :lol:

Lenke til kommentar

Rimelig enkelt: Du sier du har kjøpt et Gigabyte kort ikke sant? Da er det vel gjerne Gigabyte som har lagd det også med andre ord er det ikke ATI (made by ATI)... Enkel logikk! :lol:

 

Ikke nødvendigvis... Nå skal jeg være enig i at Gigabyte sansynligvis lager kortene selv, men eksempelvis Sapphire har visstnok ikke laget R9500 kortene selv. BBA men, med solgt som Sapphire.

For Creative sin del er det MSI som står for produksjon av alle GF4Ti4X00 kortene, og muligens resten av skjermkortene også.

 

Andy

Lenke til kommentar

Rimelig enkelt: Du sier du har kjøpt et Gigabyte kort ikke sant? Da er det vel gjerne Gigabyte som har lagd det også med andre ord er det ikke ATI (made by ATI)... Enkel logikk! :lol:

 

Ikke nødvendigvis... Nå skal jeg være enig i at Gigabyte sansynligvis lager kortene selv, men eksempelvis Sapphire har visstnok ikke laget R9500 kortene selv. BBA men, med solgt som Sapphire.

For Creative sin del er det MSI som står for produksjon av alle GF4Ti4X00 kortene, og muligens resten av skjermkortene også.

 

Andy

 

Det har du forsåvidt rett i men det som spiller noen rolle er hvilken vendor-string som står i biosen. Så selv om Sapphire sine 9500 kort er lagd av ATI (synes dette hørtes litt rart ut da men) så må du bruke Powered by drivere med mindre du flasher om biosen til å ha en ATI vendor-string.

 

Edit: Du kan legge til vendor-string i inf-filene også sånn at du kan bruke BBA drivere.

 

Uansett: Alastor har rett de siste driverne er for alle utgaver og det er de du bør bruke uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...