Gå til innhold

GT5 Prologue - 24. oktober på PSN (gratis!)


Kjeksmestern

Anbefalte innlegg

Ja det er virkelig mye å riste på hodet over må jeg si, for det koster hverken tid,talent eller penger å utvikle.

Har du testet Gt4 prologue og følt deg snytt etterpå fordi det kostet penger? Tvilsomt, for kan på ingen måte huske at folk klagde på den tiden.

Det er ingen demo, det er en forsmak for de som ikke har lyst til å vente på fullversionen, og liker man ikke konseptet er jo det bare å styre unna.

GT4 Prologue var verdt hver eneste krone og det var GT4 også, så regner med det blir det samme denne gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rister oppgitt på hode... Prolongue er en stor demo som Sony tar betalt for.. Vil nok koste mellom 2-400 kroner når man i tillegg i ettertid må betale 5-700 kroner så er Gran Tourisimo det dyreste spillet for til sammen vil det koste fra 7-1100 kroner. Å betale for dette er noe jeg ikke kommer til å gjøre for meg er ikke dette mere enn ett stunt fra Sony for å melke mere penger ut av GT franchisen. Hvis dette blir umektlig populært så kan man kanskje se flere såkalte prolongues til spill, med grøss å gru ser jeg for meg Need For Speed Prolonge, Resistance Fall of Man prolongue osv.

 

Dette whines det om i hver eneste Prologue tråd, ja vi tar hintet, noen synes det er helt forferdelig at de gir ut en forsmak av GT5 som kommer om 1 år ca, og at de våger å ta seg betalt. Det at de allerede har gitt oss både GT HD og GT 5 Prologue demoen helt gratis snakkes de ikke om. Om Prologue er en stor demo, hva er andre spill da? Spill som bare har singelplayer å tar 10-15 timer å fullføre, er de en liten demo da? For jeg kan tippe at du får mye mer bang for the buck ved å betale 250-300 kr før GT 5 Prologue enn ved å f.eks. kjøpe ett hvilket som helst EA spill. Og denne Prologuen er uansett for fansen, og de er jævlig glade for at de slipper å vente til høsten 2008 med å spille det. Og for alle andre så kan de teste demoen for så å vente på fullversjonen.

Lenke til kommentar

Ok Bear, du som virker som en opplyst person...

Hvor får du det fra at det er en demo av en demo*??

Det er et spill like mye som Half Life episodene, og kanskje dere som mener at det er feil og ta penger mener det samme om Valves prosjekt med latterlige korte episoder?? (satt på spissen)

Nei, selvsagt ikke, for selv et mindre spill koster penger, og demoen er alt ute, GRATIS, så hva f... er det dere whiner over??

 

GT4 prologue er ment som en strategisk smart utgivelse, da GT har veldig lang utviklingstid mellom fulle utgivelser, og grunnen til at GT4 prologue komi første omgang var vel fordi folk begynte å klage på at det tok for lang tid mellom spillene.

Når man har 35 biler og 8 baner + en omfattende kjørekortskole osv osv, blir det bare så totalt høl i huet og kalle det en demo og kreve at det er gratis..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Ok Bear, du som virker som en opplyst person...

Hvor får du det fra at det er en demo av en demo*??

Det er et spill like mye som Half Life episodene, og kanskje dere som mener at det er feil og ta penger mener det samme om Valves prosjekt med latterlige korte episoder?? (satt på spissen)

Nei, selvsagt ikke, for selv et mindre spill koster penger, og demoen er alt ute, GRATIS, så hva f... er det dere whiner over??

 

GT4 prologue er ment som en strategisk smart utgivelse, da GT har veldig lang utviklingstid mellom fulle utgivelser, og grunnen til at GT4 prologue komi første omgang var vel fordi folk begynte å klage på at det tok for lang tid mellom spillene.

Når man har 35 biler og 8 baner + en omfattende kjørekortskole osv osv, blir det bare så totalt høl i huet og kalle det en demo og kreve at det er gratis..

 

So mutch anger, so little sense. Var en kommentar på førsteposte da, som sa dette:

 

Edit: Er visst bare snakk om en demo av Prologue (som også er en demo ). Gleder meg til å se hvordan det blir!
Lenke til kommentar

Så du snakket om demoen som er ute, og derfor vil vente til det fulle spillet?

Slik jeg leser det du skrev himler du med øynene fordi Prologue er jo en demo.

 

At en eller annen uvitende fyr påstår noe i en tråd vil ikke være ensbetydende med sannhet om fakta, det vet jo du også godt med din erfaring her inne.

Og GT5 prologue er på samme måte som episodebaserte spill en måte å få spillene fortere ut til kunden som venter. Hører da ingen kalle disse demoer eller at de bør være gratis, så hvorfor er dette plutselig blitt en demo?

 

Den som ligger ute nå er en demo, Prologue er et "spill" ment for de mest hardbarka fans som ikke vil vente et ekstra år for å få kjøre mange timer med GT moro.

Slik jeg ser det er det like mye en god service til fanbsen, som bare et prosjekt ment for å melke forbrukeren, da Polyphony syntes ventetiden dro ut før GT4 var klart..

 

Så kan du spare deg for dine nedlatende kommentarer om mitt humør eller fornuft, for din fornuft tviler jeg på er stort bedre en min.

Lenke til kommentar
Så du snakket om demoen som er ute, og derfor vil vente til det fulle spillet?

Slik jeg leser det du skrev himler du med øynene fordi Prologue er jo en demo.

 

At en eller annen uvitende fyr påstår noe i en tråd vil ikke være ensbetydende med sannhet om fakta, det vet jo du også godt med din erfaring her inne.

Og GT5 prologue er på samme måte som episodebaserte spill en måte å få spillene fortere ut til kunden som venter. Hører da ingen kalle disse demoer eller at de bør være gratis, så hvorfor er dette plutselig blitt en demo?

 

Den som ligger ute nå er en demo, Prologue er et "spill" ment for de mest hardbarka fans som ikke vil vente et ekstra år for å få kjøre mange timer med GT moro.

Slik jeg ser det er det like mye en god service til fanbsen, som bare et prosjekt ment for å melke forbrukeren, da Polyphony syntes ventetiden dro ut før GT4 var klart..

 

Så kan du spare deg for dine nedlatende kommentarer om mitt humør eller fornuft, for din fornuft tviler jeg på er stort bedre en min.

 

Kjære venn, jeg hadde spørsmålstegn bak teksten min fordi det var et spørsmålsrettet svar. Du trenger ikke være frekk mot trådstarter bare fordi du er i et grumpy humør. Det er heller ingen behov for alt det rabelet for det var heller ikke vondt ment, og du er den eneste som har tatt det så seriøst som dette.

Lenke til kommentar

Ja jeg skal ærlig innrømme at du hverken var den første eller den mest bastante til å påstå det var en demo, men slik jeg faktisk kjenner din seriøsitet, regnet jeg faktisk med du var seriøs her også.

At du kom med spørsmål/påstand (etter hvor man er i diskusjonen) når oppgittheten har nådd et punkt hvor man føler for å si ifra at folk bør slutte å kalle GT5 prologue for en demo, da min personlig mening er at om prologue er en demo, finnes det fryktelig mange demoer som påstår å være fulle spill, til full pris der ute. (Om man tar innholdet man får)

 

Jeg personlig har alltid siden gt4 hatt sansen for at de gjør det på denne måten, da fansen er garantert to gode bilspill om de vil, eller et meget stort og fullstendig bilspill om de har tålmodigheten som trengs.

Hadde de tatt fullpris for Prologue skulle jeg hevet meg med klagemuren, for det er det ikke verdt ettersom GT5 er på trappene, men at det er fortjent til prisen det har pleid å ha synes jeg absolutt..

 

Btw, jeg er ikke vennen din, og jeg vet ikke hvor du har fått det fra at vi har blitt det noen gang. (du er sikkert hyggelig og alt, men hold deg til å kalle venner og bekjente det du;)

Lenke til kommentar

jo, ja jeg er enig i det, men hadde noen i en diskusjon ute på gaten kalt meg vennen måtte jeg ha snudd og gått for ikke å gjøre noe mot min overbevisning.

Når man kaller noen for vennen uten å kjenne de i en diskusjon provoserer man mer enn man er hyggelig ser du;)

 

Skal vi uansett legge diskusjonen død, for nå har vi det minste fått ut våres syn på om det er en demo eller ikke?

Jeg liker både tråder og innlegg som oftest du kommer med, så var vel kanskje derfor jeg syntes du var litt ute å syklet i sted, men jeg ser at jeg kan ha tolket feil og det beklager jeg i såfall.

 

Og jeg var ikke frekk mot trådtsrater (var din qute i sted fra han?) med vilje, men påstår han at Prologue er bare en demo, så mener jeg helt og holdent han tar feil, og det er ikke ment som frekkhet;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Dette whines det om i hver eneste Prologue tråd, ja vi tar hintet, noen synes det er helt forferdelig at de gir ut en forsmak av GT5 som kommer om 1 år ca, og at de våger å ta seg betalt. Det at de allerede har gitt oss både GT HD og GT 5 Prologue demoen helt gratis snakkes de ikke om. Om Prologue er en stor demo, hva er andre spill da? Spill som bare har singelplayer å tar 10-15 timer å fullføre, er de en liten demo da? For jeg kan tippe at du får mye mer bang for the buck ved å betale 250-300 kr før GT 5 Prologue enn ved å f.eks. kjøpe ett hvilket som helst EA spill. Og denne Prologuen er uansett for fansen, og de er jævlig glade for at de slipper å vente til høsten 2008 med å spille det. Og for alle andre så kan de teste demoen for så å vente på fullversjonen.

 

Som vanlig har ikke fanskaren til Sony øya oppe å ser ikke att dette ikke er noe annet enn å melke dem for mere penger. Vell vell hvis de godtar slikt ute å blunke så klart de skal få gjøre dette. Dessuten ett EA spill vill alltid være mere verdt en en produkt som kun er forsmak på det fullverdige spillet. Vet att mine utsagn tråkker en del fanboys noe så grønnjævlig på føttene nå men det gir jeg blaffen i. Jeg sier kun det jeg mener og hvis dere ikke klare å godta det så har fanboysa ett jævla stort problem.

Lenke til kommentar

hehe, du Wacked..

Kanskje du skal holde deg til diskusjoner hvor du faktisk har noe å bidra med, for hvor du finner fanboys hen vet ikke jeg. Eller er det blitt en ny fanboyklan som er "GT-fanboys?"

Om du ikke liker det, helt i orden.. Da kjøper du ikke spillet,

Men så lenge spillet er frivillig å kjøpe er det jo ingen som tvinger en, og alternativet er å vente enda et år uten noen form for nytt GT spill.

Om det er tenkt som melking eller en service til fansen (eller noe i midten av disse), er jo uansett ikke noe galt med, og jeg fatter ikke hvorfor det skal være så galt å ville tjene penger på det man driver med.

 

Regner også med at du spilte GT4 prologue slik at du vet hva slags innhold man faktisk får, og regner med du var like oppgitt den gangen det kom? hmm...

Prologue er verdt 2-300 spenn lett når man ser på innholdet, og om du skal kalle meg fanboy får du begrunne det litt bedre enn at jeg velger helt frivillig å kjøpe prologue for å slippe å vente 1 år til på nytt GT spill..

Lenke til kommentar
hehe, du Wacked..

Kanskje du skal holde deg til diskusjoner hvor du faktisk har noe å bidra med, for hvor du finner fanboys hen vet ikke jeg. Eller er det blitt en ny fanboyklan som er "GT-fanboys?"

Om du ikke liker det, helt i orden.. Da kjøper du ikke spillet,

Men så lenge spillet er frivillig å kjøpe er det jo ingen som tvinger en, og alternativet er å vente enda et år uten noen form for nytt GT spill.

Om det er tenkt som melking eller en service til fansen (eller noe i midten av disse), er jo uansett ikke noe galt med, og jeg fatter ikke hvorfor det skal være så galt å ville tjene penger på det man driver med.

 

Regner også med at du spilte GT4 prologue slik at du vet hva slags innhold man faktisk får, og regner med du var like oppgitt den gangen det kom? hmm...

Prologue er verdt 2-300 spenn lett når man ser på innholdet, og om du skal kalle meg fanboy får du begrunne det litt bedre enn at jeg velger helt frivillig å kjøpe prologue for å slippe å vente 1 år til på nytt GT spill..

 

Kjøpte aldri GT4 prolongue men kjøpte og spilte GT4 når den kom ut, det samme kommer til å skje igjen. Kjøper ikke Prolongen til GT5 men venter til GT5 kommer ut. I mellomtiden koser jeg meg med andre spill både på PS3, 360 og PC

Lenke til kommentar
Dette whines det om i hver eneste Prologue tråd, ja vi tar hintet, noen synes det er helt forferdelig at de gir ut en forsmak av GT5 som kommer om 1 år ca, og at de våger å ta seg betalt. Det at de allerede har gitt oss både GT HD og GT 5 Prologue demoen helt gratis snakkes de ikke om. Om Prologue er en stor demo, hva er andre spill da? Spill som bare har singelplayer å tar 10-15 timer å fullføre, er de en liten demo da? For jeg kan tippe at du får mye mer bang for the buck ved å betale 250-300 kr før GT 5 Prologue enn ved å f.eks. kjøpe ett hvilket som helst EA spill. Og denne Prologuen er uansett for fansen, og de er jævlig glade for at de slipper å vente til høsten 2008 med å spille det. Og for alle andre så kan de teste demoen for så å vente på fullversjonen.

 

Som vanlig har ikke fanskaren til Sony øya oppe å ser ikke att dette ikke er noe annet enn å melke dem for mere penger. Vell vell hvis de godtar slikt ute å blunke så klart de skal få gjøre dette. Dessuten ett EA spill vill alltid være mere verdt en en produkt som kun er forsmak på det fullverdige spillet. Vet att mine utsagn tråkker en del fanboys noe så grønnjævlig på føttene nå men det gir jeg blaffen i. Jeg sier kun det jeg mener og hvis dere ikke klare å godta det så har fanboysa ett jævla stort problem.

 

Hører det du sier og klarer å godta det du sier, men jeg er ikke enig. Om du ikke klarer å godta det så har du ett jævla problem. Betaler heller 250-300 kr for Prologuen enn jeg gjør for NBA 2008 eller ett annet dårlig EA spill. Du må jo være verdens største EA fan om du synes at uansett EA spill gir mer for pengene enn Prologuen gjør. Selfølgelig skal PD tjene penger, men når 1-2-3 millioner har kjøpt prologuen og er fornøyd med det de fikk for pengene så er vel produktet enn suksess på alle plan.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som faktisk lar meg provosere av Whackedorange og Bear. Jeg ser ikke poenget i å poste i denne tråden bare for å fortelle oss at vi er dumme fanboys som lar oss lure av Sony.

 

Selvsagt kunne de fortsatt å arbeide med hovedspillet og lansert det langt utpå neste år, men Polyphony Digital legger faktisk ned en hel del ekstra arbeid for å lansere en fyldig smakebit av spillet for å korte ned ventetiden til fansen (selv om noen tror det er bare å trykke på en knapp for å lage et slikt demo-aktig produkt). Om dette produktet er verdt pengene det koster må da være opp til hver enkelt å bestemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...