Gå til innhold

EVGA 8800 og Hiper-PSU?


ehs5

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg leverte et XFX 6800-kort til reklamasjon, og fikk et nytt EVGA 8800GTX 768MB som erstatning. Yay! Problemet er, enten så er strømforsyningen min for dårlig til dette skjermkortet, eller så er min Hiper 580W-strømforsyning ødelagt. (om det er ødelagt, var det nok også strømforsyningen som ødela det gamle skjermkortet) Når jeg starter maskinen går den på max i et par sekunder, så blir den skrudd av. Jeg har lest et par steder at strømforsyningen må ha en "12V 30 amp rail". Om strømforsyningen min har det eller ikke, aner jeg ikke.

 

All hjelp er velkommmen. :)

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er resten av oppsettet på din PC?

 

400W kan være litt for lite, eller akkurat passe slik at det virker marginalt. Invester gjerne i en strømforsyninng av kjent merke og noe du kan ha over lang tid. Noe over 550-600W og se etter gode tilkoblingsmuligheter.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Det kan være PSU-en som er feilen.

 

Har du mulighet for å teste med en annen PSU? Bruk denne strømkalkulatoren for å finne ut om strømforsyningen leverer tilstrekkelig med watt. Nye skjermkort bruker stadig mer og mer watt.

 

Den PSU-kalkulatoren er jo for det første helt utdatert, siden det beste innen CPU og grafikkort der er Pentium 4 og GeForce 6800 Ultra. For det andre skal man ta PSU-kalkulatorer med en klype salt, da de ikke alltid kan stoles på.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg leverte et XFX 6800-kort til reklamasjon, og fikk et nytt EVGA 8800GTX 768MB som erstatning. Yay! Problemet er, enten så er strømforsyningen min for dårlig til dette skjermkortet, eller så er min Hiper 580W-strømforsyning ødelagt. (om det er ødelagt, var det nok også strømforsyningen som ødela det gamle skjermkortet) Når jeg starter maskinen går den på max i et par sekunder, så blir den skrudd av. Jeg har lest et par steder at strømforsyningen må ha en "12V 30 amp rail". Om strømforsyningen min har det eller ikke, aner jeg ikke.

 

All hjelp er velkommmen. :)

 

Fikk du 8800GTX eller 7800GTX?

Litt off topic, men hvilket nettbutikk handlet du hos hvis det er 8800GTX du fikk tilbake?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...