Gå til innhold

EA kjøper Bioware og Pandemic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte EA brenne i helvete!

 

Først kjøpte de Bullfrog og stoppa Dungeon Keeper 3, og så bestemte de seg for verdensherredømme ved å ødelegge alle gode spillserier. Nå skal de ødelegge Bioware og, jeg er redd for at Mass effect vil bli det siste gode rollespillet fra Bioware, hvis ikke EA har greid å ødelegge det før utgivelsen.

Lenke til kommentar

ja urk .. EA har ødelagt mange gode ting... f.eks Origin studios som laget Wing Commander .. og Ultima spilla ... og masse annet ... De kommer garantert også til å forstyrre for Bioware.

 

Dette er veldig trist med tanke på at Bioware har utgitt masse gode spill som for alltid vil være klassikere ... Vi får håpe at bioware er firmaet som kan overleve EA's tendenser

Lenke til kommentar
Måtte EA brenne i helvete!

 

Først kjøpte de Bullfrog og stoppa Dungeon Keeper 3, og så bestemte de seg for verdensherredømme ved å ødelegge alle gode spillserier. Nå skal de ødelegge Bioware og, jeg er redd for at Mass effect vil bli det siste gode rollespillet fra Bioware, hvis ikke EA har greid å ødelegge det før utgivelsen.

 

mhm, utrolig trist...

 

Resultatet er vel Mass "Defect" 2.

Perfekt polert på 9månder, med en uferdig single player del. Og for å øke salget legger de til en uber online mode med 20 nye våpen og armors :p

worst case scenario

Endret av egr
Lenke til kommentar

Veldig trist ja. Synes egentlig at spillutgivere burde ha litt "ære" og ikke bare gripe etter alt de ser som ea. Nå er de ikke sånn at jeg ikke liker alle spilla fra EA, en bra ting med dem er at de alltid bruker masse penger på fantastisk soundtrack som ingen overgår (se burnout og ssx). Men jeg synes at EA burde holde fingrene fra fatet uansett om de kommer til å være greie mot firmaet eller ikke (og alle andre firmaer), så lenge de ikke har gått konkurs.

Lenke til kommentar

slik jeg har skjønt det så er BioWare og Pandemic veldig førnøyde og de skjønner skepsisen til fansen. de sier de vil lage de samme type spill som alltids.

de er egne selskap men har EA som utgiver men tror nok de fortsetter å lage de spillene de vil og så bra som folk forventes av dem.

tror eneste forandring er at de får mere penger å rutte med (ånei!)

 

tror man skal vente til man ser tydelige tegn på noe før man spår dommedag.

Lenke til kommentar

Det har nærmest blitt slik at selvstendige utviklere ikke har sjangs til å overleve lengere på markedet uten å takke ja til de store selskapene's "beskyttelse". De store selskapene har råd til å gjøre mye på markedsføring og utvikling, og de som har mange studioer under seg (som MS, Sony og Ubisoft) har store resurser de tar i bruk for å utvikle, markedsføre og distribuere sine nye spill. De mindre selskapene har derimot større problemer, der de må utvikle spillene, finne noen som vil selge og markedsføre for dem og distribuere dem for dem.

 

Jeg håper faktisk at nettverk som Steam blir mer vanlig i tiden som kommer. Jeg tror at det kan være et nyttig verktøy for utviklere som vil selge spillene sine uten å tape for mye på det, samt treffe en stor kundegruppe. Per i dag ser man mange spill komme ut over Steam i tillegg til cover form. Over tid kan det bli mer vanlig at mindre utviklere betaler provisjon til Valve for å distribuere spill over Steam nettverket og dropper coveret helt og holdent siden det koster penger.

 

Jeg håper at de store selskapene som driver med oppkjøping konstant blir stoppet en dag. Jeg er mye heller for små studioer enn store sentrale studioer. Joda, man får enkelte ganger klassikere ut av det, som Team Ico, Bungie og Lionhead, men resultatet er alt for ofte melking.

 

EA er alt for kjent som melkere innenfor bransjen. Så jeg regner med at Bioware's Mass Effect kommer til å bli melket som bare F i tiden som kommer. Det er det EA er mest kjent for, så hvorfor skulle det være noe annerledes med Bioware?

 

Nei en stor utvikler har trått ned fra tronen. Jeg regner med at det er ikke lenge før man hører om utviklere forlater Bioware og enten starter egene selskap eller joiner andre individuelle team. Molyneux forlot Bullfrog for å stifte Lionhead, men så ble Lionhead spist av MGS.

 

Så uansett hvordan man snur på det så blir små utviklere spist av de store til slutt. Når skal det slutte?

Lenke til kommentar

Men det virker som for eksempel offworld inhabbitants og criterion studios har hatt ganske stor frihet da, selv om de ble kjøpt opp. Dessuten var det jo slik at de første burnout spilla ikke var så bra, men tok seg opp med 3ern. Og de fikk også lov til å lage black. Men uansett er ikke dette en bra ting, nei.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ja, sant skal være sagt, EA vet å la dyktige spilldesignere gjøre jobben sin også. Will Wright ser jo ut til å være meget fornøyd , og nå har han jobbet i EA i over 10 år. Spore er vel et av de mest spennende titlene pc-spillerne venter på, til tross for at det vil stå EA på pakken....

Lenke til kommentar

Når EA utgir flere hundre spill(?) årlig så er selfølgelig flere av de bra. Er ingen som har sagt at EA aldri gir ut gode spill vel? Saken er den at EA _som regel_ gir ut dårlige spill. De tenker alt for mye på profitt. Dersom en tittel solgte bra så blir EA veldig opptatt av å lage oppfølgere, utgivelsespakker og "extras", men de prioriterer ikke kvaliteten på det de gir ut.

 

Som jeg sa i den andre tråden så er ikke dette nødvendigvis dårlige nyheter. EA kan velge å ikke gripe inn i selskapet overhodet, men kun ta seg av f. eks markedsføring. Men slik jeg ser det så er sjangsen heller stor for at EA f. eks setter for strenge tidsbegrensninger på BW på utvikling, slik at de blir presset til å slippe spillene sine før de er _helt_ ferdige.

 

Vi får rett og slett bare vente ann og se hva som skjer fremover. Mass Effect er allerede planlagt å være en trilogi med ekstra-stuff på Live, så EA kan ikke anklages for å "vanne ut" tittelen der iallefall. Vi får bare håpe at oppfølgerene ikke blir presset ut for å nå ett eller annet julesalg eller fordi "nå" var en god tid kommersielt sett å gi det ut på. Jeg har fremdeles troen på at BioWare vil stå for flere fantastiske rollespill i årene som kommer, så får jeg heller bli skuffet dersom jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...