Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ta ut hastighetsbegrenser på scooter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, åssen gjør man det? Og får man det på igjen senere?

Snakket med en fyr idag, og han sa at det var noe i mekanismen til motoren, som på en måte "kniper til" for å sakke farten.

Åssen tar man ut den dritten? Og kan man sette den på senere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er vel plomben det er snakk om her?

9663544[/snapback]

Nei, det var noe som var i mekanismen, iflg. han jeg pratet med, men rakk ikke spørre han mer om det.

Men hvis jeg tar ut plomben, får jeg den inn igjen da?

Skrevet
Elektronisk sperre. Du må enten omprogrammere, eller bytte ut CDI(?) boksen. Ingen fysiske plomberinger.

Btw, hvordan scooter er det snakk om?

9664895[/snapback]

Det er snakk om en Andre Generic Ideo.

Jeg kobla ut speedometeret, og et par andre ledninger som var koblet til speedometeret, og det virker som om scooteren med en gang ble raskere :hmm:

Skrevet
det kan jo være fordi du ikke så hvor fort du kjørte da, at det da føltes raskere.=P

Nei, fordi jeg merket med en gang at jeg holdt med trafikken, dvs. INGEN forbikjøringer ;)

Liker ikke hva de har gjort med forumet btw...

Skrevet

Jeg byttet ut cdi'n på min attogframtiljobb scooter og da går den i hele 70-75..Før gikk den i 40-45.Ett billig alternativ da den ikke kostet mer enn 500.

Jeg har en baotian scooter.

Skrevet

Forresten, er det vanlig med en sånn totaktsmotor på scooteren at hvis jeg lar den stå på tomgang med lyset på, så hender det at motoren stopper, er dette vanlig? Og det hender også at den stopper når jeg akselererer brått.

Er dette rett og slett vanlig med en helt flunkende ny scooter? :S

Skrevet
Jeg kobla ut speedometeret, og et par andre ledninger som var koblet til speedometeret, og det virker som om scooteren med en gang ble raskere :hmm:

Du er selvsagt klar over at scotteren ikke er tillatt benyttet når du har koblet ut speedometeret?

Skrevet

Som jeg sier over her.. Hvis du mener en mekanisk "ting" du må ta ut for at det skal gå fortere, er det klipsen/ringen i variatoren..

Skrevet

Hvor har du det fra, at det er forbudt å kjøre en scooter med defekt speedometer? Etter det jeg vet, er dette fullt lovlig. At det er særlig lurt, er en annen sak, men det avhenger jo om det er 30- soner der du ferdes. Bortsett fra det er jo speedometeret på en lovlig moped kun til pynt.

Skrevet
Forresten, er det vanlig med en sånn totaktsmotor på scooteren at hvis jeg lar den stå på tomgang med lyset på, så hender det at motoren stopper, er dette vanlig? Og det hender også at den stopper når jeg akselererer brått.

Er dette rett og slett vanlig med en helt flunkende ny scooter? :S

jeg har også det problemet:( skulle gjerne hatt svar på det

Skrevet
jeg har også det problemet:( skulle gjerne hatt svar på det

Du må kjøre inn motoren i de ca første 1000 KMen. Elektronisk sperre er letter å gjer noe med, i hvertfall på bil. Er jo faktisk også lov til å fjerne de, Vist du da greier å holde deg akkuratt på grensene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...