Gå til innhold

Hvordan skal jeg begynne å skate (skateboard)


Smork

Anbefalte innlegg

Jeg var på en klassetur til Polen nettopp, å kjøpte meg et lite billig DRITT skateboard, å begynnte å hoppe å leke meg.. Først tenkte jeg at jeg bare skulle ha brettet for morroens skyld, men jeg fant fort ut at det kunne bli veldig gøy å starte litt mer serriøst med skateboarding. :hmm:

 

Jeg og en kompis av meg skal nå starte litt mer serriøs skating på fritida. Han har ett par gammle brett i garasjen, for han var en skater før, men slutta. Vi skal da bruke dem litt først nå, for å se om skating er noe for oss! :D

 

Nå over til hovedpoenget mitt: Hvordan vil dere annbefale at vi begynner skatinga? Hva skal vi lære først, hvor er det best å skate, hvordan bør man stå og alle de spørsmålene. Noen som har lyst å fortelle oss dette, eller har eventuelt noen guider for dette? Har funnet en side der det står masse triks, så dere kan kansje ramse opp en liten rekkefølge for oss? ;)(link til sida)

 

Kompisen min som har skata før, vet jo hvordan vi skal begynne, men jeg vil forsikre meg om at dette er riktig måte, slik at jeg ikke hopper over masse jeg egentlig burde ha lært osv :thumbup:

 

Takker for alle svar! <3

Endret av Smork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

finn en plass med god asfalt (betong er bra) og prøv dere frem lær dere basics:

 

ollie - fakie ollie - nollie

kickflip - fakie kickflip

heelflip - fakie hellflip

180 frontside og backside

shove-it

pop shove-it

variel kick og heel

disco flip

 

så kan du jo se etter hvert.. (LES: bare en lite liste dette her ikke noe basics egentlig)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det beste du kan gjøre er å lære deg basic triks. Det som er sykt viktig er å kunne stå stabilt på brettet. Kjør mye, prøv mye nye ting. Etter en god stund vil du bli veldig god uten at du egentlig har skjønt det helt.

 

Et viktig punkt er å ha noe nytt å sikte mot. Etter du har lært deg ollie, burde du med en gang prøve å lære deg et nytt triks. Fortsetter du sånn blir du verken lei eller dårlig men heller sykt god og rutinert i sporten.

 

Også husk èn siste viktige ting. IKKE kjøp masse dyrt utstyr til ingen nytte. Kjøp heller billig fra utlandet eller brukt osv. Jeg f.eks kjøper mye fra skateloot.com , tacky.com osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...