Gå til innhold

Beste bildekvalitet med Premium + HD-TV


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en brukt 360 Premium for noen måneder siden, og i går flesket jeg til og kjøpte et LCD-TV (link). Er ganske blank når det kommer til HD-ready, Full-HD og HDMI, så jeg lurer da på følgende:

 

1. Må jeg kjøpe en 360 Elite for å kunne koble noe til HDMI-utgangen på TV-en?

 

2. Denne kabelen skilter med å kunne levere HD-bilde på monitor/flatskjerm. Blir dette den enkleste/billigste måten å få det beste bildet på overnevnte TV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg en brukt 360 Premium for noen måneder siden, og i går flesket jeg til og kjøpte et LCD-TV (link). Er ganske blank når det kommer til HD-ready, Full-HD og HDMI, så jeg lurer da på følgende:

 

1. Må jeg kjøpe en 360 Elite for å kunne koble noe til HDMI-utgangen på TV-en?

 

2. Denne kabelen skilter med å kunne levere HD-bilde på monitor/flatskjerm. Blir dette den enkleste/billigste måten å få det beste bildet på overnevnte TV?

 

1. Ja, eller den nye Premium

2. Component-Kabelen som følger med er mer enn bra nok, i mange tilfeller like bra som HDMI.

Endret av Sap15
Lenke til kommentar

har du en brukbar komponent kabel så ser du ikke forskjell på den og hdmi på en liten tv(37") og du vil heller ikke se forskjell på 720p og 1080p på den størrelsen hvis du da ikke stikker øynene 20cm ifra skjermen.Skal du ha en tv opptil minst 50" så kjøper du en 720p tv til halve prisen og ikke la deg lure og kjøpe en 1080p.skal du se merkbar forskjell på 720p 0g 1080p så må du godt over 100".

altså 1080p på en liten skjerm er kun for og "lure" folk og tjene penger.

Lenke til kommentar
har du en brukbar komponent kabel så ser du ikke forskjell på den og hdmi på en liten tv(37") og du vil heller ikke se forskjell på 720p og 1080p på den størrelsen hvis du da ikke stikker øynene 20cm ifra skjermen.Skal du ha en tv opptil minst 50" så kjøper du en 720p tv til halve prisen og ikke la deg lure og kjøpe en 1080p.skal du se merkbar forskjell på 720p 0g 1080p så må du godt over 100".

altså 1080p på en liten skjerm er kun for og "lure" folk og tjene penger.

 

Hørt noe av det du sier før, men at du må opp i 100" for å se forskjell er vel litt drøyt..? Hørt at du ser forskjell når du nærmer deg 50.

Lenke til kommentar

De sier at alt over 37" blir best med 1080p. Nå er jeg litt usikker på hvor mange spill til X360 som støtter 1080p native, tror de fleste oppskallerer. Men det er jeg usikker på så ta det med en klype salt.

 

Når det gjelder HDMI og du sier du kjøpte den brukt så kan jeg garantere at du ikke har HDMI ut på den. Premium med HDMI er såvidt kommet i salg, og det er Elite som garantert har det per i dag.

 

Dvs at det beste bildet (og det er djevelsk godt) får du ved å bruke component kablene du linker til. Ikke at dette er noe negativt, bruker selv component på min LG 32LB2R og du blir neste sugd inn i bildet første gang du fyrer opp, spesielt hvis det spillet heter Bioshock.

Lenke til kommentar
De sier at alt over 37" blir best med 1080p. Nå er jeg litt usikker på hvor mange spill til X360 som støtter 1080p native, tror de fleste oppskallerer. Men det er jeg usikker på så ta det med en klype salt.

 

Når det gjelder HDMI og du sier du kjøpte den brukt så kan jeg garantere at du ikke har HDMI ut på den. Premium med HDMI er såvidt kommet i salg, og det er Elite som garantert har det per i dag.

Can't list a *single* X360 game that outputs 1080p natively either. And here lies the rub for the thread starter :p With a 1900x1080 resolution on the TV, he ends up with the picture's always upscaled, either by the X360, or the TV. And then one has to factor in digital-to-analog and then analog-to-digital conversions when one uses component cable. HDMI would have eliminated at least that, and I bet XBox processors do a better job of upscaling that the TV's (can be wrong here of course).

 

Dvs at det beste bildet (og det er djevelsk godt) får du ved å bruke component kablene du linker til. Ikke at dette er noe negativt, bruker selv component på min LG 32LB2R og du blir neste sugd inn i bildet første gang du fyrer opp, spesielt hvis det spillet heter Bioshock.

Hated Bioshock's cramped viewing angle so badly that I sacrificed widescreen 720p and played the game all the way through on 4:3 480p. Don't regret it single moment (getting to see the chain tattoo on my wrists was pretty cool too :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...