Gå til innhold

Feilmelding: Skjermkortdriver sluttet å virke


Lonestarr

Anbefalte innlegg

Når jeg spiller.. hvilket som helst spill egentlig skjer det noen ganger at det bare fryser helt, kall det klikker om du vil. jeg får litt panikk og trykker Alt+tab for å komme til skrivebordet. Der ser jeg en liten gul trekant med et utropstegn inni nederst i høyre hjørne (like ved der klokkeslettet står).

 

Holder jeg pila over denne trekanten står det "skjermkortdriveren sluttet å virke og har blitt gjenopprettet." jeg må deretter ta ctrl+alt+del, og avslutte spillet som ikke svarer :thumbdown:

 

Noen som har peiling på hva som skjer? det skjer ganske ofte og begynner å bli mektig plagsomt.

 

Jeg har Vista home premium og 8800 GTS 640mb + Nvidia driver 163.69, som etter min oppfattning er den nyeste :hmm:

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nå installert den nyeste driveren for kortet mitt 8800 GTS 640mb, og det skjer fortsatt :(

 

Virker som om PC-en ikke vil la meg spille mer enn 45 min - 1 time. pleier å klikke etter en times tid. Jeg har merket det nylig i Timeshift demoen, og tidligere i Bioshock. i Bioshock var det helt ille.. skjedde konstant sammen med 1000 andre bugs osv. Jeg har også fått denne feilen i World in conflict, men det ser ut til å ha bedret seg i det siste.

 

Jeg rekker aldri å se hva det står når spillet klikker, men det er en gul varseltrekant i oppgavelinjen med et utropstegn inni. :hmm: Ofte får jeg meldingen om at skjermkortdriveren har sluttet å virke, windows ser etter løsning el.

 

trenger hjelp :ermm:

 

Her er visst nok feilmeldingene. tror jeg :ermm:

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Skal prøve ut det. Jeg har sliti masse med innstalleringen av driver, så det kan hende noe har gått galt i posessen :dontgetit:

 

Når jeg har lastet ned en ny driver, har jeg lissom aldri fått avinstallert den gamle ordentlig. jeg trodde den skulle avinstallere seg automatisk når jeg innstallerte den nyeste. Men det gjorde den visst nok ikke :ermm: Har rota masse i kontrollpanel/legg til fjern programmer osv.

 

Skal teste ut det du sa, og ta en helt clean installasjon av den nyeste driveren. Må jeg bare slette hele Nvidia mappa? er det alt, eller må jeg gjøre noe mer for å få den helt bort? Og må man inn i sikkerhetsmudus for å gjøre dette egentlig? :hmm:

 

Tusen takk for svar :)

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Skal prøve ut det. Jeg har sliti masse med innstalleringen av driver, så det kan hende noe har gått galt i posessen :dontgetit:

 

Når jeg har lastet ned en ny driver, har jeg lissom aldri fått avinstallert den gamle ordentlig. jeg trodde den skulle avinstallere seg automatisk når jeg innstallerte den nyeste. Men det gjorde den visst nok ikke :ermm: Har rota masse i kontrollpanel/legg til fjern programmer osv.

 

Skal teste ut det du sa, og ta en helt clean installasjon av den nyeste driveren. Må jeg bare slette hele Nvidia mappa? er det alt, eller må jeg gjøre noe mer for å få den helt bort? Og må man inn i sikkerhetsmudus for å gjøre dette egentlig? :hmm:

 

Tusen takk for svar :)

 

 

Har du fått fikset problemet?

Lenke til kommentar
Skal prøve ut det. Jeg har sliti masse med innstalleringen av driver, så det kan hende noe har gått galt i posessen :dontgetit:

 

Når jeg har lastet ned en ny driver, har jeg lissom aldri fått avinstallert den gamle ordentlig. jeg trodde den skulle avinstallere seg automatisk når jeg innstallerte den nyeste. Men det gjorde den visst nok ikke :ermm: Har rota masse i kontrollpanel/legg til fjern programmer osv.

 

Skal teste ut det du sa, og ta en helt clean installasjon av den nyeste driveren. Må jeg bare slette hele Nvidia mappa? er det alt, eller må jeg gjøre noe mer for å få den helt bort? Og må man inn i sikkerhetsmudus for å gjøre dette egentlig? :hmm:

 

Tusen takk for svar :)

 

Bruk Drivercleaner

Lenke til kommentar

Har ikke vært hjemme på et par dager, men jeg skal prøve å fikse det i kveld eller i morgen.

 

Finner ikke Drivercleaner, så jeg prøver forslaget til Frits0r.

 

Trodde ikke det var så mye slit bare å bytte fra f. eks. 163.69 - 163.75 driver fra Nvidia :ermm: Trodde alt skulle gå automatisk da jeg, så lenge jeg ikke bytter grafikkort.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Nå har jeg reinstallert den nyeste Nvidia driveren (FW 163.75).

 

I prosessen slettet jeg alt som var å slette i sikkerhetsmodus og kjørte "Driver Sweeper" for å slette alle rester. Det eneste som virket litt suspekt var en melding jeg fikk etter jeg hadde installert driveren. Etter restart, da kom det en melding som sa noe om at det ikke var installert ordentlig :hmm: Jeg kunne da velge mellom to alternativer:

 

1. Installer på nytt med anbefalte innstillinger.

 

2. Denne Driveren ble korrekt installert.

 

Jeg valgte det siste fordi jeg regner med at den var korrekt installert.

 

EDIT: Jeg gikk inn i problemrapporter og løsninger i kontrollpanel, og så i loggen. Der fant jeg følgende feilmelding:

 

Denne kom rett etter restart, etter jeg hadde installert driveren. Vet ikke om det er det som kanskje skaper problemene?

 

Nå virker alt som det skal i desktop, men jeg har ikke testet å spille enda..

 

EDIT: Jeg har også kommet over denne "oppskriften" på hvordan man skal installere driver:Nvidia support

 

"If previous drivers were installed on your computer, the NVIDIA Setup program will detect these drivers and prompt you to uninstall the drivers. Click "Yes" to complete this process and uninstall previous drivers."

 

Dette skjer ikke.. den finner ikke eldre drivere og avinstallerer dem automatisk når jeg skal installere en nyere :hmm:

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...