Gå til innhold

Komponenthjelp, til eksisterende PC'r


Anbefalte innlegg

Hei, har nettop skaffet meg Cooltek HTPC og trenger derfor litt hjelp til oppsett av ny gaming PC, samt kjøling og Skjermkort til HTPCn.

 

HTPC spec:

Har:

-Asus A8N32 SLI hovedkort.

-AMD 64 X2 4400+ CPU (Om jeg ikke husker feil)

-2gb ram

Trenger:

-Strømforsyning

-DVD Brenner (ikke så nøye hva, regner med at jeg bare tar en)

-Skjermkort (Har en plan om å kjøpe Club3D Radeon HD 2600PRO Heatpipe 512MB eller noe i den dur. Men jeg trenger litt hjelp ang valg av skjermkort. Vil ha passiv kjøling på det.)

-Harddisk (regner bare å velge en 500GB versjon.)

Trenger også litt hjelp til cpu kjøling siden jeg vil ha det så stille og kjølig som mulig.

 

Gaming PC:

Har:

-Intel Q6600 CPU

-Mist 600W strømforsyning

-DVD Brenner

- Radon 1800 skjermkort (trenger en oppgradering snart, men venter heller litt, om ingen veit noe til rundt 1000 lappen som er bedre. PS: ATI er det jeg bruker og kommer til å bruke.)

 

Trenger:

-Cpu kjøler

-Kabinett (stille og kjølig)

-Hovedkort (her er mitt store problem, ventet egentlig til X38 kom. Siden Hardware nå mente at det ikke var helt vært prisen så ble jeg usikker, vill ha et billig og bra kort, helst ASUS.)

-RAM (billig 4 eller 2GB?)

 

Selv om jeg vil bygge så billig som mulig, mener jeg ikke at jeg kun skal ha low-end produkter, men mest ytelse for penga. Ang. Budsjett, helst under 10k For alt.

 

Beklager eventuelle skrivefeil ;)

 

MVH

Gimlin

Endret av Gimlin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal forenkle spørsmålet mitt.

 

Hovedkort, Hvilket? Regner med å klokke Q6600en til ca 3GHZ. Gjerne ASUS men om det finnes noe bedre valg så tar jeg gjerne imot forslag ;)

 

Ram, si 4GB. Hvilken hastighet? Gjerne konkret fabrikant og type ;)

 

men igjen, Hovedkort er det jeg er mest usikker på siden jeg vil ha et stabilt og godt hovedkort som klarer å klokke Q6600 til ca 3GHZ ;)

 

MVH

Gimlin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...