Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Od dagen, Har du jobb?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv skal jeg ikke ha jobb på OD-dagen grunnet at jeg er med i skolekomiteen og skal holde opplegg for de som ikke jobber.

 

De som lurer på hva årets prosjekt går til er det til tre land i mellomamerika, Honduras, Nicuragua og Guetemala. Pengene går som vanlig til utdanning.

 

Som medlem i en av skolekomiteene vil jeg anbefale alle å bli med å hjelpe norges største solidaritets aksjon for ungdom med å bli enda større. OD er frivillig, men bryr du deg som medmenneske og vil hjelpe er det noe du burde gjøre.

Lenke til kommentar
Flink bisk :thumbup:

 

Verdt å jobbe en hel dag for 300kr ?

 

leif....

 

Jeg for min del har 112 kroner pr time, og jobber vel 7,5 timer på en dag. Det blir 840 kroner. Trekker jeg fra de 300 som OD-komiteen skal ha, sitter jeg igjen med 540 kroner selv.

 

Uansett, jeg har i år valgt å bla opp 300 kroner selv, og ta en fridag. På torsdag er det OD, fredag studiedag for hele skolen, og mandagen etterpå har vi oppspart noe fritid som går til en fridag til. Altså, langhelg. :D

 

En annen ting er at jeg har nådd 20k-grensen jeg har. Pga. skatteklassen mamma er i, så kan jeg ikke tjene mer enn 20 000 kroner i år uten at mamma må betale 10 000 kroner ekstra i skatt. Så ... ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...