Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trimme honda cbr 125R


thunstop

Anbefalte innlegg

hei . lurte på om noen viste noen måter på å trimme en honda cbr 125R

gi gjerne linker til sider som har det :thumbup:

 

men når folk sier at de ikke liker bak dekke på cbr fordi det er så tynt, men gir ikke det bedre kjøre egenskaper en et tykt bak dekk som nsr`n har.

har selv prøvd nsr og cbr og mener at cbr`n går bedre en nsr.

 

nsr`n jeg prøvde hadde ca 30 hk (u plombert)

cbr`n hadde 13,6 eller hva standar er.

og cbr`n gikk nesten bedre en nsr`n

 

ville sakt at cbr`r er best jeg i alle fall+ mye mer lett kjørt sykkel :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:)

CBR er omtrent umulig å trimme. Lite effektøkning med trim.

 

Da må du ha kjørt en jævli daukjørt NSR, fordi NSR drar fra CBR som bare det.

CBR er stygg, spinkel og går som et dass.

9666621[/snapback]

da må du ha kjørt en dårlig cbr , for de fleste cbr`n e kan kjøre opp til 140 km uten trimm, + at det er mye mer sykkel en nsr, og jeg vet hva jeg snakker om, det er en grunn til at de har lagd den nesten helt lik 600cc og oppover cbr`n

 

skjønner ikke helt hvorfor alle ser på cbr som en stygg forferdelig sykkel, den har mye mer racing stil en nsr, stiliger lykter bedre lyd ect.. det er en mer ekte sykkel

;):p

Lenke til kommentar
:)

da må du ha kjørt en dårlig cbr , for de fleste cbr`n e kan kjøre opp til 140 km uten trimm, + at det er mye mer sykkel en nsr, og jeg vet hva jeg snakker om, det er en grunn til at de har lagd den nesten helt lik 600cc og oppover cbr`n

 

skjønner ikke helt hvorfor alle ser på cbr som en stygg forferdelig sykkel, den har mye mer racing stil en nsr, stiliger lykter bedre lyd ect.. det er en mer ekte sykkel

;):p

 

 

at en orginial CBR går i 140 uten trim er bullshit, det er isåfall i fritt fall.... Har flist orginial CBR, med en orginial Roadwin....

 

Få på ett effektannlegg, legg på no større drev, større dyser, og evt ett powerfilter... da skal den nok gå bedre ;) og mye finere lyd... kjøp ett 130 muligens 140 bakdekk, da blir nok cdr`n no tøffere :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:)

da må du ha kjørt en dårlig cbr , for de fleste cbr`n e kan kjøre opp til 140 km uten trimm, + at det er mye mer sykkel en nsr, og jeg vet hva jeg snakker om, det er en grunn til at de har lagd den nesten helt lik 600cc og oppover cbr`n

 

skjønner ikke helt hvorfor alle ser på cbr som en stygg forferdelig sykkel, den har mye mer racing stil en nsr, stiliger lykter bedre lyd ect.. det er en mer ekte sykkel

;):p

 

Første jeg vil si er , HAHA , CBR har så lite racing stil som du får d nesten , etter mitt syn er d mer touring en d er racing . Og NSR har jo en sterkere ramme/chassi kraftigere bremser og har bredere dekk for den ganske enkelt har mer effekt som kommer ut på hjulet .At du får en CBR i 140km/t ekte fart helt orginal er bullcrap , og du får bedre styre egenskaper med tynne dekk , men langt dårligere grep. Å NSR er mye større en CBR generelt . Og den daffe 4 takts lyden til CBR slår ikke lyden til en fint trimmet 125 to takter ;)

 

edit : Grunnen til at du kansje syst cbren din gikk bedre er vel strengt tatt for du da bare testet på lavt turtal ? der cbren er overlegen i og med at d er 4 takt.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
og du får bedre styre egenskaper med tynne dekk , men langt dårligere grep.

Du får bare bedre grep om du klarer å holde temperaturen oppe i de større dekkene, det klarer man ikke med så lite effekt og vekt som det er i en 125. Det hjelper ikke med stor kontaktflate om gummien er kald, da griper det ikke uansett. "Fete dekk" på lettiser er bare kostyme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

helt enig i det siste , er enig det er litt mer touring sykkel men har sammenlignet den med en cbr 600 cc og den er prikk lik i omtrent alt bare større . + at den har mye hissigere rumpe :D, har testa cbr på turtal og og den er helt noe annet en en nsr, har kjør 85cc cross sykkel, nsr,varadero og cbr. og cbr har helt klart best ytelese til å ha så lite hk en nsr eller 85cc. det er en grunn til at en bane sykkel honda lage kom ut med et 200 bakdekk men etter en månde satte de på et 180 bakdekk,

 

så jeg vil si at det må være litt forskjel på cbr og nsr men lyden i nsr er som en motorsag som sliter(hør) bare litt dypere men i cbr`n (hør)

 

som sagt vis du sammenligner cbr med nsr uten og gjøre noe med dem så slår cbr`n nsr rett ned :tease:

 

men er det noen som vet om hvor du kan kjøpe eksos potte til cbr ,

 

trur meste ligger i rykte til nsr`n.

det er en grunn til at honda skal øke prisen på cbr`n fremmover (fordi de selger så bra) :hmm:

 

:roll:

Lenke til kommentar
Første jeg vil si er , HAHA , CBR har så lite racing stil som du får d nesten , etter mitt syn er d mer touring en d er racing . Og NSR har jo en sterkere ramme/chassi kraftigere bremser og har bredere dekk for den ganske enkelt har mer effekt som kommer ut på hjulet .At du får en CBR i 140km/t ekte fart helt orginal er bullcrap , og du får bedre styre egenskaper med tynne dekk , men langt dårligere grep. Å NSR er mye større en CBR generelt . Og den daffe 4 takts lyden til CBR slår ikke lyden til en fint trimmet 125 to takter ;)

 

edit : Grunnen til at du kansje syst cbren din gikk bedre er vel strengt tatt for du da bare testet på lavt turtal ? der cbren er overlegen i og med at d er 4 takt.

 

 

Tja lyden kan diskuteres, har hørt 4-dunkern til CBR med ett Leovince annlegg på stussen, fin,fin lyd det, slår gressklipper lyden til NSR med glans ihvertfalll. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir jævlig irritert over folk som uttaler seg om at cbr går som en dass. For dne gjør faktisk ikke det.. Akser veldig greit, har mer enn høy nok topphastighet for norske veier også..

 

CBR går dass. Den har ikke kjangs mot F.eks Aprilia RS, eller Cagiva Mito på noen som helst område.

Fart, aks, utseendet, lyd etc. CBR taper på alle punkter.

Lenke til kommentar

+ med cbr:

den går over 30km over fart grensa, den har racing stil, alt er sån orginalt, bruker litte bensin, tåler mye, bedre lyd, de er nye , lett kjørt. bra aks.

 

+med nsr: trimm mulighet.

 

cbr er mye bedre så lenge man ikke skal kjøre løp,

Endret av thunstop
Lenke til kommentar
+ med cbr:

den går over 30km over fart grensa, den har racing stil, alt er sån orginalt, bruker litte bensin, tåler mye, bedre lyd, de er nye , lett kjørt. bra aks.

 

+med nsr: trimm mulighet.

 

cbr er mye bedre så lenge man ikke skal kjøre løp,

 

 

+ med cbr:

Bruker lite bensin , mulgens litt tøffere lyd når sykkelen står på tommgang, muligens motoren lever litt lengre en 2. takts motorene

 

- med cbr :

Går mye dårligere en andre 125cc racing sykler ( Rs, mito ,nsr , gpr 125 osv) , den har ikke noe særlig racing stil, den er LITEN , Det ser dumt ut med kjempetynne dekk .

 

 

Min mening om saken ;)

 

edit : Og med en trimmet 2 takter så drever en naturligvis opp , så en slipper å ligge på høyt turtall for å f.eks ligge i 80 , så da blir med en gang kjøreturen mer chill.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
CBR går dass. Den har ikke kjangs mot F.eks Aprilia RS, eller Cagiva Mito på noen som helst område.

Fart, aks, utseendet, lyd etc. CBR taper på alle punkter.

 

Kanke helt sammenligne CBR med en Mito da... CBR er 4 dunker, Mito er 2`er.... blir 2 vidt forskjellige sykler....

Men er mye mer konfertabelt og kjøre en CBR enn en mito, slipper og gire opp og ned hele tiden, spess i bytrafikken...

Lenke til kommentar

hmm..

vetke helt hvor du får kjøpt det, men tror en leovince potte skal passe rimelig bra, mener noen leovince (og sikkert mange andre) kommer til å sitte som et skudd...

 

søk på forhandlere på leovince potter, så det på Erling sande tror jeg... :hmm:

 

var på honda og spurte om effektannlegg til en firtakter, svaret jeg fikk var, Koster mer enn det smaker, og kommer ikke til å gi no særlig effekt.... duste selger.. :p Spurte ikke hva det kostet, men om de har det... men gadd ikke stuke no mer med det, så ble adri no effektannlegg på meg

Lenke til kommentar
ok, får spørre, men er det samme potte som det er på de store sykklene ?

 

edit: er ikke ute etter så mye effekt men lyd :p

og utseende

 

 

stemmer det, leovince er vel basic til større sykler, er ikke mange 125 som kjører på leovince annlegg ;)

 

uff, føler at det ble litt mye leovince PR her.. hehe men,men

Må høre om det passer på sykkelen din da... Tror ikke det e rno prblem, da jeg mener at jeg har sett cbr 125 med dette annlegget..

 

edit: akrapovic sitt slip on annlegg, tror jeg faktisk med sikkerthet passer... kan høre om det i samme slengen når du først er der... :)

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...