Hofer Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Det at Id ble trukket inn var bare et eksempel, dere må ikke ta helt av nå. Jeg har ikke sammenlignet Id og Valve. Blizzard? Ja hva skulle man med RP elementene i WC3? Det er et strategispill. Enig at historien er veldig bra i WC, historien i HL er og bra. Det er mer måten det blir brukt i spillet som irriterer meg. Jeg tar heller en filmsekvens en den endløse sinkingen til alle tider, det blir så oppstykket spillopplevelse. Jeg vil ha Action. Tombraider og slikt er mer sånn RP-FPS spør du meg. Forsåvidt enig i at ID har skuffet Gansterpanda men dette var ikke en del av diskusjonen. "What made Half-Life so great is that Valve did everything right. There are no cut scenes - every moment we spend with Gordon, we have total control over what he does and where he goes." Jeg er enig, du mister ALDRI kontroll over Gordon Freeman, selv om du er småhemmet i få områder (EpTwo) så mister du aldri kontroll, du kan alltids flytte på musa å titte andre veier, det er en av de tingene som gjør Half- Life Unikt
Zeph Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Fabelaktig! Veit ikkje kor mykje meir eg kan sei, det meste er sagt frå før av. Eg synest dette minnar litt om Lord Of The Rings. Først har du HL2 (Fotr) der du får begynnelsen på eventyret og mange element. I TTT og EP1 fortsetter tralten med kamper, fansen synest noko mangla. Så kjem Rotk og EP2 (EP3) der du får både action og mykje ny informasjon om historien. Greit nok, Lotr blir avslutta med Rotk, men EP2 vil for dei fleste føles betre enn EP1 fordi du får vite så mykje meir av historien. Når det gjeld dette med historie i spel så må dette være det dummaste eg har høyrt: A story in a FPS is like a story in a porn movie, its not that important, but its expected to be there Om du vil ha ein skytespel som ein blir lei etter 10 timar så stemmer nok dette. Vil du derimot ha eit spel som du kan ha glede av i 10 (and counting) år så har ikkje Doom og FarCry noko som helst å stille opp med. Du har kanskje nydelig grafikk, men eg vil mykje heller ha ein god historie enn hundretusen pixler på ein karakter. Når det er sagt så elskar eg Source-motoren, og den vart endå meir imponerande med det nye me vart presentert for i EP2. Eg var på besøk til ei nettside med veldig mykje god Half-Life informasjon ein gang. Ein forklaring av karakterane, fiendane og heile historien. Nokon som har ein link til noko sånt? Nedturen med EP2 er at det er lenge til EP3, men det fristar litt å lese historien på nett for så å gå gjennom HL1, HL2, EP1 og EP2.
guttorm Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Skal vell mye til å miste kontrollen når det er linet opp sånn som det er. Spillet er ikke fritt, det er så straight forward at det er ikke mulig å kunne gå noe annet sted for å utforsker. Trenger ikke akkurat være rakettforsker for å finne ruta i Hl, dette er vell en av tingene som trekker spillet ned for min del. Må ikke missforstå meg. Etter min mening så får Historien litt vell mye oppmerksomhet, dette er grunnen til jeg trakk fram Carmack sin setning. Jeg mener spillet kunne vert enda mye bedre, fy flate hvor stor overgangen er på miljøet fra EP1. Naturen er nydelig, skulle ønske de bygde mer på dette. Hjelpe motstandsbevegelsen litt mer ute i det fri. Takk for et saklig innlegg TCI. Bear, skal være enig med deg, life is crule. Og på toppen den uendelige ventinga til neste gang.
Zeph Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Skal vell mye til å miste kontrollen når det er linet opp sånn som det er. Spillet er ikke fritt, det er så straight forward at det er ikke mulig å kunne gå noe annet sted for å utforsker. Trur han meinte at du det ikkje er filmsekvensar eller liknande i spelet der du ikkje kan bevege både kamera og Gordon, unntatt når du er fastlåst av ein advoisor eller eit hus. Forresten nokon andre som prøvde å hoppe ned frå kanten heilt i begynnelsen når Portalen sender ut denne "bølga" som får brua til å rase? Prøvde å hoppe i treet men daua heile tida.
Hofer Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Det var det jeg mente ja Zeph: Når du er låst fast av advisor kan du fortsatt se deg til sidene, se på alyx eller advisor osv
Zeph Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Ja, meinte at du ikkje kunne bevege resten av kroppen. Ellers er eg tilbøyelig til å være enig med guttorm, kunne godt vore litt fleire veiar til same mål. Det er ikkje så veldig vanskeleg å finne veien.
Bear^ Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har ikke noe imot det "linære" i Half-life, jeg føler ikke at det er linært for jeg vil dit spillet vil jeg skal, jeg vil fremover, bortover, oppover og der spillet leder meg. Historien er så rikt, omgivelsene så detaljert og alt perfekt synkronisert at jeg mange ganger bare blir stående der med kulene susende rundt meg med litt sikkel rennene nedover munnviken. Etter at jeg de-kompilerte de fleste av brettene til Half-Life 2 og åpnet dem i Hammer fikk jeg et meget godt innblikk i hvor mye de egentlig legger i brettene sine. Jeg oppdaget t.o.m et par detaljer man kun kan se om man står på en spesifik plass i spillet. Perfekt, med andre ord. Så kommer Ep3 og avslutter episode delen, og så må man vente 2-3 år før Half-Life 3 kommer og gjør slutt på historien. Kanskje man bare må vente 2 år, Valve skal jo gjøre bruk av Source til HL3 og, siden den lett kan bygges ut og tilpasses til ny teknologi.
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Nå er Ep 3 kun siste episoden i Half-life 2 serien. Etter det kommer Half-life 3. ...får vi håpe! [...] særlig hvite soldater savnet jeg, da disse er litt mer utfordrende en de svarte. RASIST! Nædda, skjønte hva du mente "De hvite" heter for ordens skyld Overwatch Elite. Jeg var også litt overrasket over at det var så lite av dem, men jeg tror vel den nye varianten squadleder tilsvarer elitene ute i bushen. Elites er elites, men en heldekkende hvit drakt med røde lys er vel ikke det man sender ut i skauen. Har på en måte et inntrykk av at de holder seg mer i urbane strøk, og mistenker at det var mange av dem i Citadelen, i motsettning til mesteparten av Overwatch sendes de ut på kommando for å rydde opp hvis helvete, etter et combine-perspektiv, er løs. Når citadelen er ødelagt har de ingen base lenger, og det samme gjelder de stadig færre dropshipene som elitene vanligvis kommer i. Hvis du fulgte med merka du sikkert den nye varianten som jeg nevnte tidligere. Grønn camo og hagle. Relativt få av dem, vanligvis en av dem per squad. På meg virker det som de er av høyere rang enn de andre soldatene, b.la fordi de alltid har hagler og selvfølgelig annen uniform. Derfor mistenker jeg at de til en viss grad brukes i stedet for elitene, kanskje som en type utstasjonert elitesoldat. De har jo til og med logoen til Overwatch Elite på armene. Dæven, det var mye snakk om en liten bagatell!
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Half - Life 2 Episode 2 er jo porno, og sånn er det bare !
Bear^ Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Det er en grunn til at Overwatch elite er så få av i spillet. I Half-Life 2 var de stasjonert i Citadel, kun sendt ut ved største nød. Du kan kalle dem for Dr Breens elitevakter. I Ep1 var de lite tilstedeværende da og, og da for det meste i og rundt citadel området. Nå i Ep2 er de jo i full gang med å åpne en superportal slik de gjorde under 7 timers krigen, og det sier vel seg selv hvor overwatch eliten som er igjenne er plassert henne, med få unntak. Og om du ser etter "redding" av Alyx ser du mange soldater, stridere etc som går over den broen. De er de får styrkene som er igjenne etter fallet til Citadellen, og de er påvei til White forest. Jeg vil si at det hadde vært meget ulogisk å ha plassert masse overwatch elite kun for vanskeligheten sin skyld. Vil si at jeg hadde nok problemer med å knerte en pakk med Hunters som aldri tok slutt, i tillegg til combine soldater.
TCi Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Nædda, skjønte hva du mente "De hvite" heter for ordens skyld Overwatch Elite. Jeg var også litt overrasket over at det var så lite av dem, men jeg tror vel den nye varianten squadleder tilsvarer elitene ute i bushen. Elites er elites, men en heldekkende hvit drakt med røde lys er vel ikke det man sender ut i skauen. Disse er vaktene til Combine Advisors. Altså de best trente soldatene. De gjør ikke oppvaskarbeid, slik som de vanlige fotsoldatene. De i gatane er oftest bare vanlige mennesker som har valgt å gå over til The Combine. Elitesoldatene er mer genmanipulerte og "perfeksjonert", noe The Combine strever etter.
Armageddon Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Skjedde noe lattis når jeg spilte nettopp. Spiller gjennom spillet med commentary, og holdt på den helikopter-fighten. Når jeg har klart å ødelegge helikopteret, flyr det rundt og slipper et par bomber. En av bombene lander i hodet på en resistance-soldat, som bare faller sammen.
SatanClaws Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Skrevet 18. oktober 2007 Forresten, hvis "normal" var for lett, prøv en annen vanskelighetsgrad.
guttorm Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg vil si at det hadde vært meget ulogisk å ha plassert masse overwatch elite kun for vanskeligheten sin skyld. Vil si at jeg hadde nok problemer med å knerte en pakk med Hunters som aldri tok slutt, i tillegg til combine soldater. Du har et godt poeng med at det hadde vert ulogisk å ha masse overwatch elite for vanskelighetens skyld når dette er rollen de har. Et eller annet hadde nok vert bra nok. Ja, det var veldig bra mot slutten, syns den kampen var helt rå. Husker jeg løp et stykke fra bilen, plutselig hadde jeg 3 hunters og 2 Striders i helene, men fikk lagt dem ned. Forøvrig bomma jeg med et pistolskudd når jeg skulle skyte "egga", derav ikke særlig utfordrende. Kunne også løpe sikksakk mellom beina på striderene, så holde avstand var ikke akkurat nødvendig. Mer hissige stridere i HL EP1. Men er dere ikke enig i at det er formye medkits og ammo liggende rundt? Tror jeg må kjøre gjennom det på hard også.
Zeph Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Forresten, hvis "normal" var for lett, prøv en annen vanskelighetsgrad. Med mindre du er lite vandt med PC-spel ser eg ingen grunn til å spele på noko anna enn Hard egentleg. Det er absolutt ikkje det vansklegaste FPS-spelet der ute. Varer litt lengre på Hard enn Normal.
Bear^ Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Du har et godt poeng med at det hadde vert ulogisk å ha masse overwatch elite for vanskelighetens skyld når dette er rollen de har. Et eller annet hadde nok vert bra nok. Ja, det var veldig bra mot slutten, syns den kampen var helt rå. Husker jeg løp et stykke fra bilen, plutselig hadde jeg 3 hunters og 2 Striders i helene, men fikk lagt dem ned. Forøvrig bomma jeg med et pistolskudd når jeg skulle skyte "egga", derav ikke særlig utfordrende. Kunne også løpe sikksakk mellom beina på striderene, så holde avstand var ikke akkurat nødvendig. Mer hissige stridere i HL EP1. Men er dere ikke enig i at det er formye medkits og ammo liggende rundt? Tror jeg må kjøre gjennom det på hard også. Pussig, jeg kan ikke husket at jeg hadde 3 striders på nakken i Ep1, i tillegg til tidspress på å ødelegge dem, i tillegg til Hunters som mått knertes først. Sluttkampen var et mareritt synes jeg, satte med krampe i skuldrene og fingrene når jeg var ferdig, meget intens kamp. Synes heller ikke det var for mange medkits og ammo rundt omkring. Antlion guard kampen endte med at jeg kom ned på null på alle våpnene bortsett fra pistolen som jeg med nød og neppe klarte å tømme i den siste guarden. På den samme kampen endte jeg med å ha 16 hp igjenne. Var og noen ganger jeg var nede på 1 hp og sprang siksakk for å finne et medkit. som tok meg opp noen poeng. Personelig synes jeg valve klarte en meget fin balanse i spillet. Når du ble fanget i det huset og begynte å finne masse medkits og ammo, tenkte jeg "hva har jeg nå i vente". Hvordan jeg overlevde den kampen må gudene vite. Synes spillet er meget godt balansert med tanke på antall medkits og farer som er rundt deg. Men det er dog min mening.
SatanClaws Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Skrevet 19. oktober 2007 Synes heller ikke det var for mange medkits og ammo rundt omkring. Antlion guard kampen endte med at jeg kom ned på null på alle våpnene bortsett fra pistolen som jeg med nød og neppe klarte å tømme i den siste guarden. På den samme kampen endte jeg med å ha 16 hp igjenne. Var og noen ganger jeg var nede på 1 hp og sprang siksakk for å finne et medkit. som tok meg opp noen poeng. Personelig synes jeg valve klarte en meget fin balanse i spillet. Når du ble fanget i det huset og begynte å finne masse medkits og ammo, tenkte jeg "hva har jeg nå i vente". Hvordan jeg overlevde den kampen må gudene vite. Synes spillet er meget godt balansert med tanke på antall medkits og farer som er rundt deg. Men det er dog min mening. Jeg brukte bare grav cannon og kastet de eksplosive tønnene på de, funka fint..
JRL Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 håper på mer fighting vs meneskelige combine i neste episode. Synes det er mye mer morro en mot roboter/zombier/insekter.
Armageddon Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Hunters var jo rett og slett artige å kjempe mot. De tåler litt samtidig som de deler en del smerte. Håper vi får se noen Hunters i innendørsmiljø i neste episode.. Endret 19. oktober 2007 av Armageddon
guttorm Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Pussig, jeg kan ikke husket at jeg hadde 3 striders på nakken i Ep1, i tillegg til tidspress på å ødelegge dem, i tillegg til Hunters som mått knertes først. Sluttkampen var et mareritt synes jeg, satte med krampe i skuldrene og fingrene når jeg var ferdig, meget intens kamp. Antlion guard kampen endte med at jeg kom ned på null på alle våpnene bortsett fra pistolen som jeg med nød og neppe klarte å tømme i den siste guarden. Du hadde nok ikke 3 etter deg i EP1 nei, men den ene du hadde etter deg var mer hissig en de 3 i EP2 tilsammen. Den brukte da virkelig laseren og alt på oss i EP1? Det er ivertfall sånn jeg husker det. Enig at sluttkampen var intens, likte den veldig godt. Antlion kampen var en vits, jeg brukte ikke 1 skudd. Bortsett fra på de små krypa. Gravety gun+ tønner og gass flasker. la ned begge 2 med dette. Samlet sammen alle gassflaskene og tønnene inne i stålbeam"buret", bortsett fra de som var nermest der du trigger selve Antlionen. Brukte de 3 siste tønnene ute i det fri, og la ned Antlionen + sjefen med tønner fra stålbeamburet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå