Gå til innhold

Telenor operatørlås


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå hit:

http://telenormobil.no/kundeservice/operat...operatorlas.tnm

 

Dersom tlf er mer enn 12mnd gammel velg dette og skriv inn imeikode.

 

Dersom tlf ble kjøpt med et abo med 12mnd binding får du koden gratis fra kundeservice selv om 12mnd ikke har gått, ble den kjøpt med frifiks/kontantkort e.l. må du betale kr 600 - kr 40 pr mnd som har gått siden du kjøpte tlf

 

Takker, det funka ;)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

hvorfor i alle dager snakker dere om at telefonen må være over et år? jeg ringte nå sist når jeg skulle åpne en Sony K610i , damen på telenor spurte om telefonen var over eller under et år KUN fordi hun hadde en kode for under et år og en annen kode for over et år.jeg har ALDRI betalt et øre for å åpne en telefon! dette er gratis og jeg synes det er synd det er så mye missforståelser ute å går. det er abonnementet enn binder seg til, ikke telefonen ...å dette har jeg gjort MANGE ganger ja...

Lenke til kommentar

er jo klart at om en operatør sponser telefonen din så er ikke de interessert i at du skal bruke den til andre leverandører før du er ferdig med avtaletiden, så om du har gjort det så mange ganger og alltid fått den gratis innenfor års-avtalen så er du heller heldig, enn å påstå at det _skal_ være gratis

Lenke til kommentar
er jo klart at om en operatør sponser telefonen din så er ikke de interessert i at du skal bruke den til andre leverandører før du er ferdig med avtaletiden, så om du har gjort det så mange ganger og alltid fått den gratis innenfor års-avtalen så er du heller heldig, enn å påstå at det _skal_ være gratis

 

 

Nei hun er ikke heldig, koden skal man få uten kostnader når man har kjøpt tlf med bindingstid på et abb. Er ihvertfall sånn hos telenor :thumbup: Har gjort det flere ganger jeg også :yes:

Lenke til kommentar

Dette gjelder KUN Telenor!

Og du får bare koden gratis dersom den er kjøpt med et abo som er bundet i 12mnd!

Hvis ikke må du betale kr 600 minus kr 40 pr mnd du har hatt tlf.

 

Tele2 tar betalt kr 500,- mens man hos netom visstnok må bryte bindingsavtalen noe som koster kr 1500,- minus kr 375 pr kvartal (3mnd) man har hatt tlf for vanlige abo og kr 2000,- minus kr 500,- pr kvartal for active talk pluss.

Lenke til kommentar

Det gjelder vel strengt tatt ikke for låsekoder...men du skal aldri si aldri!

 

Men for å låse opp en tele2låst tlf skal dette visstnok være måten dersom 12mnd ikke har gått:

Be en forhandler kontakte tele2 så får forhandleren kjøpe koden av tele2 og selge den videre til kunden, dette er måten tele2 "trkker tilbake" sin sponsing av tlf... I alle fall ifølge tele2, men dersom du vet noe annet så opplys meg gjerne!

 

Det er sikkert i spesielle tilfeller mlig å krangle til seg en kode ved å argumentere med at telenor ville gjort det, men jeg tviler...

Lenke til kommentar

har opplevd at tele2 er veldig gjerrige på kodene sine ja, hadde en kamerat som ikke kunne få den tilsendt før "Tele2 skulle over til netcom sitt nett" -dvs i Mars.. Han fikk ikke lov til å diskutere det heller, for sjefen til konsulenten i tele2 stod rett bak han og passet på at han ikke hadde for lange samtaler :)

Lenke til kommentar
Betyr det at du kan bekrefte at man faktisk må bryte bindingstiden for å få låst opp tlf som er netcomlåst?

Stemmer det. Man kan jo velge å kjøpe en telefon som er ulåst selv om man binder seg i 12 måneder - da trenger man heller ingen låsekode. Det er som oftest kun de aller billigste telefonene som er låste (eller hvis forhandler velger å kun ta inn låste telefoner) fordi disse ofte er litt ekstra billigere. Velger man å kjøpe en låst telefon, så må man også betale for å få låsekoden.

 

Man kan jo bare kjøpe en ulåst telefon med 12 mnd abonnement - prisforskjellen er ofte veldig liten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...