Gå til innhold

Gavekort på 750kr ved innmelding i Bokklubben [max 1 gavekort per person - se første post!]


d'espresso

Hvor mange gavekort fikk du?  

300 stemmer

  1. 1. Antall gavekort på 1000 kr.

    • 0
      109
    • 1-4
      92
    • 5-9
      66
    • 10- 14
      14
    • 15-20
      4
    • 20+
      14
  2. 2. Antall gavekort på 750 kr.

    • 0
      145
    • 1-4
      88
    • 5-9
      35
    • 10-14
      17
    • 15-20
      4
    • 20+
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare lurer: Hva skjer om man melder seg ut av en klubb (Din side - klubber - "Ønsker du å melde deg ut av en klubb?") etter man har fått og brukt gavekortet?

 

Ja det lurer jeg på og, hvordan sjekker de om du har fått velkomstgava liksom? Virker jo som de ikke har kontroll på noe da

Lenke til kommentar

Bra innlegg Hewitt :thumbup: Fint hvis andre også har noen tanker rundt temaet.

 

Greit nok at glippen skjer hos bokklubben, men du vet selv godt at du tar utnytte av bokklubbens glipp.

For å sette det litt på spissen kan jeg ta et annet eksempel; hvis banken ved en feil overfører 10 000 kroner til din konto, og du vet at det er penger du ikke skulle hatt. Så kan ikke du bruke de pengene. Når banken finner ut av feilen, må du betale tilbake. (Riktignok lite sannsynlig for de fleste i bokklubbens tilfelle) Alle slike saker jeg har lest om har gått i bankens favør.

Klart man utnytter det jo. De fleste vet at man egentlig ikke skal få mer enn et gavekort, men når Bokklubben er så gavmilde så tror jeg svært få er så moralske at de lar være å bruke gavekortet eller kontakter Bokklubben og forteller om feilen ... For så vidt et godt eksempel. Dog synes jeg forskjellene er rimelig store, i og med at hvis banken gjør en glipp og du bruker pengene så bruker du faktisk penger andre skulle hatt. I motsetning til når Bokklubben på ingen måte har kontroll på systemene sine (eller gjør det med vilje, det aner jo ikke) og det bare går ut over dem selv (om man kan si at det). Jeg synes uansett ansvaret ligger hos Bokklubben i denne saken.

 

Enig at eksempelet blir litt i overkant, men det går litt ut på samme ting. Nemlig at man får noe man egentlig ikke skulle hatt og bruker det. Og det er jo liten tvil om at folk har opplyst om at dette var en feil fra bokklubben sin side. (ihverfall her på forumet.) Man får ikke gavekort for 14.000 uten i det minste å lese tilbudsannonsen (hvor det står; gjelder kun én klubb). Poenget er også at Bokklubben taper faktisk penger på at man utnytter tilbudet deres.

 

For all del, det vet hverken jeg eller du noe om. Uansett har de alle muligheter til å sjekke ordre manuelt og om det var så farlig for dem at folk fikk flere gavekort, vil de ha flere sjanser til å ikke gi gavekort, kansellere ordre, osv. For meg virker det egentlig som om de ikke har noe imot at folk melder seg inn flere ganger. Enten det, ellers har de som du sier verdens mest ræva system.

 

Det er sant, og bokklubben ville nok vært et svar skyldig når de ble spurt ut om rutinene deres. Men det spørs hvor stor f.eks. pakkeavdelingen er. Lettere å fatte mistanke hvis det er 5-6 stykk som jobber med det, enn hvis det er 50. Ikke lett å huske at det navnet allerede har fått gavekort, når man skal håndtere flere hundre pakker om dagen. Det kan simpelthen hende at de bare har oppfattet det som at mange har benyttet seg av tilbudet. Men som du sier, det er ikke godt å vite. Jeg tenker ihvertfall at den grove feilen ligger i den "manuelle godkjenningen" av gavekortene.

 

Nå skal det også nevnes at jeg selv har benyttet meg av tilbudet fra flere klubber, og at jeg på ingen måte dømmer dere andre som også har gjort det. Synes det bare er en litt interessant side av saken.

 

I tillegg ser det jo ut som de faktisk har stengt igjen hullet sitt nå. Blir morsomt å se om det skjer noe videre.

Endret av Timur
Lenke til kommentar
Enig at eksempelet blir litt i overkant, men det går litt ut på samme ting. Nemlig at man får noe man egentlig ikke skulle hatt og bruker det. Og det er jo liten tvil om at folk har opplyst om at dette var en feil fra bokklubben sin side. (ihverfall her på forumet.) Man får ikke gavekort for 14.000 uten i det minste å lese tilbudsannonsen (hvor det står; gjelder kun én klubb). Poenget er også at Bokklubben taper faktisk penger på at man utnytter tilbudet deres.

Ja, jeg ser absolutt den. Jeg vil ikke kalle det svindel, ulovlig eller andre sterke begrep, men at man bevisst utnytter det er det absolutt ingen tvil om.

 

Det er sant, og bokklubben ville nok vært et svar skyldig når de ble spurt ut om rutinene deres. Men det spørs hvor stor f.eks. pakkeavdelingen er. Lettere å fatte mistanke hvis det er 5-6 stykk som jobber med det, enn hvis det er 50. Ikke lett å huske at det navnet allerede har fått gavekort, når man skal håndtere flere hundre pakker om dagen. Det kan simpelthen hende at de bare har oppfattet det som at mange har benyttet seg av tilbudet. Men som du sier, det er ikke godt å vite. Jeg tenker ihvertfall at den grove feilen ligger i den "manuelle godkjenningen" av gavekortene.

Rutiner? Hvilke rutiner? :p

 

Men jeg er enig. Den største feilen ligger selvfølgelig i godkjenningen av gavekortene. Det er her de skal ha rutiner gode nok til å sile ut de som allerede da har fått et gavekort når de først har innført restriksjoner. Men bortsett fra det så har de også flere andre sjanser til å ta tak i det og eventuelt slette ordrer og lignende, men gjør det ikke. Når jeg i tillegg ser folk som har sendt e-post til dem med spørsmål om de kan bruke gavekortet de fikk selv om de har fått et fra før, og ikke får noe svar på over en uke, så begynner jeg å lure på om dette i det hele tatt er noe Bokklubben bryr seg om, eller om det kanskje er kalkulert. Men slike ting er vanskelige å si.

 

Men hvis man har blitt medlem og ikke fått velkomstgave, slik mange har opplevd i dag, så må man jo kunne melde seg ut igjen av den klubben? Eller?

Hvis noen har meldt seg inn og ikke fått gavekortet, så har du heller ingen forpliktelse til å stå som medlem. Forpliktelsen gjelder jo kun ved at du får velkomstgaven. Så de som ikke har fått gavekort, men likevel blitt registrert som medlem, kan bare melde seg ut.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen tro på at gavekortene blir behandlet manuelt. Det er nok en PC som tar seg av dette, og derfor den regelmessige utsendelsen kvart over syv på morgenen - før folk flest starter på jobb.

 

Goscinny ;)

 

Men hvordan har det seg da at noen får gavekort, mens andre ikke? Datamaskinen burde vell i såfall gjort likt med alle?

Lenke til kommentar

Jeg har fått gavekort på flere tidspunkt mellom 7.00 og 7.30, noen ganger når jeg har fått flere samtidig har det vært 15-20 minutter mellom noen av gavekortene. Men det er selvfølgelig vanskelig å si om det behandles manuelt eller automatisk, ettersom det ikke finnes noe som helst mønster.

Lenke til kommentar
Men hvis man har blitt medlem og ikke fått velkomstgave, slik mange har opplevd i dag, så må man jo kunne melde seg ut igjen av den klubben? Eller?

Det står i medlemsbetingelsene at du forplikter deg til å være medlem i ett år, så du bør nok kanskje ta kontakt med bokklubben før du gjør noe slikt.

 

Det står også i vilkårene at dersom man melder seg ut av klubben før bindingstiden er utgått, må man betale verdien av velkomstgaven. Hvis man ikke har fått noen velkomstgave, er jo verdien av velkomstagaven lik 0.

Lenke til kommentar

Å der fikk jeg Final Destination i posten, problemet er at jeg fikk den samme for en uke siden. Dette er det 3 tingen jeg har fått som er feil. At dem ikke greier å se hva dem legger i boksen synes jeg er utrolig dårlig. Selv om dem har mye å gjøre, så skal dem kunne greie det.

 

Fikk to av Sopranos sesong 4 istedenfor for 3 og 4.

Fikk Titanic SE, istedenfor Titanic Deluxe Collector's Edition

Og nå Final Destination 1, istedenfor 2'ern.

 

Får endelig håpe at resten er riktig!

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

De har det nok hektisk på pakkelageret ja. Har kun opplevd én feil så langt jeg da, men jeg er forberedt på at det vil gjøres flere feil. Som med deg så fikk jeg to eksemplarer av sesong 4 av Sopranos isteden for én hver av sesong 3 og 4. Jeg bestilte den derimot på nytt, og fikk riktig i dag. Tror det er en blanding av veldig hektisk arbeid om dagen og dårlig kompetanse på DVD-er.

Lenke til kommentar
Det står også i vilkårene at dersom man melder seg ut av klubben før bindingstiden er utgått, må man betale verdien av velkomstgaven. Hvis man ikke har fått noen velkomstgave, er jo verdien av velkomstagaven lik 0.

 

Ta kontakt med BK?

 

Ja, jeg ringer dem nå :)

 

Kan du ikke gi relevante svar som er til hjelp, i stedet for å svare kverulerende hver eneste gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...