Gå til innhold

Farlig å stille opp refreshraten (hertz)?


Deidei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis skjermen din er relativt ny, kan du ikke skade den. Moderne skjermer slår seg av med en "out of sync"-beskjed hvis du forsøker for høy refresh.

 

Hvilken skjerm har du, forresten? Det må være en passe elendig 19-tommer hvis den ikke klarer mer enn 85 Hz i 1024*768, så sannsynligvis klarer den mer.

Lenke til kommentar

Er ikke noe farlig det. Om windows sier at du kjører 120hz så er det ikke sikkert skjermen gjøre det. Du har sikkert en meny på skjermen der ant. hz står. Der får du den nøyaktige hz`en.

Alle nye skjermer kobler seg ut visst du prøver å kjøre høyrer hz en den klarer. Så bare gass på du.

Det med at windows sier at du bruker 120 hz, har jeg også opplevd. Sto 240 hz i win, mens skjermen viste 85 :) Er bare snakk om drivere.

Så gass på. :woot:

Lenke til kommentar

Mulig jeg har en spesiell skjerm, eller meget følsomme øyne, men jeg ser flimmer i massevis ved 100Hz, enda mer ved 85Hz, og 60 Hz gir meg nok flimmer til å få epilepsianfall av. Men på andre skjermer så ser jeg ikke noe slikt :-? , bare på denne skjermen. Jeg har en NEC MultiSync 95F - splitter ny.

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt rart, men det er jo slik at det er først når man går ned i antall Hz at forskjellen virkelig kommer. Er man vant til 100 Hz merkes det godt når man går ned til 85 Hz. Omvent er forskjellen knapt merkbar. Om skjermen din har OSD-meny vil ofte den reelle frekvensen stå der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...