Gå til innhold

Overklokkingslag på TG08


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med den cpu'n burde 4.6 -> sub10sec være et lett bytte, men med den kjøleren og det hovedkortet(bugga og gammel bios) var det et underverk at de klarte 3.9giss.

 

Stock kjøler er sikkert bedre :nei:

Hvem snakker du til? :)

 

Ahh, daså :) Hvem av de på scenen var du da?

 

Og foresten, siden vi har diverse databaser her på forumet; hva med en SuperPI-database? :)

Jeg sto i midten, om jeg husker rett. ;)

Ok, husker ikke hvem det var :p

 

13 sek e ganske så dårleg, men ka hadde vi tid til? Jo maks to run i 1m. Det første var jo finne ut av bootable frekvens, og kjølaren var ikkje den beste, så eg gjekk ikkje over 1,6V.

Om dere bare hadde 10 min er det jo forståelig :) Trodde dere hadde minst 30 min.

 

Ahh, daså :) Hvem av de på scenen var du da?

 

Og foresten, siden vi har diverse databaser her på forumet; hva med en SuperPI-database? :)

 

Superpi database har vi vettu.

1m finner du her: link

32m finner du her: link

Takker! Skal se om jeg får inn et OK resultat iløpet av kvelden.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

da takker jeg for hyggelig prater på året TG. må innrømme at jeg ikke er helt sikre på hva de forskjellige heter\kalles, da alle etterhvert begynte å kalle meg Haakon..

 

kult at jeg også fikk noen av dere til å leke litt med LN2, selv om det ikke alltid var fullt så populært hos noen.

 

Gratulerer til tharshan som vant overklokkingskonkurransen også!

 

Så sees vi til høsten\neste år..?

 

edit: vet tharshan fikk til noe på x38 kortet mitt, men hva ble det med 3870x2 kortet jeg lånte bort.. noen res..?

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
da takker jeg for hyggelig prater på året TG. må innrømme at jeg ikke er helt sikre på hva de forskjellige heter\kalles, da alle etterhvert begynte å kalle meg Haakon..

Jeg var trønderen du(og delvis flere) hadde litt problemer med å forstå til tider. :p

Så sees vi til høsten\neste år..?

 

edit: vet tharshan fikk til noe på x38 kortet mitt, men hva ble det med 3870x2 kortet jeg lånte bort.. noen res..?

Håper vi kan samles og benche litt ved en senere anledning også ja. :)

 

Med ditt P5E3 WS Pro klarte Tharshan sin E8400 594MHz FSB, noe som var ganske imponerende på X38! Med ditt HD3870X2 lå vi på rundt 80k i 01 med E8400 på 4.5GHz. :) Og btw, den ene kjernen fikk ca. 0.9v mindre enn den andre(1.42v kontra 1.51v). 1GHz(999MHz) core gikk gjennom 01 med et nødskrik.

 

Jeg kan også laste opp et par bilder i morgen...

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Var det nok tørris?

 

Det ble for mye! :ohmy:

Mot slutten hadde vi mest planer om å leke vekk resten men det satte security en effektiv stopper for og stakk av med isen!

 

De security folka var faen meg rabiate da...

 

Quote security mann: "tenk om det detter ut en tørrisbit som blir liggende på bakken, tenk om noen da kommer og tråkker på den!? Tenk om det?"

 

Hahahaha, de hadde nok dødd på stedet

Lenke til kommentar

Det var nok tørris, ble altfor lite benching dessverre :(

 

Ang. SuperPi tror jeg samtlige ville klart rundt 10sek, selv på den kortet tiden, hadde de hatt et skikkelig hovedkort med oppdatert bios, samt setfsb.

 

Kongratz tharsan!

 

Har forresten nettopp våknet etter 12 timer tog og 12 timer søvn.. Utslitt -_-

Lenke til kommentar
Var det nok tørris?

 

Det ble for mye! :ohmy:

Mot slutten hadde vi mest planer om å leke vekk resten men det satte security en effektiv stopper for og stakk av med isen!

 

De security folka var faen meg rabiate da...

 

Quote security mann: "tenk om det detter ut en tørrisbit som blir liggende på bakken, tenk om noen da kommer og tråkker på den!? Tenk om det?"

 

Hahahaha, de hadde nok dødd på stedet

Det er jo fint muleg å ha tørris i hånden i en 3 sek.... vi satt jo å leika litt med nitro :p

Lenke til kommentar

Foxconn BlackOps(X48), QX9650 og 8800GTS 512MB(alt DP sitt):

DSC00303.jpg

 

Mest sannsynlig en E8400 under is:

DSC00301.jpg

 

QX9650 på Mars(og nei, den kjører ikke på 9.46GHz):

DSC00300.jpg

 

E8400 under is, og single R600:

DSC00299.jpg

 

Thomas(lucifer89), Torstein(todda7) og Jon Ivar(Pac-Man:

DSC00298.jpg

 

QX9650(tror jeg) og 8800GTX i Tri-SLi:

DSC00294.jpg

 

Minusgrader på QX9650:

DSC00295.jpg

 

Tørris(relativt store pellets):

DSC00291.jpg

 

8400GS på singelsteger(dessverre ingen suksess):

DSC00282.jpg

 

E8400 under is:

DSC00283.jpg

 

Edit: Kommer flere resultater etterhvert som jeg får de ut av benchediskene, og får resten av Tharshan. ;)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...