Gå til innhold

Half Life 2 Episode 2 er KONGE :) Inneholder Spoilere !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg fikk min på Outland i Trondheim, så det er fult mulig ja :)

Jeg var innom nettsiden til outland, men jeg fant den ikke. Finnes det noen steder man kan bestille den?

Skrevet
Er det mulig å få kjøpt "Raising the bar" i norge??

Du kan sikkert få kjøpt den på svenske nettsider for hardbarkede, småkriminelle sjøfarere :)

Skrevet

kjøp den på Amazon.com og ta nytte av lav dollar...

Den blir jo regnet som bok i tillegg så da er det ingen utgifter annet enn frakt på den

Skrevet
kjøp den på Amazon.com og ta nytte av lav dollar...

Den blir jo regnet som bok i tillegg så da er det ingen utgifter annet enn frakt på den

Jeg prøvde å bestille der, men det stod at det ikke var mulig å sende den til adressen min :(

Skrevet
Kjøp den på Amazon.co.uk istedet =)

Jeg fant noen der, men de var veldig dyre. De fleste var ikke "international delivery" og de som var det kostet rundt 70-80 britiske pund.

Det blir litt for mye med nærmere 1000kr for en bok.

Hvis noen finner den et sted i norge, si ifra. :)

Skrevet

Årna meg en Xbox 360 forrige uke og som stor Half-Life fan var Orange Box et selvskrevent valg. 5 spill til prisen av 1 er jo heller ikke å forakte. Med Episode Two beviser Valve igjen at de tilhører på spillutviklernes øverste hylle, og der troner de egentlig ganske aleine.

Mens Episode One føltes veldig ut som en transportetappe (en underholdende en likevel), var Episode Two en langt bedre og mer helhetlig opplevelse. Her var variasjonen større, historien var mer sentral og vi fikk jo introdusert to nye fiender, et nytt våpen, to nye karakterer og en råfet bil. Grafikken var som vanlig top-notch, actionssekvensene var heftige og vi fikk jo til og med vite mer. Cliffhangeren på slutten var rystende, men herlig presentert, og var kanskje det beste eksempelet på hvorfor jeg bryr meg så utrolig mye om denne spillserien.

Det var både trist og irriterende at Eli døde. Fyren hadde jo tydeligvis masse på hjertet som kunne utbrodert enda mer om historien. Nå ser det ut som han dessverre tar det med seg til graven.

Dr. Magnusson var dessuten en herlig karakter og jeg håper vi får servert enda mer av han i neste episode. Og er jeg den eneste som synes dette var mer utfordrende enn HL2 og Episode One? Half-Life spillene har jo aldri vært spesielt vanskelige og Hard er jo et selvsagt valg for alle som har vært borte i et skytespill før, men her sleit en del ganger. Tenker blant annet på den doble Ant-Lion guard fighten og de utallige møtene med Hunterne. Avslutningskampen sleit jeg også med, helt til jeg fant ut at Hunterne kunne bli påkjørt av Hotrod'en. Utrolig følelse av å starte bilen, booste opp, kjøre i full fart mot Stridern og så bare meie ned de jævla Hunterne. Følte meg utrolig overlegen da.

Av negative ting? Tja, kan jo alltid finne noe hvis man leter. Hadde litt problemer med dialogene. Med en gang man vendte huet bort, ble lyden dramatisk lavere. Så jeg måtte fyre opp undertekster, noe som gjorde det hele ganske rotete. Ellers kunne jeg godt tenkt meg en time til med gameplay av typen: "Kjøre til en øde landsby eller forlatt bygning, utforske, drepe zombier og gå i kamp mot små tropper av soldater." Mye vil ha mer som man sier.

Karakter? En klar 6'er i min bok. Like bra som HL2 (bare kortere) og hakket bedre enn Episode One. Nå gleder jeg meg utrolig til 3'ern og ser frem til å bordre Borealis. En setting i mer arktiske områder hadde jo absolutt vært spennende.

Det ble en litt lengre oppsummering enn hva jeg trodde, men det får gå!

Skrevet

Eg har alltid undertekstar på for å få med meg alt av dialog. Kjekt å ha når du høyrer stemmer i bakgrunnen eller frå ein sentral som ikkje er så god å oppfatte.

Skrevet (endret)

Jeg er helt enig med tittelen. Jeg likte spesielt hvordan spillet hadde diverse linker til eneren.

Elsker dette spillet av hele mitt hjerte :)

Det var mange morsomme såkalte "puzzles" du måtte utføre. Bla. å fjerne de sniperne ved den bakgården mens de ordner bil til deg. Likte også slutten med alle striderne.. men det endelige øyeblikket er :cry:

Fikk mange gode biter inni historiebildet :)

Endret av Crashking

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...