Gå til innhold

2 PSU'er? Hvordan koble dem sammen?


Anbefalte innlegg

Heisann.

Trenger litt mer power om jeg skal kjøre Crossfire, og gidder ikke kjøpe en ny PSU på liek 1000 Watt.

Har sett mange bruker 2 PSU'er i PC-en, og lurer på hvordan man må koble sammen PSU'ene for å få begge til å starte når jeg slår på PC-en?

 

Hadde vært flott om noen kunne linket til en guide, eller forklart hvordan dette gjøres! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Trenger litt mer power om jeg skal kjøre Crossfire, og gidder ikke kjøpe en ny PSU på liek 1000 Watt.

Har sett mange bruker 2 PSU'er i PC-en, og lurer på hvordan man må koble sammen PSU'ene for å få begge til å starte når jeg slår på PC-en?

 

Hadde vært flott om noen kunne linket til en guide, eller forklart hvordan dette gjøres! :)

 

hvis du søker på jumpstart psu så ser du hvilke pinner på atx kontakten som må kortsluttes for å starte psu.

enkleste er å bruke psu 1 til å trekke ett rele som igjen kortslutter riktig pinner på psu 2 og starter den.

 

http://www.hardware.no/diverse/overklokkin...orsyninger.html

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt... begge PSUer har en grønn ledning. når du trykker på start knappen, så går det en puls fra startknappen inn på den grønne ledningen og starter PSUen. Skal du starte mer enn èn så er det bare å sørge for at dette signalet går inn på begge de grønne ledningene i stedet for bare den ene (som du ser at microplex kabel linken). Det tar bare 2 minutter å fikse med loddebolt om du ikke er så kresen på hvordan det ser ut.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Så det er bare å koble sammen den grønne ledningen fra hver psu ?

Har ikke loddebolt, men det funker vel også med litt elektrikertape? :p

Åpner litt midt på kabelen, og kobler til, og snurrer litt eektrikertape rundt...

 

Du må også linke en av jordkablene (svart). Joda burde gå uten loddebolt også, men da løsner det kanskje fortere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...